www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LEWIS

Ruben van den Brink wordt de nieuwe Chief Technology Officer van AMS-IX

Amsterdam, 9 februari 2021 - AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange), een van de grootste internet exchanges ter wereld, heeft Ruben van den Brink (42) aangesteld als nieuwe Chief Technology Officer (CTO).

Ruben van den Brink heeft meer dan tien jaar ervaring in diverse leidinggevende posities bij technische organisaties. Hij begon zijn carrière als wiskunde promovendus bij de Radboud Universiteit in Nijmegen. In 2008 maakte hij de overstap naar het bedrijfsleven en begon hij bij Technicolor, later Ericsson Broadcast Services. Hij vervulde daar diverse management rollen bij de network, storage en datacenter business units van het bedrijf. Voor zijn overstap naar AMS-IX werkte hij zo’n 5 jaar bij SURFnet. Daar was hij onder andere hoofd van de Network Services divisie en adviseur op het gebied van Quantum Technologie.

De nieuwe CTO gaat leidinggeven aan het technische team van AMS-IX en gaat hen begeleiden bij de digitale transformatie van de organisatie. AMS-IX is momenteel bezig met het automatiseren van diverse processen en de wijze waarop klanten en leden door AMS-IX ondersteund worden. De CTO speelt een sleutelrol in dit proces van digitale transformatie.

Ruben van den Brink volgt Henk Steenman op die eind vorig jaar met pensioen ging. Ruben van den Brink, CTO van AMS-IX: “Het is geweldig om deel te zijn van een organisatie die zo’n belangrijke rol speelt bij het functioneren van het Internet. Ik kijk ernaar uit om te werken met een trots team te werken aan de toekomst van het Internet.” Van den Brink start 1 maart in zijn nieuwe functie.

Peter van Burgel, CEO van AMS-IX, zegt: “AMS-IX ondergaat momenteel een proces van digitale transformatie als reactie op de snel veranderende markt. Onze CTO is erg belangrijk om deze ontwikkeling in goede banen te leiden. We zijn erg blij dat Ruben onze organisatie komt versterken. Hij brengt veel kennis en ervaring, zowel op het gebied van peering en interconnectie als op het gebied van digitale transformatie.”

====

Over AMS-IX
AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange) is een neutrale en onafhankelijke vereniging die het beheer voert over een aantal interconnectieplatformen in de wereld. Het platform in Amsterdam is al meer dan 25 jaar actief en is een van de oudste en grootste knooppunten voor internetverkeer ter wereld. Het piekverkeer in Amsterdam ligt momenteel op meer dan 9 Terabit per seconde. Service providers, telecombedrijven, cloud providers en andere internetbedrijven die hun internetverkeer via AMS-IX routeren zijn verzekerd van snelle, directe, efficiënte, kosteneffectieve en veilige routes voor hun internetverkeer. Hierdoor kunnen zij hun klanten optimale digitale ervaringen geven. Wereldwijd zijn meer dan 1000 IP-netwerken via Internet Exchanges van AMS-IX met elkaar verbonden. AMS-IX beheert ook exchanges voor mobiele data roaming: de Global Roaming Exchange (GRX), de Mobile Data Exchange (MDX) en de Internetwork Packet Exchange (I-IPX). Meer informatie op: www.ams-ix.net

Aan de redactie

Voor meer informatie over dit persbericht:
AMS-IX
Tel: +31 (0)6 14603927
Email: bram.semeijn@ams-ix.net
Laatste van AMS-IX B.V.
Internet Exchanges werken samen voor ontwikkeling nieuwe route server-software

Ruben van den Brink wordt de nieuwe Chief Technology Officer van AMS-IX

AMS-IX krijgt nieuwe CFO en Senior Director Sales & Marketing
AMS-IX B.V. contact

Logo AMS-IX B.V.

info@ams-ix.net
  www.ams-ix.net
AMS-IX B.V. sociaal

AMS-IX B.V. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Visma | Onguard
Logo ManpowerGroup
Logo Auth0