www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LEWIS

Ruben van den Brink wordt de nieuwe Chief Technology Officer van AMS-IX

Amsterdam, 9 februari 2021 - AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange), een van de grootste internet exchanges ter wereld, heeft Ruben van den Brink (42) aangesteld als nieuwe Chief Technology Officer (CTO).

Ruben van den Brink heeft meer dan tien jaar ervaring in diverse leidinggevende posities bij technische organisaties. Hij begon zijn carrière als wiskunde promovendus bij de Radboud Universiteit in Nijmegen. In 2008 maakte hij de overstap naar het bedrijfsleven en begon hij bij Technicolor, later Ericsson Broadcast Services. Hij vervulde daar diverse management rollen bij de network, storage en datacenter business units van het bedrijf. Voor zijn overstap naar AMS-IX werkte hij zo’n 5 jaar bij SURFnet. Daar was hij onder andere hoofd van de Network Services divisie en adviseur op het gebied van Quantum Technologie.

De nieuwe CTO gaat leidinggeven aan het technische team van AMS-IX en gaat hen begeleiden bij de digitale transformatie van de organisatie. AMS-IX is momenteel bezig met het automatiseren van diverse processen en de wijze waarop klanten en leden door AMS-IX ondersteund worden. De CTO speelt een sleutelrol in dit proces van digitale transformatie.

Ruben van den Brink volgt Henk Steenman op die eind vorig jaar met pensioen ging. Ruben van den Brink, CTO van AMS-IX: “Het is geweldig om deel te zijn van een organisatie die zo’n belangrijke rol speelt bij het functioneren van het Internet. Ik kijk ernaar uit om te werken met een trots team te werken aan de toekomst van het Internet.” Van den Brink start 1 maart in zijn nieuwe functie.

Peter van Burgel, CEO van AMS-IX, zegt: “AMS-IX ondergaat momenteel een proces van digitale transformatie als reactie op de snel veranderende markt. Onze CTO is erg belangrijk om deze ontwikkeling in goede banen te leiden. We zijn erg blij dat Ruben onze organisatie komt versterken. Hij brengt veel kennis en ervaring, zowel op het gebied van peering en interconnectie als op het gebied van digitale transformatie.”

====

Over AMS-IX
AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange) is een neutrale en onafhankelijke vereniging die het beheer voert over een aantal interconnectieplatformen in de wereld. Het platform in Amsterdam is al meer dan 25 jaar actief en is een van de oudste en grootste knooppunten voor internetverkeer ter wereld. Het piekverkeer in Amsterdam ligt momenteel op meer dan 9 Terabit per seconde. Service providers, telecombedrijven, cloud providers en andere internetbedrijven die hun internetverkeer via AMS-IX routeren zijn verzekerd van snelle, directe, efficiënte, kosteneffectieve en veilige routes voor hun internetverkeer. Hierdoor kunnen zij hun klanten optimale digitale ervaringen geven. Wereldwijd zijn meer dan 1000 IP-netwerken via Internet Exchanges van AMS-IX met elkaar verbonden. AMS-IX beheert ook exchanges voor mobiele data roaming: de Global Roaming Exchange (GRX), de Mobile Data Exchange (MDX) en de Internetwork Packet Exchange (I-IPX). Meer informatie op: www.ams-ix.net

Aan de redactie

Voor meer informatie over dit persbericht:
AMS-IX
Tel: +31 (0)6 14603927
Email: bram.semeijn@ams-ix.net
Laatste van AMS-IX B.V.
Internetknooppunt AMS-IX breidt uit naar Metropoolregio Rotterdam Den Haag

Internet Exchanges werken samen voor ontwikkeling nieuwe route server-software

Ruben van den Brink wordt de nieuwe Chief Technology Officer van AMS-IX
DDA verwelkomt Maunt als partner

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Kaspersky publiceert zijn eerste Transparency Report

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo PA Consulting
Logo Ivanti