Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LEWIS

Wereldwijde fabrikant van medische technologie kiest IFS voor verbeteren bedrijfsefficiëntie en legal compliance

Dutch Ophthalmic Research Center (D.O.R.C.) zet de volledig geïntegreerde bedrijfsoplossing van IFS in de cloud in voor wereldwijde organisatie

Eindhoven, 9 februari 2021 – Efficiëntie, effectiviteit en kwaliteitsborging zijn het doel nu het Dutch Ophthalmic Research Center (D.O.R.C.), leverancier van apparaten en instrumenten voor oogchirurgie, vloeistoffen en accessoires, kiest voor een samenwerking met IFS. De samenwerking moet er voor zorgen dat D.O.R.C. kan voldoen aan de internationale normen en voorschriften voor medische technologie, met name de EU-verordening inzake medische hulpmiddelen (EU MDR). IFS, wereldwijd aanbieder van bedrijfsapplicaties, gaat zowel de bedrijfsefficiëntie als legal compliance van D.O.R.C. stroomlijnen.

Voorheen vertrouwde D.O.R.C. op een groot aantal verschillende bedrijfssystemen om de internationale activiteiten te beheren. Vanuit de ontstane behoefte voor een volledig geïntegreerde en cloudgebaseerde bedrijfsoplossing werd na een uitgebreid evaluatieproces gekozen voor IFS als technologiepartner. De oplossing van IFS wordt uitgerold naar alle medewerkers van de 13 vestigingen, verspreid over 12 landen over de hele wereld, die de verkoopactiviteiten in meer dan 80 landen ondersteunen.

IFS levert een geïntegreerde oplossing voor alle bedrijfskritische processen, waaronder productie en het beheer van productgegevens, kwaliteitscontrole, beheer van de supply chain, exportcontrole, planning, en verkoop. Het personeel van D.O.R.C. zal, op basis van single version of truth (SVOT), toegang hebben tot de real-time inzichten in het bedrijf, terwijl een robuuste audit-trail voor naleving van de wettelijke voorschriften gewaarborgd is.

“Vanuit D.O.R.C. opereren we in een zeer gereguleerde sector met strenge kwaliteitseisen. Een technologiepartner met uitgebreide ervaring en expertise in de sector was dan ook een vereiste”, aldus Pierre Billardon, CEO van D.O.R.C. “IFS kon indrukwekkende referenties overleggen voor de sector. Daarnaast bieden ze een uitstekende functionele mogelijkheid die niet alleen onze huidige en toekomstige (operationele) behoeften ondersteunt, maar ook ons doel om in 2022 te voldoen aan de EU MDR dichterbij brengt. We kijken uit naar een snel en soepel implementatietraject dat D.O.R.C. in een ideale positie brengt om nog meer waarde te leveren aan onze klanten door middel van innovatie, efficiëntie en kwaliteitssystemen.”

Frank Beerlage, Managing Director Benelux bij IFS, voegt hieraan toe: “Door samen te werken met enkel van ’s werelds grootste fabrikanten van medische apparatuur en life science-bedrijven, kunnen wij een waardepropositie bieden die uniek is in de markt. We zijn vereerd dat D.O.R.C. ons heeft gekozen om de technologische infrastructuur te leveren voor de toekomstige en ambitieuze groei.”

De cloud-gebaseerde business-oplossing van IFS zal worden ingezet op de bedrijfslocaties in Nederland, de VS, China, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Italië, Brazilië en de Verenigde Arabische Emiraten. Na volledige implementatie ondersteunt de oplossing de kritische bedrijfsprocessen waaronder verkoop/inkoop, planning, productie, supply chain, service, productbeheer, kwaliteitscontrole, HR, projectbeheer en finance. Lees meer over de ondersteuning die IFS biedt aan biowetenschappen op www.ifs.com/corp/industries/manufacturing/life-sciences/

Over Dutch Ophthalmic Research Center
Als leverancier van technieken, instrumenten en apparatuur voor oogheelkundige chirurgie draagt D.O.R.C. actief bij aan hoogwaardige innovaties op wereldwijd niveau. Dit realiseren wij dankzij onze technische know-how en een helder beleid. Maar vooral door onze persoonlijke aanpak: cliënten en chirurgen uit alle vier windstreken staan centraal bij D.O.R.C.. Onze aanpak is persoonlijk en professioneel en wij doen er alles aan om innovatieve en betaalbare oplossingen te realiseren. De inspanningen zijn onderworpen aan hoge ethische en morele normen. In nauwe samenwerking met artsen worden onze procedures en producten dan ook voortdurend streng geëvalueerd. Lees meer over D.O.R.C. op onze website: https://dorcglobal.com/

Over IFS

IFS ontwikkelt en levert wereldwijd enterprise-software voor klanten die goederen produceren en distribueren, assets onderhouden en servicegerichte activiteiten beheren. De branche-expertise van onze mensen en oplossingen in combinatie met de inzet voor onze klanten, maken IFS een erkend leider en de meest aanbevolen leverancier in onze sector. IFS heeft 4.000 medewerkers en ondersteunt meer dan tienduizend gebruikers wereldwijd vanuit een netwerk dat bestaat uit lokale vestigingen en een groeiend ecosysteem met partners.

Kijk voor meer informatie op IFS.com, volg ons op Twitter: @ifs en lees meer in onze IFS Blogs over technologie, innovatie en creativiteit.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
E-mail: IFSNL@teamlewis.com
Laatste van IFS
IFS neemt Axios Systems over

IFS lanceert IFS Cloud

IFS contact

Logo IFS

info.nl@ifsworld.com
  www.ifs.com/nl
IFS sociaal

IFS tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Citrix
Logo SurveyMonkey
Logo Ivanti