www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Orange Business Services ontwerpt en bouwt cloud-based ICT-infrastructuur voor de nieuwste slimme stad van Egypte

• Geselecteerd als master-systeemintegrator om een nieuw datacenter te leveren met kritische cloud- en smart services
  • Ondersteunt Orange Egypt - de hoofdaannemer – in een miljoenenproject om een deel van de nieuwe administratieve hoofdstad te ontwikkelen
Orange Business Services, heeft aangekondigd dat het een nieuw datacenter zal ontwerpen en bouwen om Cloud services te leveren voor de ‘nieuwe administratieve hoofdstad' van Egypte. Het project zal worden uitgevoerd in samenwerking met Orange Egypt, dat de vereiste infrastructuur en diensten zal leveren, na hun aanstelling als hoofdaannemer van het project door Administrative Capital for Urban Development (ACUD) - eigenaar en ontwikkelaar van de nieuwe administratieve hoofdstad.

Het ACUD-project is ontworpen als een slimme, duurzame stad, 45 kilometer ten oosten van Caïro op een greenfield-locatie, met een totale oppervlakte van 700 vierkante kilometer halverwege de zeehavenstad Suez. Volgens de plannen wordt het de nieuwe administratieve en financiële hoofdstad van Egypte, waar de belangrijkste regeringsdepartementen en ministeries, evenals buitenlandse ambassades, met ongeveer acht miljoen inwoners worden gehuisvest.

ACUD heeft een masterplan voor de slimme duurzame stad opgesteld op basis van vijf hoofdpijlers: veiligheid, connectiviteit, integratie, digitalisering en repliceerbaarheid. De ICT-strategie is een essentieel onderdeel van de verwezenlijking van de visie van ACUD, en het nieuwe, volledig beveiligde datacenter zal een hoeksteen van de nieuwe stad zijn.

De diensten die door het datacenter worden aangeboden, zullen volgens planning in de eerste helft van 2021 starten, ondanks de uitdagingen van de huidige pandemie. Eenmaal geïmplementeerd, zal Orange Egypt gedurende 5 jaar ook het nieuwe datacenter beheren en exploiteren voor het hosten en uitvoeren van slimme diensten voor de privésector, evenals voor de inwoners van de nieuwe stad. De te ondersteunen slimme stadsdiensten omvatten verkeersbeheer, beheer van slimme nutsvoorzieningen, zoals elektriciteits-, water- en gasvoorziening, videobewaking en slimme diensten voor gebouwen. Ook inbegrepen zijn innovatieve oplossingen, zoals Cloud-on-demand voor bedrijven en triple play-diensten voor bewoners.

Orange heeft aanzienlijke expertise als master-systeemintegrator en biedt dit via het gemak van één team en een ‘one-stop-shop-aanpak’. Orange Business Services zal zijn 20 jaar ervaring in het leveren van kritieke clouddiensten over de hele wereld benutten. Het zal ook zijn wereldwijde en regionale expertise toepassen in het ontwerp, de bouw en de constructie van slimme stadsnetwerken, ontwikkeld via zijn slimme stadscentrum in Dubai, Verenigde Arabische Emiraten.

“Orange Business Services is vooral verheugd geselecteerd te zijn als de vertrouwde digitale partner voor dit visionaire en transformationele project. Caïro is niet alleen een van de oudste en grootste steden uit de oudheid, maar het is ook de grootste stad van Noord-Afrika. We hebben uitgebreide ervaring opgebouwd in de ontwikkeling van grote smart city-projecten in het Midden-Oosten en vooral in de GCC, via ons smart city centre of excellence op ons regionale hoofdkantoor in Dubai. Orange is al decennia actief in Egypte en dankzij onze kennis en begrip van het milieu kunnen we het ontwerp van de infrastructuur volledig aanpassen aan de behoeften van de nieuwe stad ”, aldus Sahem Azzam, Vice President Middle East, Africa and Turkey for Orange Business Services.

“Naast het investeren in smart city-projecten, die Orange onderscheidt met zijn expertise op het gebied van digitale oplossingen en smart cities geleverd door Orange Business Services, heeft Orange ook veel diensten verleend aan de smart city-sector via verschillende partnerships - de meeste prominent daarvan is de nieuwe administratieve hoofdstad, waar nu het nieuwe datacenter wordt gebouwd. Het wordt naar verwachting een van de grootste centra in de Arabische wereld en Afrika, met investeringen van meer dan $ 135 miljoen, en heeft tot doel de gegevens te verbeteren en alle smart city-platforms van de administratieve hoofdstad op een veilige en geïntegreerde manier te hosten '', aldus Hisham Marhan, Orange Egypt Chief Enterprise Line of Business Officer.

"Wat Orange een voorsprong geeft, is de expertise, evenals de lokale en internationale teams waarover het beschikt, die het in staat stellen om deze diensten met een hoge efficiëntie te leveren en om deze projecten te beheren en uit te voeren in overeenstemming met internationale normen", voegt Mahran toe.
Orange Busines.. contact

Logo Ivanti
Logo Infoblox
Logo ROVC