www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: MCS PR

Cloudian S3-compatibele Object Storage-software op VMware Cloud Foundation met Tanzu nu algemeen beschikbaar

Integratie biedt één gedeelde storageomgeving voor diverse toepassingen, zowel voor ‘cloud-native’ als voor traditionele applicaties

Amsterdam, 4 februari 2021 - Cloudian kondigt aan dat VMware-klanten vanaf volgende maand de volledig S3-compatibele objectstoragesoftware van het bedrijf kunnen gebruiken voor zowel ‘cloud-native’ als voor traditionele applicaties. Deze worden allemaal beheerd in VMware Cloud Foundation met VMware Tanzu. Cloudian's HyperStore-objectstorage, geïntegreerd met het nieuwe VMware vSAN Data Persistence-platform, levert een enorme schaalbaarheid, security op militair niveau en multi-tenancy. Daarnaast wordt de complexiteit van de infrastructuur verminderd en zijn nieuwe efficiencyslagen en kostenbesparingen mogelijk.

Eén storageomgeving voor cloud-native en traditionele applicaties
Omdat moderne applicaties cloud-achtige toegang vereisen op locatie en in de publieke cloud, vragen ze om moderne storageoplossingen die het workflow-potentieel maximaliseren, snellere applicatieontwikkeling mogelijk maken, de druk op IT-teams terugdringen en de kosten verlagen. Maar deze oplossingen moeten ook traditionele applicaties ondersteunen. Cloudian HyperStore-objectstorage voldoet aan al deze eisen en is gebouwd op technologie die van de cloud is afgeleid, in combinatie met de eerste native S3 API-implementatie. Het resultaat is een flexibel, uniform opslagplatform en de high level, API-gestuurde infrastructuur die moderne applicatieontwikkelaars eisen van infrastructuurplatforms.

Cloudian is de meest gebruikte onafhankelijke leverancier van objectstorage. De voordelen van het combineren van HyperStore en het vSAN Data Persistence-platform zijn onder andere:
  • Enterprise-niveau object storage op basis van het vSAN Data Persistence platform: maakt gebruik van vSAN-ondersteuning voor Shared Nothing Architecture (vSAN-SNA) of van vSAN Direct Configuration voor objectstorage om de opslagefficiency te verbeteren.
  • Geautomatiseerde implementatie en opschalen via Kubernetes: HyperStore is eenvoudig te installeren en implementeren op VMware vSphere-clusters, rechtstreeks vanuit de VMware vCenter UI. Dynamische provisioning en opschalen is mogelijk via self-service via Kubernetes API's.
  • In vSphere geïntegreerde capaciteits- en gezondheidsmonitoring: HyperStore-clusters kunnen naadloos worden beheerd in datacenters, edge-omgevingen en clouds, zonder vSphere te hoeven verlaten.
  • Kostenbesparingen: Zowel moderne, cloud-native workloads als traditionele workloads kunnen op hetzelfde platform geconsolideerd worden en infrastructuursilo’s worden geëlimineerd. Ook kunnen de bestaande vaardigheden en trainingen benut worden.
Ondersteuning voor meerdere use cases
De integratie van HyperStore op VMware Cloud Foundation biedt de meest S3-compatibele objectstorage voor moderne applicaties. Daarnaast kan VMware HCI nu worden ingezet voor toepassingen die voorheen niet werden ondersteund door objectstorage, bijvoorbeeld binnen de zorg, het onderwijs, de financiële dienstverlening en de overheid:
  • Dataprotectie - Back-up, archivering en disaster recovery voor cloud-native en traditionele applicaties, inclusief bescherming tegen ransomware en back-up van Office 365-data.
  • Analytics - Rijke metadata-tagging, wat AI en machine learning-applicaties met Google-achtige zoekfuncties mogelijk maakt.
  • Big data - Ontkoppeling van computing en storage in Splunk-omgevingen. Hierdoor kunnen meer data kunnen worden bewaard en geanalyseerd en zijn aanzienlijke TCO-besparingen mogelijk.
  • IoT/edge computing - Ondersteuning voor een hybride edge- en hub-model, gebruikmakend van de sterk gedistribueerde peer-to-peer architectuur van object storage.
“Multicloud klanten willen uiteenlopende applicaties binnen een consistent operationeel model kunnen draaien, beheren en beveiligen”, zegt Lee Caswell, vice president marketing, CPBU bij VMware. “We zijn verheugd dat de schaalbaarheid, beveiliging en kostenbesparingen van Cloudian HyperStore object storage nu beschikbaar zijn voor onze gezamenlijke klanten, inclusief de vereenvoudigde implementatie en het beheer die door de VMware Cloud Foundation worden geleverd.”

“We zijn enthousiast over het verder uitbouwen van ons partnerschap met VMware om de gebruikers van VMware HCI te voorzien van een echt geünificeerd, hybride cloud-ready opslagplatform voor zowel moderne als traditionele applicaties”, zegt Jon Toor, chief marketing officer bij Cloudian. “Samen stellen we VMware-klanten in staat om eenvoudiger en sneller te profiteren van cloud-native mogelijkheden, terwijl ze blijven profiteren van hun eerdere investeringen in infrastructuur.”

Meer informatie over de gecombineerde oplossing:
Cloudian biedt ook een gratis testversie aan van de HyperStore-software voor installatie op virtuele machines of op hardware.

Over Cloudian
Cloudian is de meest gebruikte onafhankelijke leverancier van object storage-systemen, met geavanceerde S3-compatibiliteit en een uitgebreid partnerecosysteem. Het vlaggenschip van Cloudian, HyperStore, biedt onbegrensde schaalbaarheid en cloud-achtige technologie, flexibiliteit en rendabiliteit in het datacenter. Met de wereldwijde data fabric-architectuur van Cloudian kunnen enterprises object- en bestandsdata opslag, terugvinden en beschermen op meerdere sites, zowel on-premises als in Public Clouds, met één platform. Voor meer informatie: www.cloudian.com.

Contactpersoon voor de pers
Will McCurdy, Red Lorry Yellow Lorry
cloudian@rlyl.com

VMware, vCloud, vCloud Director, en VMware Cloud Provider zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van VMware, Inc. of zijn dochtermaatschappijen in de Verenigde Staten en andere jurisdicties.
Laatste van Cloudian B.V.
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Kaspersky publiceert zijn eerste Transparency Report

Xperit onderdeel van AXELIO, een nieuwe groep Microsoft-partners

Lubbers De Jong versterkt team met drie nieuwe aanwinsten

Vier op de vijf supportprofessionals hoort zaken die voor de rest van de organisatie nog geheim zijn

Barracuda lanceert ‘cloud-native’ security om de implementatie van Secure Access Service Edge (SASE) te versnellen

Onderzoek Thales: Thuiswerken vraagt om een moderne security-aanpak

Financieel verantwoordelijken willen dat de vrije ruimte in werkkostenregeling blijvend verhoogd wordt naar 3 procent

Slechts helft huishoudens verandert standaard wachtwoord wifi-netwerk

GrassGreener slaat handen ineen met Twegos om visie op werving breder in te zetten

Gelijkheid, diversiteit en inclusie: goed voor de medewerkers, maar ook goed voor het bedrijf?

Universiteit van Oxford en Oracle helpen onderzoeksorganisaties om samen sneller COVID-19-varianten te identificeren

CCS benoemt Winfried van Holland als nieuwe CTO

Economie Randstad relatief hard getroffen in coronacrisis
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Lubbers De Jong

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials