www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: DelanoPR

Eerste masterclass over Clubhouse in Nederland

De audio-based community app is een alternatief voor offline netwerken

Clubhouse is een nieuwe audio-based community app, als alternatief voor offline netwerken. De app trok afgelopen maand een investering van 100 miljoen dollar en miljoenen nieuwe gebruikers aan. Clubhouse is alleen op iPhone beschikbaar en er zijn duizenden Nederlandse ondernemers actief. Digital community expert Maartje Blijleven organiseert op vrijdag 5 februari 2021 om 11.00 de eerste masterclass over Clubhouse in Nederland. Zij legt daarin uit hoe de app werkt en hoe je jezelf als ondernemer op deze audio-based community app kan laten zien.

Mensen leren kennen tijdens coronacrisis
Duizenden Nederlandse ondernemers stortten zich de afgelopen weken op de nieuwe audio-community Clubhouse, als alternatief voor offline netwerken. Maartje Blijleven, digital community expert en #1 bestsellerauteur van ‘We love communities’ ontdekte het platform als een van de eerste Nederlandse ondernemers. Zij voorspelt dat dit weleens the next big thing in social media kan worden. Blijleven vult aan: ”Mensen willen graag nieuwe contacten opdoen en spontane gesprekken voeren. Vanwege de lockdown kan dit nu amper. Ondernemers zoeken inspiratie, maar ook manieren om nieuwe klanten te ontmoeten.” Zij organiseert de masterclass om mensen te laten zien wat de ins & outs zijn van deze digitale community.

Van koffiepraat tot inhoudelijke gesprekken
Clubhouse is een app waar ondernemers informele audiogesprekken kunnen voeren. Bij het openen van de app zijn verschillende kamers (zogenoemde rooms) zichtbaar, waar ondernemers kunnen praten met mensen van over de hele wereld. Deze gesprekken variëren van korte gesprekken over kleine onderwerpen tot inhoudelijke gesprekken die soms wel acht uur duren, waar deelnemers live coaching krijgen. Gebruikers kunnen hun interesses aangeven en makkelijk van de ene naar de andere kamer gaan. Daarbij blijven ze hangen in de kamer waar zij het gesprek het interessant vinden. Clubhouse is zo een kruising tussen een podcast en een online community. Luisteraars kunnen namelijk hun hand opsteken, vragen stellen en meepraten, waardoor zij het podium pakken en hun zichtbaarheid vergroten. Toegang tot de app is alleen mogelijk door een uitnodiging van iemand anders. Alle gesprekken zijn live en worden niet opgenomen.

Over Maartje Blijleven
Maartje Blijleven is digital community expert, #1 bestsellerauteur van ‘We love communities’ en één van de eerste Nederlandse ondernemers op Clubhouse. Zij organiseert als eerste een masterclass over de kansen en mogelijkheden van Clubhouse.

Meer informatie en aanmelden
Laatste van We Love Communities
Eerste Online Community Summit van Nederland start 17 mei

Onderzoek We love communities: Facebook met afstand meest populaire platform om community te bouwen

Eerste masterclass over Clubhouse in Nederland

Logo DelanoPR
We Love Commun.. contact

Logo We Love Communities

We Love Commun.. sociaal

We Love Commun.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle