www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Clarity Benelux

Zoom Rooms 'Everywhere Workforce' innovaties vanaf nu beschikbaar

Nieuwe functies in Zoom Rooms bevorderen de gezondheid en veiligheid op de werkplek

• Neem vanaf je iOS- of Android-toestel deel aan Zoom Rooms vergaderingen
  • Bekijk realtime informatie over het aantal aanwezige mensen
  • Houd de luchtkwaliteit van een vergaderruimte in de gaten
  • Maak een virtuele receptionist/ontvangstruimte mogelijk
  • Werk samen op een gedeelde desktop
  • Deel snel en eenvoudig whiteboard-aantekeningen
Amsterdam, 3 februari 2021 - Zoom Video Communications (NASDAQ: ZM) maakt vanaf vandaag nieuwe functies binnen Zoom Rooms beschikbaar. Op afstand gasten kunnen verwelkomen, samenwerken op een gedeelde desktop en realtime informatie over het aantal mensen en de luchtkwaliteit in een vergaderruimte dragen eraan bij om straks weer veilig op kantoor te kunnen werken en hybride werken te ondersteunen.

Onderzoek onder werknemers in de Verenigde Staten laat zien dat, als het gaat over terugkeren naar kantoor, er drie belangrijke zorgen leven: collega’s die mogelijk ziek de werkvloer betreden, een te drukke werkplek en goede ventilatie. Zorgen waar werkgevers mee geconfronteerd kunnen worden zodra ze veilig werken op kantoor mogelijk willen maken.

"Het is duidelijk dat de rol van het kantoor blijft veranderen. Meer dan 80 procent van de werknemers die op afstand werken, zegt dat ze minstens de helft van de tijd op afstand willen blijven werken, ook wanneer werken op kantoor weer mogelijk is”, zegt Craig Durr, Senior Analist bij Wainhouse Research. "Maar om dit te bereiken, moeten werknemers een gezonde, veilige en beveiligde vergaderruimte-ervaring hebben die voldoet aan de behoeften van de opkomende hybride beroepsbevolking. Zoom is in staat dit te bieden."

"Mensen vormen het hart van elke organisatie en het is een topprioriteit om hen veilig, verbonden en productief te houden," zegt Oded Gal, Chief Product Officer bij Zoom. "Nu de wereld van plan is om bedrijven, onderwijsinstellingen, zorginstellingen en overheidsinstanties weer veilig te openen, hebben wij ons platform verder verbeterd om in die behoefte te ondersteunen.”

In een onderzoek van Boston Consulting Group onder 12.000 professionals gaf 60 procent van de werknemers aan dat ze flexibiliteit willen in waar en wanneer ze werken. Zoom werkt daarom continu aan nieuwe functies om aan de huidige én toekomstige behoeften van zijn klanten te voldoen, nu hybride werken steeds gangbaarder wordt. Of het nu gaat om virtueel inchecken bij de receptie, het communiceren van veiligheidsprotocollen of het vooraf laten zien van de hoeveelheid mensen die nog in een vergaderruimte kunnen.

Nieuwe Zoom-functies die hybride werken ondersteunen:
  1. Koppel je iOS- of Android-apparaat aan een Zoom Room: Koppel je mobiele iOS- of Android-toestel aan een Zoom Room, neem eenvoudig rechtstreeks deel aan vergaderingen en het toestel wordt tijdens de vergadering automatisch in companion modus geplaatst.
    Met de Zoom Rooms Controller (ZRC)-app kun je meer functies aansturen, waaronder het starten van een vergadering of eraan deelnemen en volledige controle over de functies voor audio, video en deelnemers. Dit zorgt ervoor dat individuele gebruikers hun sessie vanaf hun mobiele apparaat kunnen regelen, zodat gebruikers de gedeelde controller in de ruimte niet hoeven aan te raken.
  2. Bekijk realtime informatie over het aantal deelnemers: Via ondersteunde camera's kun je op het Zoom Dashboard en op de Planning Display in realtime zien hoeveel mensen er in een ruimte zijn, om er zeker van te zijn dat voldoende afstand kan worden gehouden en vergaderruimtes niet overbezet zijn.
  3. Houd de luchtkwaliteit van een vergaderruimte in de gaten: Neat Bar, een Zoom Rooms apparaat, bevat Neat Sense, waarmee je je vergaderzalen kunt monitoren op zaken als luchtkwaliteit, luchtvochtigheid en CO2 om gebruikers veilig en gezond te houden. Je kunt deze informatie bekijken op het Zoom-dashboard, op de Zoom Rooms Controller en op het planningsdisplay voor realtime informatie over de veiligheid van je vergaderruimtes.
  4. Virtuele receptionist/ontvangstruimte-modus: Ontvang gasten met onze nieuwe virtuele receptionist/ontvangstruimte-modus. Pas de knop "Vergadering starten" aan op een Zoom Rooms for Touch apparaat in je ontvangstruimte om bezoekers in contact te brengen met een receptionist en ze veilig te begroeten. De Zoom Rooms Kiosk (ontvangstruimte) modus is beschikbaar op alle Zoom Rooms for Touch apparaten.
  5. Gedeelde desktop beheren vanaf Zoom Rooms for Touch: Zoom Rooms for Touch gebruikers kunnen direct vanaf hun apparaat het bureaublad bedienen van de persoon die op dat moment hun laptopscherm deelt, waardoor samenwerken nog gemakkelijker wordt.
  6. Deel whiteboard-aantekeningen via chat: Mensen kunnen nu een Zoom Rooms for Touch whiteboard delen via Zoom Chat of e-mail. Als het een persoonlijke Zoom Room is, kun je het ook naar je chatgroepen sturen. Dit maakt het makkelijker om content te delen, waardoor het teamgevoel tussen mensen die vanuit huis en op kantoor werken wordt vergroot.
De drie essentiële pijlers voor organisaties die met vertrouwen aan de toekomst bouwen, zijn talent, transformatie en vertrouwen. In de Zoom-blog ‘ How Businesses Will Build Forward’ legt Eric S. Yuan, oprichter en CEO van Zoom uit waarom die drie pijlers essentieel zijn voor het creëren van een werkomgeving waar medewerkers het best hun werk kunnen doen.

Extra informatie

Over Zoom
Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) brengt teams samen in een frictieloze video-omgeving zodat ze meer gedaan krijgen. Ons gemakkelijke, betrouwbare en innovatieve video-first communicatieplatform ondersteunt videomeetings, audiomeetings, webinars en chatgesprekken op zowel desktops, telefoons, mobiele apparaten en conferencesystemen. Zoom helpt ondernemingen betere gebruikerservaringen op te zetten met marktleidende integraties met zakelijke apps, en met development-tools waarmee aangepaste workflows kunnen worden opgezet. Zoom is opgericht in 2011, is gevestigd in San Jose, Californië (VS) en heeft wereldwijd lokale kantoren. Bezoek voor meer informatie zoom.us en volg @zoom_us.

Zoom Persdesk
Tijs Manniën
Zoom@Clarity.pr
Laatste van Zoom
Zoom stelt $100 miljoen beschikbaar voor ontwikkelaars Zoom Apps

Zoom officiële partner van de Formule 1

Zoom Rooms 'Everywhere Workforce' innovaties vanaf nu beschikbaar

Logo Clarity Benelux
Zoom contact

Logo Zoom

Zoom sociaal

Zoom tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis