Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Logistiek dienstverlener C.H. Robinson zet Technology Development Centre in Cork op

C.H. Robinson, een van de grootste logistieke bedrijven ter wereld, heeft aangekondigd dat het een nieuw technologiecenter in Cork (Ierland) gaat opzetten. In het center zullen met behulp van het IT-platform, dat C.H. Robinson voor de logistieke sector en supply chain experts gebouwd heeft, gepersonaliseerde oplossingen voor verladers en vervoerders ontwikkeld worden. C.H. Robinson is van plan de komende drie jaar meer dan dertig IT-professionals aan te nemen om deze nieuwe technologie te realiseren.

“Onze investering in de uitbreiding van onze vestiging in Cork is opnieuw een bewijs voor ons commitment aan de ontwikkeling van branchespecifieke IT-oplossingen. We zijn van plan om het tempo van de innovatie te verhogen om klanten en vervoerders best-in-class technologie en diensten te kunnen bieden”, zei Mike Neill, chief technology officer bij C.H. Robinson. “Het beschikbare talent in de regio en onze eigen IT-experts in Cork vormen samen met de uitgebreide kennis en ervaring van onze nieuwe managing director Tyler Patterson een ideale combinatie voor de ontwikkeling van nieuwe oplossingen. Die zullen moeten leiden tot lagere transportkosten, eenvoudigere logistieke processen, verhoging van de efficiency bij onze klanten, meer inzicht en bovendien tot een hogere betrouwbaarheid van de logistieke processen dankzij goede data en technologie.”

De aankondiging van het technologiecenter in Cork komt vlak na de recente uitbreiding van het IT-team van C.H. Robinson in Warschau, Polen. De beide teams zijn onderdeel van de meer dan 1.000 IT- en data-analytics professionals, die wereldwijd werken aan de IT-toepassingen van C.H. Robinson, waaronder Navisphere®, een eigen wereldwijd transport management systeem (TMS). De oplossingen moeten de digitale transformatie en de toepassing van geavanceerde analytics in de supply chain sector versnellen om de logistieke prestaties van zowel klanten als vervoerders te verbeteren.

”Dankzij de innovatieve sfeer zal het Technology Development Centre in Cork bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe oplossingen die de logistieke sector verder zullen brengen. Bij C.H. Robinson werken we actief samen met onze klanten om hun supply chain uitdagingen het hoofd te bieden en de oplossingen daarvoor vervolgens in onze systemen toe te passen zodat al onze klanten en alle vervoerders daarvan kunnen profiteren”, lichtte Tyler Patterson, managing director van C.H. Robinson toe.

Noot voor de pers: zie voor meer informatie www.chrobinson.com. Of neem contact op met Marianne Myburgh, senior manager global marketing & communications, telefoon: 020-5170206 of per e-mail: Marianne.Myburgh@chrobinson.com.

Nederlands perscontact Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon 026-4421523 of per e-mail: theo.snijders@wisse-worldcom.nl.

Over C.H. Robinson
C.H. Robinson lost eenvoudige en complexe logistieke problemen op voor bedrijven over de hele wereld en in alle sectoren. Met bijna 20 miljard dollar aan lading in beheer en zo’n 18 miljoen transportbewegingen per jaar is C.H. Robinson een van de grootste logistieke dienstverleners ter wereld. Het uitgebreide portfolio van logistieke diensten versnelt de wereldwijde handel door snel en betrouwbaar producten en goederen te leveren, die de wereldeconomie draaiend houden. Dankzij zijn expertise en de informatie uit het multimodale transportmanagement systeem is C.H. Robinson in staat om slimme oplossingen te bieden aan meer dan 119.000 klanten en 78.000 contractcarriers.

Het Europese hoofdkantoor van C.H. Robinson is gevestigd in Amsterdam.

De technologie van C.H. Robinson is ontwikkeld door en voor supply chain experts om snelle en betekenisvolle verbeteringen in de logistieke bedrijfsprocessen van klanten door te kunnen voeren. Als een maatschappelijk verantwoorde onderneming zijn we trots dat we miljoenen dollars bijdragen aan doelen die voor ons bedrijf, onze Stichting en onze medewerkers van belang zijn. Meer informatie vindt u op www.chrobinson.com (Nasdaq: CHRW).
Laatste van C.H. Robinson
C.H. Robinson en SAS werken samen aan supply chain planning voor retail en consumentenproducten

C.H. Robinson contact

Logo C.H. Robinson