www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Ctac helpt Milgro bij vergroten wendbaarheid door overstap naar public cloud

Koploper in grondstoffentransitie kiest Ctac als partner voor migratie naar Azure en uitrol van nieuwe werkplekken

’s-Hertogenbosch, 2 februari 2021 – Milgro, hét technologiebedrijf voor het managen van natuurlijk kapitaal, heeft Ctac geselecteerd om zijn volledige IT-omgeving te migreren naar Azure Cloud, de public cloud van Microsoft. Ctac rondde de migratie recent af en heeft de omgevingen in beheer genomen. De volgende stap is het verder uitbouwen van Azure-diensten en nieuwe werkplekfunctionaliteit. Tevens wordt een aantal applicaties vervangen door SaaS-versies, dan wel opnieuw gebouwd.

Milgro hostte sinds 2014 zijn bedrijfsapplicaties en werkplekken in een private cloud. Met het oog op meer flexibiliteit en kosteneffectiviteit zocht het bedrijf naar manieren om applicaties snel te kunnen aanpassen aan nieuwe markontwikkelingen en om fluctuaties in het gebruik van haar technologie soepel op te vangen. In samenspraak met adviesbureau Weolcan startte Milgro een RFP-traject om een migratiepartner te vinden die het bedrijf kon helpen bij een soepele overstap naar de public cloud.

Henny Hilgerdenaar, CEO van Ctac: “Milgro koos na een selectietraject voor de aanbieding van Ctac vanwege de uitgebreide kennis en ervaring die Ctac heeft op het gebied van Azure-migraties. Ik ben trots dat wij Milgro konden helpen bij hun overstap naar de public cloud en zo hun wenbaarheid helpen vergroten.”

Ctac ontwikkelde in eigen huis een framework, waarmee een migratie sterk gestructureerd en vergaand geautomatiseerd verloopt. Daarmee is er zekerheid dat alle stappen die nodig zijn voor een stabiele en veilige nieuwe omgeving, ook daadwerkelijk worden gezet. Verder heeft Ctac veel ervaring in het refactoren van applicaties voor gebruik in de public cloud.

De overstap naar de public cloud sluit uitstekend aan op de groeistrategie van Milgro. Vooruitkijkend biedt Azure uitstekende mogelijkheden voor het bedrijf om verder te innoveren.

Over Milgro
Milgro is hét technologiebedrijf voor het managen van natuurlijk kapitaal. Zij stelt organisaties in staat een duurzame omgang met grondstoffen op winstgevende wijze in hun bedrijfsvoering te integreren. Daarmee versnelt Milgro ‘het nieuwe normaal’ van een circulaire economie.

Als koploper in de grondstoffentransitie levert Milgro uiteenlopende diensten op het gebied van duurzaam afval- en grondstoffenmanagement. Vanuit een unieke technologie, methodiek en aanpak richten de circa 110 medewerkers van Milgro zich dagelijks op het realiseren van winstgevende duurzaamheid voor toonaangevende (internationale)

opdrachtgevers in de sectoren Food, Infra & onderhoud, Logistiek, Supply chain & Retail, Industrie en Mobiliteit.

Milgro behoort tot de snelstgroeiende bedrijven van Nederland. Zo is het al vier jaar op rij FD Gazelle en maakt het de laatste drie jaar deel uit van de Top-250 Groeibedrijven, een ranglijst van de Rotterdam School of Management (RSM) en het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE). Het succesvolle track record van Milgro beslaat een periode van bijna 30 jaar.

Over Ctac
Als Business & Cloud Integrator helpt Ctac haar klanten hun ambities waar te maken. Door continu te innoveren creëert Ctac daarvoor de benodigde business value. Ctac biedt een breed portfolio met oplossingen van SAP en Microsoft ‘on any cloud’ en levert diensten op het gebied van business consultancy, managed services, projecten, learning en detachering. Daarnaast heeft Ctac een aantal eigen producten waaronder de XV Retail Suite bestaande uit een omnichannel gedreven Point-of-Sale & Loyalty platform en SaaS-oplossingen voor de woningcorporatie en het commercieel vastgoed, respectievelijk Fit4Woco en Fit4RealEstate. Ctac bestaat in 2021 29 jaar en heeft in deze periode ruime ervaring en inhoudelijke kennis opgebouwd in de sectoren retail, wholesale, manufacturing en real estate. Over 2019 realiseerde Ctac een omzet van EUR 82 miljoen.

Ctac heeft op basis van leeftijd, kennis en ervaring een goed gebalanceerd personeelsbestand. Samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken staat hoog in het vaandel. Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC) en heeft haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch en tevens een vestiging in Wommelgem (BE).

Bij Ctac werken per ultimo september 2020 405 medewerkers. Meer informatie is te vinden op www.ctac.nl.

Ctac N.V.
Meerendonkweg 11