www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: AxiCom

LANCOM Management Cloud is best beoordeelde netwerkbeheeroplossing in Professional User Rating IT Operations

Gebruikers geven opnieuw topscores

Aken – In de tweede editie van het "Professional User Rating IT Operations"-onderzoek van adviesbureau techconsult, maakte de Duitse netwerkinfrastructuurprovider LANCOM Systems opnieuw over de hele linie indruk. Voor de tweede keer op rij behoort het bedrijf tot de "Champions", dit keer zelfs ver voor de concurrentie. Meer dan 2.400 gebruikers hebben relevante oplossingen op het gebied van "Network Management & Monitoring" op basis van hun ervaring beoordeeld.

Gebruikers hebben onder meer topscores toegekend voor de mogelijkheden van de LANCOM Management Cloud (LMC) op het gebied van prestaties, betrouwbaarheid, beheer en functionaliteiten op afstand. De LMC kreeg ook de hoogste waardering voor de breedte aan functionaliteiten, waaronder de gedetailleerde (realtime) monitoring en analyse van het netwerk en de detectie van ongewoon en verdacht gedrag. Er is eveneens veel lof voor zijn gebruiksvriendelijkheid en het is de enige oplossing die de hoogste waardering krijgt in de categorie configureerbaarheid. LANCOM heeft ook een onbetwiste toppositie verworven met de LMC op het gebied van productloyaliteit en de waarschijnlijkheid dat een gebruiker de oplossing opnieuw koopt of hem iemand anders aanbeveelt.

De positieve ervaringen met de oplossing worden ook weerspiegeld in de evaluatie van de leverancier. Ook hier onderscheidt LANCOM zich van de concurrentie op het gebied van innovatie, het gehele productportfolio, de dienstverlening en ondersteuning. Wat opvalt is dat LANCOM in bijna alle categorieën de eerste plaats inneemt.

"Dat we opnieuw een geweldige beoordeling krijgen, laat zien dat we zeer goed gepositioneerd zijn op het gebied van SD-WAN en Cloud Managed WLAN. Wij zijn natuurlijk bijzonder blij dat een onafhankelijke analyse dit bevestigt. We zijn nog verheugder dat we de toppositie in de toch al dunne groep van ‘Champions’ met een ruime marge innemen", zegt LANCOM-directeur Ralf Koenzen.

De LANCOM Management Cloud vormt de basis voor het productaanbod van LANCOM op het gebied van Cloud Managed-netwerken, Cloud Managed WLAN, SD-WAN en SD-Branch. Het maakt gebruik van SDN (Software Defined Networking)-technologieën om hele netwerken op een zeer geautomatiseerde en efficiënte manier op te zetten, te monitoren en te beheren. De oplossing is volledig in Duitsland ontwikkeld en voldoet aan de hoogste normen voor gegevensbescherming. Het is beschikbaar als een publieke cloud-variant met hosting in Duitsland of als een private cloud-implementatie voor de eigen datacenters van klanten. Het LMC is geschikt voor bedrijven en instellingen van elke omvang.

Interviews voor de 2021 Professional User Rating IT Operations vonden plaats in oktober en november 2020. Met meer dan 2.400 deelnemers is de PUR IT Operations een van de grootste IT-gebruikersonderzoeken in zijn soort.

Meer inzicht in de resultaten is te vinden op de website van LANCOM: https://www.lancom-systems.com/company/about-lancom-systems/awards/pur-it-operations/

Het PUR VPN Champion-diagram is hier te downloaden: https://www.lancom-systems.com/newsroom/images-infographics/

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.

Over PUR IT Operations:
De „Professional User Rating: IT Operations 2021“ (PUR IT-Ops) is een onafhankelijke gebruikersenquête, uitgevoerd door onderzoeks- en analistenbureau techconsult. Meer dan 2.400 bedrijven werd gevraagd om operationele IT-oplossingen uit 5 productgroepen te evalueren, waaronder „netwerkbeheer en -monitoring“. Leveranciers kregen een bedrijfsscore en technologie/oplossingsscore en werden beoordeeld aan de hand van meer dan zestig criteria in veertien subcategorieën.

Over techconsult:
Als onderzoeks- en analistenbureau is techconsult al 25 jaar de partner voor aanbieders en consumenten van digitale technologieën en diensten. Analyses aan de gebruikerszijde geven inzicht in de probleemgebieden en toekomstvisies van de bedrijven. Meer dan twintigduizend interviews per jaar met zakelijke en IT-beslissers zorgen voor een realistisch beeld. techconsult GmbH wordt geleid door de directeur en oprichter Peter Burghardt in Kassel. Het bedrijf heeft een vestiging in München en maakt deel uit van de Heise Groep.
Laatste van LANCOM Systems
Nieuw firewall-instapmodel UF-60 met uitgebreide UTM-cybersecurity