www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

Het meest over het hoofd geziene kostenitem in ERP-selectie

Tijdens een ERP-selectie worden de verschillende kosten en mogelijke baten in detail geanalyseerd en vervolgens voor elke leverancier beoordeeld. Vreemd genoeg wordt een belangrijke factor vaak volledig gemist tijdens dit proces. Welke? De kosten van het volgende systeem!

Rendement op ERP-investering

Het klinkt op zich een beetje vreemd, maar is wel degelijk aan de orde. De meeste organisaties willen immers jaren profiteren van de nieuwe ERP-oplossing. Potentiële kopers vertellen ons regelmatig het volgende: "Vanuit het oogpunt van de boekhouding is de investeringsafschrijving 5 jaar. Maar idealiter willen we  10 jaar of langer met de nieuwe ERP-oplossing te werken"
Iedereen die zo lang met een systeem wil werken, moet een goede kristallen bol hebben. Want in 10 jaar tijd kan er veel veranderen! Hoe zal de wereld eruit zien in het jaar 2031? Met welke apparaten werken we dan? Hoe ver zal de technologie worden ontwikkeld? Wat wordt er nog uitgevonden, ontwikkeld en op de markt gebracht? Er zijn tal van vragen, vanuit het gezichtspunt van vandaag kunnen we alleen maar gissen naar de antwoorden.

Klok terugdraaien

Om grip te krijgen op deze uitdaging, kan het leerzaam zijn om de klok zo'n 10 jaar terug te draaien. Kunt u zich de exacte stand van de technologie herinneren in 2011? Tablets werden toen voor het eerste op de markt gebracht, niemand kende toen het werkwoord 'swipen'! WhatsApp was net pas in de lucht en Google was nog een relatief  klein  bedrijf. Cloudtechnologie stond nog in de kinderschoenen. Misschien biedt deze vergelijking u een beetje perspectief in wat we kunnen verwachten in termen van nieuwe ontwikkelingen in de komende 10 jaar. Maar veel belangrijker – wat betekent dit alles voor uw potentiële leveranciers? Denk bijvoorbeeld aan de vereiste competenties, of de benodigde R&D-budgetten, de beschikbaarheid van internationale verkoopkanalen of de nodige ondernemerschap en daadkracht natuurlijk.

Toekomstbestendig ERP

Als u nadenkt over de toekomst van ERP-technologie, concludeert u wellicht dat u tegenwoordig meer een ERP-platform selecteert dan een ERP-oplossing. Een platform dat zich in een razend tempo ontwikkelt. ERP-leveranciers die achterop raken, gaan snel verloren in deze markt en het pijnlijkste: hun klanten ook!
Bedrijven die nieuwe oplossingen overwegen, zouden er goed aan doen om de mate van toekomstbestendigheid van hun leveranciers te onderzoeken. Hebben de ERP-keuzes op uw shortlist enige kans overleven tot 2031? Zijn de leveranciers tegenwoordig (voldoende) winstgevend? Hebben ze voldoende internationale schaal? Wat is de grootte van hun R&D budget? Hoe innovatief zijn ze? Is er een productroadmap beschikbaar voor de aangeboden oplossing?

Microsoft heeft de toekomst

In een eerder gepubliceerd nieuwsitem werden al enkele cijfers gepresenteerd en is er door Microsoft naar de toekomst gekeken.
"Het volgende decennium van economische prestaties voor elke industrie en elk bedrijf zal worden bepaald door de snelheid van hun digitale transformatie", aldus Satya Nadella, de CEO van Microsoft. "Wij innoveren ons volledige moderne platform om onze klanten in elke branche te helpen hun time-to-value te verbeteren, hun flexibiliteit te vergroten en hun kosten te verlagen."

Door goed te kijken naar de commerciële legitimiteit van de potentiële leveranciers tijdens het selectieproces, voorkomt u veel onaangename verrassingen in de toekomst.
Xperit is gecertificeerd partner van Microsoft Dynamics 365 Business Central, een toekomstgericht ERP met diverse mogelijkheden voor de toekomst. Een cloud-oplossing die als basis dient en eenvoudig integreert met verschillende branche- en businessspecifieke apps. Een ERP die continu doorontwikkelt en 2 keer per jaar wordt geüpdated zodat u altijd werkt met de laatste versie.
Laatste van Xperit Solutions B.V.
Virtual tour – Ontdek de verborgen wereld van cloud-datacenters

Snelst groeiende cloud ERP-oplossing: Dynamics 365 Business Central

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?
Xperit Solutio.. contact

+31(0)342 70 10 40
  info@xperit.nl
  www.xperit.nl
Xperit Solutio.. sociaal

Xperit Solutio.. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Banking Circle
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise