www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Archetype Agency BV

Schneider Electric lanceert adviesdiensten voor klimaatverandering

• De nieuwe adviesdiensten bieden bedrijven handvatten om van 'ambitie tot actie' te komen om klimaat- en duurzaamheidsdoelen te bereiken door middel van een unieke samenwerking voor een strategische planning en implementatie.
  • Het programma helpt organisaties om door middel van technologie en gedrag koolstofneutraliteit te bereiken via een holistische, op wetenschap gebaseerde benadering van best practices.
  • Bedrijven staan onder toenemende druk van investeerders, wetgevers, analisten, werknemers en consumenten om de risico's van klimaatverandering te verminderen.
Hoofddorp – 1 februari, 2021 – Schneider Electric, de leider in de digitale transformatie van energiebeheer en automatisering, introduceert zijn Climate Change Advisory Service. Dit is een evolutie van de bestaande consultancydiensten van het bedrijf, ontworpen om een holistische oplossing te bieden voor de duurzaamheidsuitdagingen en klimaatactie van bedrijven. De dienst is de eerste in zijn soort en combineert een strategische visie en planning met de implementatie van tastbare acties en technologie. De volledig geïntegreerde aanpak omvat energiebeheer, hulpbronnenefficiëntie, inkoop van hernieuwbare energie, CO2-compensatie, value chain-decarbonisatie en AI-gestuurde gegevensverzameling en openbaarmaking.

Ondanks het klimaatakkoord van Parijs en een groot aantal toezeggingen van duizenden wereldwijde organisaties, stijgt de algehele wereldwijde temperatuur nog altijd en zal deze de aanbevolen drempel van 1,5 graden Celsius overschrijden (nadat deze naar schatting al met 1,2 graden Celsius is opgewarmd ten opzichte van pre-industriële niveaus). De uitgebreide adviesdienst van Schneider Electric combineert beoordelingsinstrumenten en strategieontwikkeling met robuuste implementatiebegeleiding en ondersteuning om ervoor te zorgen dat grote en kleine bedrijven succesvol kunnen zijn in het behalen van hun doelstellingen op het gebied van duurzaamheid en klimaatactie op mondiaal niveau.

“Klimaatverandering is de belangrijkste uitdaging van deze eeuw en het bedrijfsleven speelt hierin een belangrijke rol in de bestrijding. Als gevolg hiervan erkent de C-Suite steeds meer dat investeren in duurzaamheid niet langer een feel-good-actie is, maar eerder een strategische manier om veerkracht te ontwikkelen en daardoor de risico’s te verkleinen,” aldus Steve Wilhite, Senior Vice President Energy and Sustainability Services bij Schneider Electric. “Om sneller stappen te zetten, moet er echter een mentaliteitsverandering plaatsvinden. Ondanks een recordjaar voor klimaatverbintenissen in 2020, blijft er een grote kloof tussen ambitie en actie. Onze diensten zijn erop gericht om die afstand te verkleinen, zodat onze klanten een concurrerende en op wetenschap gebaseerde decarbonisatie-strategie kunnen bepalen, bereiken, meten en rapporteren, vaak met een positieve impact op hun bedrijfsresultaten."

Hoewel het bedrijfsleven vooruitgang heeft geboekt wat betreft het aanpakken van klimaatverandering, heeft tot op heden slechts 23% van de Fortune 500-bedrijven aan hun openbare klimaatverplichtingen voldaan om tegen 2030 klimaatverbetering te garanderen. De adviesdienst voor klimaatverandering van Schneider Electric helpt klanten het belang van klimaatactie als risicobeperkende strategie inzichtelijker te maken, hun duurzaamheidsreis te bepalen of bevorderen, en strategieën vast te stellen om hun ambitieuze doelen te bereiken. De service omvat onder meer:
  • Ontwikkeling van strategie voor decarbonisatie
  • AI-gedreven Global Resource Data Management
  • Budgettering en prognoses
  • Portfolio risicobeheer
  • Doelen stellen en planning
  • Energie-efficiëntie potentiële identificatie en implementatie
  • Implementatie van microgrid en schone technologie
  • Beoordeling en aankoop van kansen op hernieuwbare energie
  • Vrijwillige evaluatie en sourcing van de koolstofmarkt
  • Supply & Value Chain Engagement en oplossingen
De pragmatische, datagedreven benadering van strategie en uitvoering is gebaseerd op het succesvolle ontwerp en beheer van het duurzaamheidsprogramma van Schneider Electric dat wereldwijd wordt geprezen. Schneider Electric kondigde vorige week aan dat het dubbel zo hard inzet op de al bestaande strategie om milieu-, sociale- en bestuurlijke facetten in elke activiteit van het bedrijf te integreren, en om klanten en zakelijke partners te helpen bij het realiseren van hun eigen duurzaamheidsdoelstellingen. De aankondiging viel samen met het nieuws dat media- en onderzoeksinstituut Corporate Knights Schneider Electric voor het eerst uitriep tot meest duurzame bedrijf ter wereld.

Het bedrijf is de grootste adviseur van zakelijke Power Purchase Agreements (PPAs) ter wereld. Door zijn expertise te combineren met de best-in-class energie- en duurzaamheidsmangaementsystemen en tools van het bedrijf, waaronder EcoStruxure™ Resource Advisor, NEO Network™ en EcoStruxure Microgrid Advisor, kan Schneider Electric als expert organisaties proactief leiden naar een duurzame en veerkrachtige toekomst.

Geïnteresseerde partijen kunnen via het webinar Climate Action in 2021: The Year of Breakthroughs meer leren over hoe Schneider Electric toonaangevende bedrijven zoals Faurecia en Charles River Labs heeft geholpen bij hun klimaatactie.

Voor meer informatie over de adviesdiensten van Schneider Electric ga je naar schneider-electric.com/ess. Voor nieuws over energie en duurzaamheid, maar ook inzichten over trends en best practices, bezoek Perspectives en volg Schneider Electric Energy & Sustainability Services op LinkedIn.

Over Schneider Electric

Het doel van Schneider Electric is om iedereen in staat te stellen alles uit beschikbare energie en hulpbronnen te halen en zo vooruitgang te boeken en verduurzaming te garanderen. We noemen dit Life Is On.

Onze missie is om jouw digitale partner te zijn voor duurzaamheid en efficiëntie.

We toonaangevende proces- en energietechnologieën met producten, monitoring, software en services die end-point met de cloud verbinden. Hierdoor is geïntegreerd beheer mogelijk voor woningbouw, gebouwen, datacenters, infrastructuur en industrieën.

Van alle internationale bedrijven zijn wij het meest lokaal actief. We zijn voorstanders van open standaarden en partnerschap in ecosystemen, waarbij de passie voor onze gedeelde waarden, inclusiviteit, elkaar versterken en een betekenisvol doel centraal staan.

Laatste van Schneider Electric
Winnaars APC Partner Awards bekendgemaakt

Europese CEO-alliantie pleit voor ambitieuze klimaatstrategie

Schneider Electric lanceert adviesdiensten voor klimaatverandering