www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

Amerikaanse scholengroep Jefferson County Public Schools zet cloudoplossing van Extreme Network in om 200.000 leerlingen van onderwijs te voorzien

Upgrade naar Wi-Fi 6-oplossingen stelt het grootste scholendistrict van Kentucky in staat om veilig en innovatief onderwijs te bieden

Amstelveen, 28 januari 2021 – Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR) heeft Jefferson County Public Schools (JCPS), de grootste scholengroep in de Amerikaanse staat Kentucky, voorzien van hoogwaardige Wi-Fi 6-accesspoints en het Extreme Cloud IQ™- netwerkmanagement-platform als onderdeel van een grootschalige upgrade. Het nieuwe netwerk ondersteunt onderwijs op afstand en programma's voor circa 200.000 gebruikers in 169 scholen. Het platform biedt veilige en betrouwbare toegang tot onderwijs en stelt de scholen in staat om data te gebruiken om de veiligheid van studenten en scholieren te waarborgen.

JCPS richt zich als scholengroep sterk op technologie. Het IT-team maakt gebruik van E-Rate-fondsen van de overheid om een netwerk te creëren dat studenten en scholieren ondersteunt in het volgen van geavanceerde digitale studieprogramma's. Zo krijgen studenten iPads en Chromebooks en hebben ze toegang tot een digitaal ‘ Backpack of Success Skills'-onderwijsplatform. De scholen bieden ook Career and Technical Education-programma's op het gebied van netwerktechnologie, robotica, productie, medische training en andere praktische leergangen. Verder vinden alle testen gedurende het schooljaar online plaats en zijn alle beveiligingscamera's en toegangscontrolevoorzieningen via het netwerk toegankelijk.

Belangrijkste voordelen:
  • Schaalbare, betrouwbare infrastructuur: JCPS installeerde bijna 8.400 Extreme Wi-Fi 6-accesspoints en krachtige gigabit Ethernet-switches in en buiten gebouwen. Verder werd een draadloos mesh-netwerk ontwikkeld voor videosurveillance op de 950 schoolbussen. De scholen investeerden ook in ExtremeAnalytics™-software om issues op het gebied van connectiviteit en prestaties sneller vast te stellen. Nu er in de toekomst sprake zal zijn van applicaties die meer bandbreedte nodig hebben, is een krachtige en schaalbare infrastructuur – vast en draadloos – geen luxe maar noodzaak.
  • Flexibiliteit in onzekere tijden: toen studenten en medewerkers als gevolg van de corona-pandemie naar huis werden gestuurd, ging de IT-afdeling direct op zoek naar oplossingen om het onderwijsprogramma online voort te zetten. Het was daarbij noodzakelijk dat het netwerk om kon gaan met meer en onvoorspelbare activiteiten en altijd in de lucht was. Verder kregen gezinnen zonder WiFi, accesspoints van Extreme thuis om studenten in staat te stellen onderwijs te volgen. De snelle reactie van het IT-team en de samenwerking met Extreme zorgden ervoor dat de school het schooljaar 2019-2020 goed kon afsluiten en studenten betrokken weet te houden in het nieuwe schooljaar 2020-2021.
  • Cloudnetwerkmanagement: het IT-team bij de scholengroep gebruikt ExtremeCloud IQ om duizenden devices te beheren. Deze oplossing biedt volledig inzicht in het netwerk en een hoge beschikbaarheid. Voor het IT-team is het eenvoudig om het uitgebreide netwerk te beheren zonder de noodzaak om tussen alle gebouwen te reizen. ExtremeCloud IQ zal de scholen ook in staat stellen om op gebruiker gebaseerde authenticatie in te zetten voor het veilig toevoegen van devices aan het netwerk.
JCPS was al klant van Extreme en vroeg het bedrijf opnieuw om samen met Extreme-partner StepCG een nieuwe oplossing te bouwen voor de komende jaren.

Annette Harris, adjunct-directeur Infrastructure Services bij JCPS
“We werken met een kleine IT-groep voor een grote scholengroep, en mijn netwerkteam moet meerdere rollen vervullen. Zonder goede ondersteuning en betrouwbare infrastructuur zijn we al onze middelen kwijt aan netwerkbeheer. Maar met Extreme rapporteren we momenteel 99 procent netwerk-uptime, en ons team is tevreden over elk product dat we hebben geïmplementeerd. Op de vraag hoe we snel konden overgaan op leren op afstand en toch zoveel technologiegestuurde initiatieven konden realiseren in een systeem met bijna 200.000 gebruikers, is het antwoord de betrouwbare ondersteuning en netwerkinfrastructuur waarvan we weten dat we die van Extreme kunnen verwachten.”

David Savage, Senior Director Education Sales bij Extreme Networks
“Jefferson County Public Schools is een vooruitstrevende organisatie en de cloudgestuurde benadering van digitale transformatie is er een die navolging verdient. Met ons toonaangevende cloudbeheerplatform en vaste en draadloze netwerkoplossingen kan het IT-team van JCPS zich concentreren op meer dan alleen het garanderen van consistente, basisconnectiviteit – ze maken volledig gebruik van hun netwerk om datagestuurde beslissingen te nemen die de beveiliging van hun organisatie verbetert, hiaten in de prestaties van studenten helpt verminderen en zorgt voor permanente educatie in uitdagende, onzekere tijden. Dit is waar alle scholen naar zouden moeten streven.”

Meer achtergrond:

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, ExtremeSwitching, ExtremeWireless, ExtremeCloud en het logo van Extreme Networks zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Extreme Networks
Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Olympiastadion Berlijn kiest Extreme Networks als officiële leverancier van Wi-Fi-oplossingen

Extreme Networks Announces Intent to Acquire Infovista's Ipanema SD-WAN Business
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Kaspersky publiceert zijn eerste Transparency Report

Xperit onderdeel van AXELIO, een nieuwe groep Microsoft-partners

Lubbers De Jong versterkt team met drie nieuwe aanwinsten

Vier op de vijf supportprofessionals hoort zaken die voor de rest van de organisatie nog geheim zijn

Barracuda lanceert ‘cloud-native’ security om de implementatie van Secure Access Service Edge (SASE) te versnellen

Onderzoek Thales: Thuiswerken vraagt om een moderne security-aanpak

Financieel verantwoordelijken willen dat de vrije ruimte in werkkostenregeling blijvend verhoogd wordt naar 3 procent

Slechts helft huishoudens verandert standaard wachtwoord wifi-netwerk

GrassGreener slaat handen ineen met Twegos om visie op werving breder in te zetten

Gelijkheid, diversiteit en inclusie: goed voor de medewerkers, maar ook goed voor het bedrijf?

Universiteit van Oxford en Oracle helpen onderzoeksorganisaties om samen sneller COVID-19-varianten te identificeren

CCS benoemt Winfried van Holland als nieuwe CTO

Economie Randstad relatief hard getroffen in coronacrisis
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Lubbers De Jong
Logo Schoevers