www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

Thuisprinter is serieus veiligheidsissue voor bedrijven

Sharp introduceert op Dag van de Privacy nieuwe compacte printers met professionele beveiligingsfuncties

Utrecht, 28 januari 2021 - Sharp maakt vandaag, op de Dag van de Privacy, bekend dat het een lijn van compacte thuisprinters lanceert die optimaal inspeelt op de veiligheid die veel thuiswerkers over het hoofd zien.

Thuiswerken is sinds maart vorig jaar voor veel organisaties de norm geworden. Het lijkt er dan ook op dat dit het ‘nieuwe normaal’ is geworden. Er zal sprake zijn van een steeds grotere mix tussen op kantoor en thuis werken. Veel organisaties hebben al vergaande maatregelen genomen om dit in goede banen te leiden. Vaak onder aanvoering van een HR-afdeling worden er nu faciliteiten aangeboden aan de werknemer om thuis beter te kunnen werken, zoals een in de hoogte verstelbaar bureau en een goeie bureaustoel. Maar vraag is of de veiligheid van bedrijfsinformatie op de thuiswerkplek goed geborgd is?

Medewerkers zijn thuis gaan werken met een notebook die vaak een goed beveiligde verbinding gebruikt en een degelijke virusscanner heeft. Sommigen gebruiken zelfs BitLocker-encryptie om alle data op de harde schijf van de notebook te versleutelen. Het probleem is echter dat medewerkers die thuiswerken met zeer vertrouwelijke bedrijfs- en persoonsgegevens ook af en toe een print daarvan moeten maken. Veelal worden deze bestanden op een thuisprinter afgedrukt die niet is toegestaan op het bedrijfsnetwerk.

Voorkom een datalek op de thuiswerkplek

Hoe gaat dit in de praktijk? Bestanden worden per e-mail doorgestuurd naar een privé e-mailadres. Ze worden geopend op een minder goed beveiligde privé-computer waarna de documenten worden afgedrukt op een privé-printer. De e-mail met bedrijfsgegevens wordt daarna niet verwijderd uit de mailbox en blijft toegankelijk via de privé-computer en mobiele telefoon. Hierdoor ontstaat er voor bedrijven vaak onbewust een datalek. Voor bedrijven die bijvoorbeeld een ISO-27001-certificering hebben voor informatiebeveiliging, kan dit nadelige gevolgen hebben tijdens bijvoorbeeld een audit.

De oplossing hiervoor is echter simpel en breed beschikbaar. Sharp lanceert nu multifunctionele printers voor werknemers die met vertrouwelijke data omgaan. Deze zijn aan te sluiten op vertrouwde notebooks, zodat deze van de juiste beveiligingsinstellingen zijn voorzien. Veel van de huidig beschikbare printers hebben de functionaliteit om alle data die verzonden wordt naar de printer en de data op de printer te versleutelen met de allerhoogste encryptie. Daardoor kan de data niet teruggehaald kan worden als de harde schijf in handen van een ander komt.

Nieuwe modellen

Sharp voegt nu vier nieuwe compacte high-speed zwart-wit MFP's en printers toe aan zijn A4-assortiment. De MX-B427PW / MX-B427W en MX-B467P / MX-B467F bieden krachtige afdruksnelheden, optimale databeveiliging en draadloze connectiviteitsfuncties, allemaal in een compact ontwerp en voorzien van een veelzijdige reeks uitgebreide toepassingen voor thuiswerkomgevingen of op kantoor. Naast een modern ontwerp en ruimtebesparende modulaire configuratie zijn de nieuwe modellen voorzien van Sharp's kenmerkende meerlaagse beveiligingsfuncties die helpen om informatie veilig te houden in het document, op het apparaat en via het lokale netwerk.

Over Sharp Electronics Benelux
Sharp Electronics Benelux is de toonaangevende leverancier van Office Solutions in België. Het biedt een uniek portfolio van onder andere bekroonde documentbeheer- en displayoplossingen. Het biedt een uniek portfolio van bekroonde documentbeheer- en displayoplossingen. Sharps toonaangevende MFP’s en uitgebreide productiesystemen vormen de kern van geïntegreerde toepassingen voor digitale transformatie. De displayoplossingen omvatten innovatieve videowanden, digital signage-displays en interactieve flatpanel-displays voor collaboratieve presentaties. Sharps missie is het ontwikkelen van nieuwe producten die individuele expressie ondersteunen. Het bedrijf creëert producten die het beste in jou naar boven halen.

Ga voor meer informatie naar www.sharp.be
Laatste van SHARP Electronics Benelux
Innovatie van Sharp Energy Solutions te zien op Solar Solutions International Expo Haarlemmermeer

Nederlandse kantoormedewerkers positief over gedeeltelijke terugkeer naar kantoor na pandemie, maar eisen veranderingen aan hun werkplek

Sharp introduceert ’s werelds grootste 8K-display
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Experis