www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: Lubbers De Jong

CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Onderzoek van Ivanti toont aan dat werken op afstand de erosie van de traditionele netwerkperimeter heeft versneld, wat resulteert in nieuwe IT-beveiligingsuitdagingen voor CISO's

Den Bosch - 27 januari 2021: Ivanti Inc., het automatiseringsplatform dat elke IT-verbinding slimmer en veiliger maakt, kondigt de resultaten aan van een onderzoek, waaruit blijkt dat de prioriteiten van CISO, als gevolg van de opkomst van de 'everywhere enterprise', zijn verschoven van het bestrijden van bedreigingen voor de netwerkveiligheid naar het beperken van mobiele beveiligingsrisico's. Bijna negen op de tien (87 procent) van de ondervraagde CISO's waren het erover eens dat mobiele apparaten het middelpunt van hun cybersecurity-strategie zijn geworden. Vier op de vijf (80 procent) van de CISO's verklaarden dat wachtwoorden niet langer een effectief middel zijn om de bedrijfsgegevens te beschermen, aangezien hackers zich steeds meer richten op werknemers op afstand en mobiele apparaten.

Uit het onderzoek, waarbij 400 CISO's in heel EMEA zijn ondervraagd, blijkt dat 82 procent van de respondenten het ermee eens is dat het werk op afstand de ondergang van de traditionele netwerkperimeter heeft versneld, wat heeft geleid tot een groot aantal nieuwe uitdagingen op het gebied van IT-beveiliging. Vandaag de dag zijn de belangrijkste uitdagingen voor CISO's om ervoor te zorgen dat alleen vertrouwde gebruikers, apparaten, netwerken en apps toegang hebben tot bedrijfsgegevens:
  • Bijna de helft (45 procent) van de respondenten noemt werknemers die gebruik maken van onbeveiligde wifi-verbindingen om toegang te krijgen tot bedrijfsmiddelen als een top IT-beveiligingsuitdaging tijdens de pandemie.
  • Tweevijfde (40 procent) van de CISO's noemt het gebruik van eigen apparaten om toegang te krijgen tot bedrijfsgegevens als een top IT-beveiligingsuitdaging.
  • Een derde (33 procent) geeft aan dat medewerkers die ongeautoriseerde apps gebruiken om toegang te krijgen tot bedrijfsgegevens, een top-IT-beveiligingsuitdaging zijn.
  • Terwijl bijna alle CISO's (93 procent) verklaarden aan het begin van de pandemie effectieve oplossingen te hebben om de onverwachte verschuiving naar werk op afstand mogelijk te maken, verklaarden ze ook bijna allemaal (92 procent) dat ze extra IT-beveiligingsmaatregelen nodig hebben om werknemers op afstand beter zelfredzaam te maken en het nieuwe mobiele bedreigingslandschap aan te pakken.
  • In de toekomst is bijna tweederde (64 procent) van de CISO's van plan om te investeren in software voor het opsporen van mobiele bedreigingen. En meer dan de helft (58 procent) merkt op dat het verbeteren van de gebruikerservaring, het verbeteren van de authenticatie van applicaties op afstand (57 procent) en het verplaatsen van kritische bedrijfsapplicaties naar de cloud (52 procent) dit jaar de hoogste prioriteit zullen krijgen.
"De pandemie heeft als een katalysator gewerkt voor CISO's om ervoor te zorgen dat werken vanaf elke plek, op elk apparaat, net zo veilig is als werken op kantoor, op een laptop die eigendom is van het bedrijf," zegt Mark-Peter Mansveld, Area VP bij Ivanti. "De opkomst van de 'everywhere enterprise' - waarbij IT-infrastructuren overal zijn en gedistribueerde medewerkers overal toegang moeten hebben tot bedrijfsgegevens - heeft de rol van de CISO drastisch veranderd en de beveiliging van mobiele apparaten stevig in de schijnwerpers gezet. CISO's moeten nu meer nadruk leggen op het mogelijk maken, beveiligen en optimaliseren van mobiele werkomgevingen.”

“Elke CISO zou dringend een zero trust beveiligingsstrategie moeten implementeren om ervoor te zorgen dat alleen vertrouwde gebruikers toegang hebben tot bedrijfsgegevensen. Ook moeten ze investeren in automatiseringstechnologieën die alle endpoints, apparaten en gegevens in de hele onderneming kunnen opsporen, beheren, beveiligen en onderhouden. Verder moeten ze ervan uitgaan dat hun bedrijfsnetwerken al zijn gecompromitteerd en gebruik maken van technologieën die proactief bedreigingen kunnen detecteren, en van zelfherstellende en zelfbeveiligde apparaten. Om het aanvalsoppervlak verder te verkleinen, moeten CISO’s ten slotte het gebruik van wachtwoorden elimineren ten gunste van wachtwoordloze authenticatie. Dit draagt er aan bij dat werknemers op afstand een naadloze en veilige gebruikerservaring hebben."

Om een gratis exemplaar van de onderzoeksresultaten te downloaden, kunt u hier terecht.

Over Ivanti
Het Ivanti-automatiseringsplatform maakt elke IT-verbinding tussen apparaten, infrastructuur en mensen slimmer en veiliger. Van pc's en mobiele apparaten tot virtuele desktopinfrastructuur en het datacenter, Ivanti ontdekt, beheert, beveiligt en onderhoudt IT-middelen van cloud tot edge in de hele organisatie - en levert tegelijkertijd gepersonaliseerde werknemerservaringen. In de 'everywhere enterprise' stromen bedrijfsgegevens vrijelijk tussen apparaten en servers, waardoor werknemers in staat zijn om productief te zijn, waar en hoe ze ook werken. Het hoofdkantoor van Ivanti is gevestigd in Salt Lake City, Utah en het bedrijf heeft kantoren over de hele wereld. Voor meer informatie, ga naar www.ivanti.nl en volg @GoIvanti.
Laatste van Ivanti
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

Onderzoek toont aan dat overbelaste IT-teams de strijd tegen phishing verliezen

Ivanti ziet ‘Summer of Security’ als historisch moment voor IT-beveiliging
Essentra Components neemt Chinese onderdelenfabrikant over

Britse defensieonderdelen Royal Air Force en Royal Navy verbeteren recruitmentproces met Pega’s low-code software

Nederlandse bedrijven sluiten wereldwijd hoogste verzekering af tegen ransomware-aanvallen

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Total Economic Impact-onderzoek: Dataiku levert bedrijven een return-on-investment van 423 procent

Macaw wordt comdirect’s socialmedia-leadagency

KnowBe4 ontvangt vier ISO-certificeringen van ISOQAR
Worldstream breidt uit naar Duitsland met nieuw datacenter bij maincubes in Frankfurt

fonQ groeit met 142% jaar over jaar dankzij gebruik van Mirakl-marktplaatsplatform

53 procent van de Nederlanders vindt dat ze voor een normaal leven hun gegevens moeten delen met techreuzen als Google

Werkgevers overschatten de productiviteit van medewerkers bij het thuiswerken

Conscia benoemt Pascal Huijbers tot CTO Conscia Group

Visma | Raet splitst op in Visma | Raet en Visma | YouServe

Waard€volle Club partners CBMK Creditmanagement en Budgetcoach Groep lanceren Landelijk Kenniscentrum Financiële Vitaliteit

Proactiviteit vereist voor toekomstig succes in e-commerce

Fortinet lanceert security service FortiTrust: flexibele licentie per gebruiker

Rooskens Group kiest voor Oracle Transportation Management ter ondersteuning van snelle bedrijfsuitbreiding

Western Digital introduceert draagbare WD Elements SE SSD

Logo Lubbers De Jong
Ivanti contact

Logo Ivanti

Ivanti sociaal

Ivanti tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks