www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Lubbers De Jong

CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Onderzoek van Ivanti toont aan dat werken op afstand de erosie van de traditionele netwerkperimeter heeft versneld, wat resulteert in nieuwe IT-beveiligingsuitdagingen voor CISO's

Den Bosch - 27 januari 2021: Ivanti Inc., het automatiseringsplatform dat elke IT-verbinding slimmer en veiliger maakt, kondigt de resultaten aan van een onderzoek, waaruit blijkt dat de prioriteiten van CISO, als gevolg van de opkomst van de 'everywhere enterprise', zijn verschoven van het bestrijden van bedreigingen voor de netwerkveiligheid naar het beperken van mobiele beveiligingsrisico's. Bijna negen op de tien (87 procent) van de ondervraagde CISO's waren het erover eens dat mobiele apparaten het middelpunt van hun cybersecurity-strategie zijn geworden. Vier op de vijf (80 procent) van de CISO's verklaarden dat wachtwoorden niet langer een effectief middel zijn om de bedrijfsgegevens te beschermen, aangezien hackers zich steeds meer richten op werknemers op afstand en mobiele apparaten.

Uit het onderzoek, waarbij 400 CISO's in heel EMEA zijn ondervraagd, blijkt dat 82 procent van de respondenten het ermee eens is dat het werk op afstand de ondergang van de traditionele netwerkperimeter heeft versneld, wat heeft geleid tot een groot aantal nieuwe uitdagingen op het gebied van IT-beveiliging. Vandaag de dag zijn de belangrijkste uitdagingen voor CISO's om ervoor te zorgen dat alleen vertrouwde gebruikers, apparaten, netwerken en apps toegang hebben tot bedrijfsgegevens:
  • Bijna de helft (45 procent) van de respondenten noemt werknemers die gebruik maken van onbeveiligde wifi-verbindingen om toegang te krijgen tot bedrijfsmiddelen als een top IT-beveiligingsuitdaging tijdens de pandemie.
  • Tweevijfde (40 procent) van de CISO's noemt het gebruik van eigen apparaten om toegang te krijgen tot bedrijfsgegevens als een top IT-beveiligingsuitdaging.
  • Een derde (33 procent) geeft aan dat medewerkers die ongeautoriseerde apps gebruiken om toegang te krijgen tot bedrijfsgegevens, een top-IT-beveiligingsuitdaging zijn.
  • Terwijl bijna alle CISO's (93 procent) verklaarden aan het begin van de pandemie effectieve oplossingen te hebben om de onverwachte verschuiving naar werk op afstand mogelijk te maken, verklaarden ze ook bijna allemaal (92 procent) dat ze extra IT-beveiligingsmaatregelen nodig hebben om werknemers op afstand beter zelfredzaam te maken en het nieuwe mobiele bedreigingslandschap aan te pakken.
  • In de toekomst is bijna tweederde (64 procent) van de CISO's van plan om te investeren in software voor het opsporen van mobiele bedreigingen. En meer dan de helft (58 procent) merkt op dat het verbeteren van de gebruikerservaring, het verbeteren van de authenticatie van applicaties op afstand (57 procent) en het verplaatsen van kritische bedrijfsapplicaties naar de cloud (52 procent) dit jaar de hoogste prioriteit zullen krijgen.
"De pandemie heeft als een katalysator gewerkt voor CISO's om ervoor te zorgen dat werken vanaf elke plek, op elk apparaat, net zo veilig is als werken op kantoor, op een laptop die eigendom is van het bedrijf," zegt Mark-Peter Mansveld, Area VP bij Ivanti. "De opkomst van de 'everywhere enterprise' - waarbij IT-infrastructuren overal zijn en gedistribueerde medewerkers overal toegang moeten hebben tot bedrijfsgegevens - heeft de rol van de CISO drastisch veranderd en de beveiliging van mobiele apparaten stevig in de schijnwerpers gezet. CISO's moeten nu meer nadruk leggen op het mogelijk maken, beveiligen en optimaliseren van mobiele werkomgevingen.”

“Elke CISO zou dringend een zero trust beveiligingsstrategie moeten implementeren om ervoor te zorgen dat alleen vertrouwde gebruikers toegang hebben tot bedrijfsgegevensen. Ook moeten ze investeren in automatiseringstechnologieën die alle endpoints, apparaten en gegevens in de hele onderneming kunnen opsporen, beheren, beveiligen en onderhouden. Verder moeten ze ervan uitgaan dat hun bedrijfsnetwerken al zijn gecompromitteerd en gebruik maken van technologieën die proactief bedreigingen kunnen detecteren, en van zelfherstellende en zelfbeveiligde apparaten. Om het aanvalsoppervlak verder te verkleinen, moeten CISO’s ten slotte het gebruik van wachtwoorden elimineren ten gunste van wachtwoordloze authenticatie. Dit draagt er aan bij dat werknemers op afstand een naadloze en veilige gebruikerservaring hebben."

Om een gratis exemplaar van de onderzoeksresultaten te downloaden, kunt u hier terecht.

Over Ivanti
Het Ivanti-automatiseringsplatform maakt elke IT-verbinding tussen apparaten, infrastructuur en mensen slimmer en veiliger. Van pc's en mobiele apparaten tot virtuele desktopinfrastructuur en het datacenter, Ivanti ontdekt, beheert, beveiligt en onderhoudt IT-middelen van cloud tot edge in de hele organisatie - en levert tegelijkertijd gepersonaliseerde werknemerservaringen. In de 'everywhere enterprise' stromen bedrijfsgegevens vrijelijk tussen apparaten en servers, waardoor werknemers in staat zijn om productief te zijn, waar en hoe ze ook werken. Het hoofdkantoor van Ivanti is gevestigd in Salt Lake City, Utah en het bedrijf heeft kantoren over de hele wereld. Voor meer informatie, ga naar www.ivanti.nl en volg @GoIvanti.
Laatste van Ivanti
Ivanti stelt Erik Randles aan als SVP Global Channels and Alliances

Ivanti neemt Cherwell over om end-to-end service en asset management mogelijk te maken

Ivanti breidt Neurons Platform uit met beheer en beveiliging van IoT-apparaten in de gezondheidszorg
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo Lubbers De Jong
Ivanti contact

Logo Ivanti

Ivanti sociaal

Ivanti tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise