Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Groei voor Philips TV & Sound zet door in omzet, marktaandeel en winst

Amsterdam, 27 januari 2021 - TP Vision heeft er weer een uitstekend jaar vol bedrijfssuccessen op zitten in 2020. Het bedrijf, dat verantwoordelijk is voor design, ontwikkeling, fabricatie, sales en marketing van Philips TV & Sound-producten, scoorde op alle bedrijfsvlakken hoger dan het sectorgemiddelde. Dit maakte het bedrijf bekend tijdens een interactief online persevenement, samen met de aankondiging van nieuwe Philips TV & Sound-producten voor de eerste helft van 2021.

Resultaten en aankondigingen samengevat
Na een succesvolle eerste online persconferentie in september 2020, maakten Kostas Vouzas (CEO) en Martijn Smelt (CMO TP Vision Europe) de succesvolle bedrijfsresultaten digitaal bekend aan meer dan 1.500 aanwezigen tijdens JOLE, het ‘January Online Launch Event’ van TP Vision. In 2020 is structurele groei en omzet geboekt; bijgaand een korte samenvatting van de belangrijkste informatie:
  • Vergelijking in sales tussen 2020 en 2019:
    • Gecombineerde groei van 9% voor Philips TV & Sound
    • Stijging van 20% in verkoop OLED TV-sets, met OLED+ premium als grote voorloper
    • Stijging van 300% in verkoop van het OLED-segment
    • Stijging van 80% in verkoop van de TV Performance Series
  • In de afgelopen vijf jaar is de verkoop van Philips TV met 40% gestegen
  • Het recent gelanceerde Philips Sound-merk boekte een verdubbeling in sales in 2020 - met een aangekondigde nieuwe lijn van exclusieve sportkoptelefoons in 2021
  • Excellente resultaten door de focus op een nieuwe digitale strategie; grote toename in online aanwezigheid van het merk en verdubbeling van traffic naar retailpartners van TP Vision
  • Meer dan 140 Europese awards voor de Philips TV & Sound-producten; 100 voor tv en 40 voor sound
Terug aan de top van premium beeld en design
TP Vision is verantwoordelijk voor Philips-branded tv-sets (in Europa, Rusland, het Midden-Oosten, Zuid-Amerika, India en geselecteerde landen in Azië/Pacific) en, recent ook, voor Philips-branded audioproducten voor consumenten (wereldwijd). Dit gebeurt onder een trademark licentie van Koninklijke Philips NV. Het hoofdkantoor van TP Vision bevindt zich in Amsterdam.

In de laatste acht jaar onder TP Vision is er structureel in Philips TV geïnvesteerd, waardoor het merk zich weer volledig aan de top bevindt op het gebied van beeld- en audiokwaliteit, innovatie en design. Zo is TP Vision een voorloper met zowel de OLED tv-technologie als de in-house ontwikkeling van een P5 processor (nu ook met AI-technologie).

De hoge beeldkwaliteit is een van de sleutelredenen achter de consistente groei in verkoop en marktaandeel in de premium tv-sector. Niet voor niets is de verkoop van OLED-sets opnieuw met 20% gegroeid in 2020. Vandaag is tevens een nieuw en verbeterd OLED806 model aangekondigd, dat bovendien ook in 48” en, voor het eerst, in 77” verkrijgbaar zal zijn.

De OLED+-producten gaan daarin nog een stapje verder, met een unieke combinatie van een award-winnende P5 AI-processor en de ongeëvenaarde sound van Bowers & Wilkins. De betreffende OLED+-range zag een toename in sales van 300% de afgelopen jaren.

Net zo succesvol in middensegment
Ook in de lagere segmenten doet Philips TV het uitstekend, met name door de introductie van de populaire Performance Series. Deze serie werd gelanceerd om consumenten een kwalitatief en betaalbaar alternatief te bieden: een tv-set met de kwaliteit van een premium model - inclusief Ambilight - voor een concurrerende prijs. De Performance Series doet zijn merkbelofte eer aan met een toename in sales van 80% in 2020 en blijft na een verdubbeling in sales in de afgelopen twee jaar ‘The one to watch’.

Premium koptelefoons, ook voor sport
Voor het Philips Sound-merk is er een vergelijkbare focus op hoogstaande kwaliteit doorgevoerd. In 2020 werden de premium koptelefoons en soundbars van Philips Fidelio opnieuw geïntroduceerd. Dit had een indrukwekkende verkoopverdubbeling tot gevolg in 2020.

In 2021 staan meer Fidelio-productlanceringen gepland. Daarnaast heeft TP Vision bekendgemaakt dat het zich gaat richten op de populaire en groeiende markt voor sportkoptelefoons, met onder andere een nieuwe sportrange die in de eerste helft van 2021 zal worden uitgebracht.

TP Vision blijft investeren in Philips TV & Sound, met een sterke focus op het verbreden van het premium aanbod. Daarmee hoopt en verwacht het bedrijf de versnelde digitalisering binnen de merken én de sterke partnerships met retail in stand te houden.

Einde van persbericht

Volg ons op Twitter: @TPVision

Over TP Vision
TP Vision Europe B.V. (‘TP Vision’) is geregistreerd in Nederland, met het hoofdkantoor in Amsterdam. TP Vision is volledig eigendom van TPV Technology Limited (‘TPV’), een van 's werelds toonaangevende monitor- en tv-fabrikanten.

TP Vision is een belangrijke speler in consumentenelektronica op het gebied van tv- en audio-entertainment. TP Vision focust op de ontwikkeling, productie en marketing van televisietoestellen van Philips (Europa, Rusland, Midden-Oosten, Zuid-Amerika, India en geselecteerde landen in Azië-Pacific) en audioproducten van Philips (wereldwijd). We combineren het sterke Philips-merk met onze productontwikkeling en ontwerpexpertise, operationele uitmuntendheid én de industrie-ervaring en -positie van TPV. Wij geloven in het creëren van producten die consumenten een superieure audio- en visuele ervaring bieden.

Hoge resolutie beelden kunt u vinden via: http://www.tpvision.com/image-library/

Voor meer informatie of review aanvragen, neem contact op met:

Weber Shandwick
Ted Hoogkamer
M +31 (0)6 57 83 86 61
E: THoogkamer@webershandwick.com
Laatste van TP Vision
Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

TP Vision presenteert de Philips 901F: ’s werelds enige OLED-4K-tv met Ambilight

Philips 65PUS7601 wint EISA award European Best Buy Large Screen TV 2016-2017
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
TP Vision contact

Logo TP Vision

www.tpvision.com
TP Vision sociaal

TP Vision tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys