www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Archetype Agency BV

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie

Amsterdam, 27 januari 2021 - Schneider Electric en de VELUX Groep kondigen vandaag een partnerschap aan voor de inkoop van duurzame energie. Middels deze groene Power Purchase Agreements (PPA’s), zet de VELUX Groep - wereldwijd leider in de fabricage van dakramen - een volgende stap in de doelstelling om in 2023 100% groene stroom (RE100) te gebruiken. Het streven van het bedrijf is om in 2030 volledig CO2-neutraal te zijn.

Met de toekomstige PPA’s wil de VELUX Groep de ontwikkeling van nieuwe, duurzame energieprojecten in heel Europa mogelijk maken, waarbij Schneider Electric optreedt als full-service inkoopadviseur. De VELUX Groep is vooral gefocust op het behalen van haar RE 100 doel en op duurzamere energie in het energienet.

Initiatieven om Lifetime Carbon Neutral te worden
De stap past volledig in het streven van de VELUX Groep om in 2041 100% CO2-neutraal te worden, oftewel Lifetime Carbon Neutral*. Daarnaast is het bedrijf bezig om de CO2-uitstoot te halveren in de hele waardeketen**, een doel dat in 2030 moet zijn bereikt. Parallel daaraan wordt de volledige CO2-uitstoot sinds de oprichting van het bedrijf in 1941, gecompenseerd middels projecten voor bosbehoud, onder beheer van het Wereld Natuur Fonds (WWF).

De beoogde PPA’s zullen een combinatie van duurzame energiebronnen betreffen, waarbij VELUX het liefst langetermijncontracten sluit tegen vaste energieprijzen. Een PPA biedt duurzame energieleveranciers een solide basis om nieuwe groene energieprojecten te ontwikkelen.

De VELUX Groep streeft naar nieuwe, niet-gesubsidieerde groene energieprojecten in de EU-landen. Het doel is om het energienet duurzamer te maken en waar mogelijk ‘bruine’ energie - die wordt opgewekt met fossiele brandstoffen - te vervangen.

“De aarde kampt met een klimaat- en een natuurcrisis en we willen er alles aan doen om bij te dragen aan een duurzamere toekomst,” zegt Jörn Neubert, Senior Vice President Supply bij de VELUX Groep, “Als één van de eerste bedrijven wereldwijd – en het eerste bedrijf in de bouwsector – nemen wij onze verantwoordelijkheid voor onze CO2-uitstoot uit zowel het verleden als richting de toekomst met onze Lifetime Carbon Neutral doelstelling. Dit partnerschap met Schneider Electric is daar een belangrijk onderdeel van.”

“Wij voelen ons vereerd om de VELUX Groep te ondersteunen op haar pad CO2-neutraal te worden met groene energie,” zegt Philippe Diez, VP Energy and Sustainability Services, EMEA, Schneider Electric. “De VELUX Groep is een ambitieuze pionier op het gebied van zakelijke klimaat- en natuurdoelen. Verantwoordelijkheid nemen voor zowel je CO2-uitstoot uit het verleden alsook in de toekomst, is innovatief en inspirerend tegelijk. We dragen dan ook graag bij aan het realiseren van de klimaatdoelen van het bedrijf en uiteraard het einddoel om in 2041 volledig CO2-neutraal vanaf de oprichting te zijn.”

De inkoop van stroom uit hernieuwbare bronnen maakt onderdeel uit van het doel van VELUX om niet langer afhankelijk te zijn van energie uit fossiele brandstoffen. De eerste focus ligt op het realiseren van energiebesparing op alle locaties, evenals op het plaatsen van warmtepompen en zonnepanelen op elke locatie. Deze gecombineerde aanpak draagt bij aan het doel van de VELUX Groep om op alle locaties in 2030 CO2-neutraal te zijn.

Over de VELUX Groep

Al bijna 80 jaar zet de VELUX Groep zich in om de woonomgeving van mensen over de hele wereld te verbeteren door middel van daglicht en frisse lucht via het dak. Ons productgamma bestaat onder meer uit dakramen en modulaire dakkoepels, stijlvolle jaloezieën, zonweringen en rolluiken, naast installatie- en slimme thuisoplossingen. Om een woonomgeving te creëren die gezond en aantrekkelijk is, een werkomgeving die inspireert of een leeromgeving die het leren stimuleert. We hebben ongeveer 11.500 medewerkers in dienst en verkoopkantoren en fabrieken in meer dan 40 landen wereldwijd. De VELUX Groep is eigendom van VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap die 100% eigendom is van diverse non-profit stichtingen (de VELUX FOUNDATIONS) en familie. In 2019 behaalde VKR Holding een omzet van EUR 2,9 miljard en doneerden de VELUX FOUNDATIONS EUR 178 miljoen aan goede doelen. Voor meer informatie ga naar www.velux.com.

Over Schneider Electric
Het doel van Schneider Electric is om iedereen in staat te stellen alles uit beschikbare energie en hulpbronnen te halen en zo vooruitgang te boeken en verduurzaming te garanderen. We noemen dit Life Is On. Onze missie is om uw digitale partner te zijn voor duurzaamheid en efficiëntie. We stimuleren digitale transformatie gedurende de gehele levenscyclus door integratie van toonaangevende proces- en energietechnologieën met producten, monitoring, software en services die end-point met de cloud verbinden. Hierdoor is geïntegreerd beheer mogelijk voor woningbouw, gebouwen, datacenters, infrastructuur en industrieën. Van alle internationale bedrijven zijn wij het meest lokaal actief. We zijn voorstanders van open standaarden en partnerschap in ecosystemen, waarbij de passie voor onze gedeelde waarden, inclusiviteit, elkaar versterken en een betekenisvol doel centraal staan.
www.se.com
Laatste van Schneider Electric
Schneider Electric lanceert nieuw partnerprogramma: Edge Software & Digital Services

TechBinder kan sneller innoveren door partnership met Schneider Electric

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL
Eerste Online Community Summit van Nederland start 17 mei

Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing

Techone neemt De Krachtcentrale uit Arnhem over

Bynder's 2021 State of Branding Report: marketeers ontvankelijker voor automatisering binnen branding

Banking Circle verwerkt zes procent van Europese B2C e-commercebetalingen

Zenda Support biedt sourcingdienst voor vast bedrag per maand

Vertiv lanceert volgende generatie UPS-systeem voor kritische toepassingen

myBrand biedt organisaties 360 graden klantbeeld met SAP Marketing Cloud

Warbout Distributie stelt Jakko Tol aan als commercieel directeur

Sophos introduceert enige XDR-oplossing in de sector die Native Endpoint, Server, Firewall en E-mailsecurity synchroniseert

Tanium introduceert certificeringsprogramma voor klanten en partners

Extra waakzaamheid geboden voor thuiswerkers tijdens World Password Day 2021

Worldcom Confidence Index februari 2021: de publieke en energiesector zien grootste stijging in vertrouwen van CEO’s en CMO’s

Dell Technologies APEX verandert de manier waarop we technologie gebruiken

Dell Technologies verhoogt waarde van data aan de edge

VONQ introduceert Labor Market Insights-platform om HR-teams en recruiters te ondersteunen tijdens de aanhoudende pandemie

Robuuste mobiele apparatuur maakt overgang naar industrie 4.0 mogelijk

ThoughtSpot Everywhere maakt als low-code platform interactieve data-apps mogelijk met search en AI-gestuurde analytics

ThoughtSpot neemt Diyotta over en breidt ecosysteem uit voor Modern Analytics Cloud

Logo Archetype Agency BV
Schneider Elec.. contact

Logo Schneider Electric

+31(0)23 5 124 124
  www.schneider-electric.nl
Schneider Elec.. sociaal

Schneider Elec.. tweets

Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis