www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Archetype Agency BV

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie

Amsterdam, 27 januari 2021 - Schneider Electric en de VELUX Groep kondigen vandaag een partnerschap aan voor de inkoop van duurzame energie. Middels deze groene Power Purchase Agreements (PPA’s), zet de VELUX Groep - wereldwijd leider in de fabricage van dakramen - een volgende stap in de doelstelling om in 2023 100% groene stroom (RE100) te gebruiken. Het streven van het bedrijf is om in 2030 volledig CO2-neutraal te zijn.

Met de toekomstige PPA’s wil de VELUX Groep de ontwikkeling van nieuwe, duurzame energieprojecten in heel Europa mogelijk maken, waarbij Schneider Electric optreedt als full-service inkoopadviseur. De VELUX Groep is vooral gefocust op het behalen van haar RE 100 doel en op duurzamere energie in het energienet.

Initiatieven om Lifetime Carbon Neutral te worden
De stap past volledig in het streven van de VELUX Groep om in 2041 100% CO2-neutraal te worden, oftewel Lifetime Carbon Neutral*. Daarnaast is het bedrijf bezig om de CO2-uitstoot te halveren in de hele waardeketen**, een doel dat in 2030 moet zijn bereikt. Parallel daaraan wordt de volledige CO2-uitstoot sinds de oprichting van het bedrijf in 1941, gecompenseerd middels projecten voor bosbehoud, onder beheer van het Wereld Natuur Fonds (WWF).

De beoogde PPA’s zullen een combinatie van duurzame energiebronnen betreffen, waarbij VELUX het liefst langetermijncontracten sluit tegen vaste energieprijzen. Een PPA biedt duurzame energieleveranciers een solide basis om nieuwe groene energieprojecten te ontwikkelen.

De VELUX Groep streeft naar nieuwe, niet-gesubsidieerde groene energieprojecten in de EU-landen. Het doel is om het energienet duurzamer te maken en waar mogelijk ‘bruine’ energie - die wordt opgewekt met fossiele brandstoffen - te vervangen.

“De aarde kampt met een klimaat- en een natuurcrisis en we willen er alles aan doen om bij te dragen aan een duurzamere toekomst,” zegt Jörn Neubert, Senior Vice President Supply bij de VELUX Groep, “Als één van de eerste bedrijven wereldwijd – en het eerste bedrijf in de bouwsector – nemen wij onze verantwoordelijkheid voor onze CO2-uitstoot uit zowel het verleden als richting de toekomst met onze Lifetime Carbon Neutral doelstelling. Dit partnerschap met Schneider Electric is daar een belangrijk onderdeel van.”

“Wij voelen ons vereerd om de VELUX Groep te ondersteunen op haar pad CO2-neutraal te worden met groene energie,” zegt Philippe Diez, VP Energy and Sustainability Services, EMEA, Schneider Electric. “De VELUX Groep is een ambitieuze pionier op het gebied van zakelijke klimaat- en natuurdoelen. Verantwoordelijkheid nemen voor zowel je CO2-uitstoot uit het verleden alsook in de toekomst, is innovatief en inspirerend tegelijk. We dragen dan ook graag bij aan het realiseren van de klimaatdoelen van het bedrijf en uiteraard het einddoel om in 2041 volledig CO2-neutraal vanaf de oprichting te zijn.”

De inkoop van stroom uit hernieuwbare bronnen maakt onderdeel uit van het doel van VELUX om niet langer afhankelijk te zijn van energie uit fossiele brandstoffen. De eerste focus ligt op het realiseren van energiebesparing op alle locaties, evenals op het plaatsen van warmtepompen en zonnepanelen op elke locatie. Deze gecombineerde aanpak draagt bij aan het doel van de VELUX Groep om op alle locaties in 2030 CO2-neutraal te zijn.

Over de VELUX Groep

Al bijna 80 jaar zet de VELUX Groep zich in om de woonomgeving van mensen over de hele wereld te verbeteren door middel van daglicht en frisse lucht via het dak. Ons productgamma bestaat onder meer uit dakramen en modulaire dakkoepels, stijlvolle jaloezieën, zonweringen en rolluiken, naast installatie- en slimme thuisoplossingen. Om een woonomgeving te creëren die gezond en aantrekkelijk is, een werkomgeving die inspireert of een leeromgeving die het leren stimuleert. We hebben ongeveer 11.500 medewerkers in dienst en verkoopkantoren en fabrieken in meer dan 40 landen wereldwijd. De VELUX Groep is eigendom van VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap die 100% eigendom is van diverse non-profit stichtingen (de VELUX FOUNDATIONS) en familie. In 2019 behaalde VKR Holding een omzet van EUR 2,9 miljard en doneerden de VELUX FOUNDATIONS EUR 178 miljoen aan goede doelen. Voor meer informatie ga naar www.velux.com.

Over Schneider Electric
Het doel van Schneider Electric is om iedereen in staat te stellen alles uit beschikbare energie en hulpbronnen te halen en zo vooruitgang te boeken en verduurzaming te garanderen. We noemen dit Life Is On. Onze missie is om uw digitale partner te zijn voor duurzaamheid en efficiëntie. We stimuleren digitale transformatie gedurende de gehele levenscyclus door integratie van toonaangevende proces- en energietechnologieën met producten, monitoring, software en services die end-point met de cloud verbinden. Hierdoor is geïntegreerd beheer mogelijk voor woningbouw, gebouwen, datacenters, infrastructuur en industrieën. Van alle internationale bedrijven zijn wij het meest lokaal actief. We zijn voorstanders van open standaarden en partnerschap in ecosystemen, waarbij de passie voor onze gedeelde waarden, inclusiviteit, elkaar versterken en een betekenisvol doel centraal staan.
www.se.com
Laatste van Schneider Electric
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Logo Archetype Agency BV

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric
Logo PA Consulting