www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Lubbers De Jong

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Nieuwe versie Red Hat OpenShift Container Storage biedt extra databeveiligingsmogelijkheden op basis van bestaande infrastructuur

Amsterdam, 26 januari 2021 - Red Hat, Inc., leverancier van open source oplossingen, introduceert nieuwe data resilience-mogelijkheden voor cloud-native workloads met de release van Red Hat OpenShift Container Storage 4.6. Met dit aanbod van Red Hat Data Services kunnen klanten hun bestaande oplossingen en infrastructuur voor databescherming uitbreiden om de data resilience van data voor cloud-native workloads in hybride en multicloud-omgevingen te verbeteren.

Naarmate steeds meer organisaties Kubernetes-technologie inzetten om bedrijfskritische applicaties te ondersteunen, krijgen veel IT-organisaties te maken met een toenemende vraag naar geïntegreerde schaalbaarheid en data resilience. Red Hat OpenShift Container Storage 4.6 helpt organisaties hun bestaande databeschermingsmogelijkheden uit te breiden naar Kubernetes-applicaties, zonder dat daarvoor extra technologie of infrastructuur-upgrades nodig zijn.

Red Hat OpenShift Container Storage 4.6 is nauw geïntegreerd met Red Hat OpenShift, het toonaangevende Enterprise Kubernetes-platform, en biedt diverse verbeterde functies voor databeveiliging, waaronder:
  • Snapshot-functionaliteit georkestreerd door de Container Storage Interface (CSI) voor aanpasbare, point-in-time snapshots en klonen van persistente datavolumes. Dit maakt het gemakkelijker voor IT-beheerders en applicatieontwikkelaars om sneller terug te keren naar een eerdere staat.
  • OpenShift API's voor Data Protection om data en applicaties die in container-pods draaien op de juiste manier te herstellen. Back-up tools hebben cluster resource context nodig, zodat wanneer applicaties worden hersteld, zij in staat zijn om de namespaces te vinden die geassocieerd zijn met hun persistente data. De OpenShift API’s voor Data Protection operator stelt het Red Hat business partner ecosysteem in staat om hun databeveiligingsoplossingen effectiever te integreren met OpenShift, wat een meer gestroomlijnde klantervaring oplevert.
  • Brede ondersteuning van een breed scala aan toonaangevende back-upoplossingen, waaronder het Red Hat-gecertificeerde IBM Spectrum Protect Plus dat data resilience levert voor containeriseerde applicaties die draaien in Red Hat OpenShift en Kubernetes; TrilioVault for Kubernetes, een Red Hat-gecertificeerde, Kubernetes-native oplossing voor databescherming en disaster recovery voor Red Hat OpenShift-applicaties; en Kasten K10, een Red Hat-gecertificeerde, Kubernetes-native oplossing voor databeheer voor Red Hat OpenShift-applicaties in hybride cloudomgevingen.
De nieuwe data resilience-mogelijkheden zijn vandaag algemeen beschikbaar met Red Hat OpenShift Container Storage 4.6.

Quotes

Ashesh Badani, senior vice president, Cloud Platforms, Red Hat
"Nu bedrijven naar OpenShift kijken voor hun cloud-native applicaties en data-behoeften, is data resilience een van de belangrijkste uitdagingen waarbij Red Hat hen helpt met de nieuwste release van Red Hat OpenShift Container Storage. Met de ondersteuning van CSI-enabled snapshots en OpenShift API for Data Protection stelt Red Hat zijn klanten in staat om data resilience te realiseren zonder dat zij daarvoor hun bestaande infrastructuur voor databescherming hoeven te vervangen."

Robert Stanko, managing director IT, APIS IT
"We willen voorop lopen op het gebied van technologie, maar tegelijkertijd moeten we er ook rekening mee houden dat onze klanten behoefte hebben aan beveiliging en voorspelbaarheid. De implementatie van Red Hat OpenShift Container Storage was een natuurlijke keuze voor de opslag van onze Red Hat OpenShift-containers."

Petri Makkonen, manager, IT Operations, Asiakastieto
"Of onze gegevens nu in rust zijn, in beweging of in actie, ze vormen de basis voor zinvolle, bruikbare inzichten in onze organisatie, en Red Hat OpenShift Container Storage heeft deze diensten voor ons en onze klanten geleverd. Met Red Hat OpenShift Container Storage 4.6 zijn we ervan overtuigd dat we onze infrastructuur, applicaties en de bijbehorende gegevens snel en eenvoudig kunnen herstellen binnen onze gehele Red Hat OpenShift-installatie. Dat maakt de weg vrij voor ons voortdurende succes, waarbij we veilige en betrouwbare diensten aan onze klanten kunnen leveren. Het is gewoon een win-win."

Enrico Signoretti, senior analist, GigaOM
"Red Hat OpenShift is al de leider als het gaat om Enterprise Kubernetes. Nu het onlangs data services met data resilience heeft geïntroduceerd, consolideert het deze voorsprong door gebruikers extra gebruiksvriendelijke tools te geven om de kloof tussen traditionele enterprise en moderne Kubernetes-native storage management modellen te overbruggen."

Sam Werner, vice president, Storage Offering Management, IBM Storage
"IBM zag al vroeg in hoe belangrijk het is om tegemoet te komen aan de behoeften van zowel IT als applicatieontwikkeling op het gebied van containerbeveiliging. Dankzij een sterke samenwerking tussen IBM Storage en Red Hat Data Services hebben we IBM Spectrum Protect Plus nauw geïntegreerd met Red Hat OpenShift om de databescherming en data resilience in containeromgevingen te versterken."

###

Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is een toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat
Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Red Hat reduceert kosten en complexiteit van hybride cloudbeheer met uitbreiding Red Hat Insights

Red Hat stimuleert edge computing met de nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux
Salaris Nederlandse developers stijgt in 5 jaar met 12%, groei houdt ook na pandemie aan
Eerste Online Community Summit van Nederland start 17 mei

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing

Techone neemt De Krachtcentrale uit Arnhem over

Bynder's 2021 State of Branding Report: marketeers ontvankelijker voor automatisering binnen branding

Banking Circle verwerkt zes procent van Europese B2C e-commercebetalingen

Zenda Support biedt sourcingdienst voor vast bedrag per maand

Vertiv lanceert volgende generatie UPS-systeem voor kritische toepassingen

myBrand biedt organisaties 360 graden klantbeeld met SAP Marketing Cloud

Warbout Distributie stelt Jakko Tol aan als commercieel directeur

Sophos introduceert enige XDR-oplossing in de sector die Native Endpoint, Server, Firewall en E-mailsecurity synchroniseert

Tanium introduceert certificeringsprogramma voor klanten en partners

Extra waakzaamheid geboden voor thuiswerkers tijdens World Password Day 2021

Worldcom Confidence Index februari 2021: de publieke en energiesector zien grootste stijging in vertrouwen van CEO’s en CMO’s

Dell Technologies verhoogt waarde van data aan de edge

Dell Technologies APEX verandert de manier waarop we technologie gebruiken

VONQ introduceert Labor Market Insights-platform om HR-teams en recruiters te ondersteunen tijdens de aanhoudende pandemie

Robuuste mobiele apparatuur maakt overgang naar industrie 4.0 mogelijk

ThoughtSpot Everywhere maakt als low-code platform interactieve data-apps mogelijk met search en AI-gestuurde analytics

Logo Lubbers De Jong
Red Hat contact

Logo Red Hat

www.redhat.com
Red Hat sociaal

Red Hat tweets

Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis