www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Whizpr

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

DataCore biedt nu complete, best-of-breed software-defined storage-oplossingen aan voor block, file en object

FT Lauderdale, FL, 26 januari 2021DataCore Software, een autoriteit op het gebied van software-defined storage, kondigt vandaag aan dat het Caringo heeft overgenomen. Hierdoor kan DataCore complete, best-of-breed software-defined storage-oplossingen voor block, file en object aanbieden – van één enkele leverancier. Door de overname krijgt het DataCore-team er ook talent en expertise bij, evenals klanten in belangrijke markten zoals cloud service providers, media en de overheid.

Een goede aanvulling
Caringo, een pionier in de object storage-markt, werd opgericht in 2005 om software te ontwikkelen die de uitdagingen die samenhangen met constante datagroei kunnen oplossen. Hun belangrijkste product, Swarm, biedt een basis voor hyperscale data storage, toegang en analyse op een petabyte-schaal – terwijl data-integriteit wordt gegarandeerd en hardware-afhankelijkheden worden weggenomen. De software-defined oplossingen van Caringo worden nu wereldwijd gebruikt door organisaties zoals BT Television, Department of Defense, Disney Streaming Services, National Institutes of Health (NIH), Argonne National Labs en honderden andere om snelgroeiende datasets efficiënt te beheren.

De overname van Caringo ondersteunt ook de DataCore ONE-visie: de kracht van software-defined storage gebruiken om silo’s te doorbreken, hardware-afhankelijkheden weg te nemen en eenheid te creëren in de storage-industrie, waardoor IT de storage slimmer, effectiever en eenvoudiger kan beheren.

De vele voordelen
Caringo’s productlijn vormt een aanvulling op DataCore’s software-defined storage-portfolio, waaronder: vFilO software, een next-gen gedistribueerde file en object storage virtualisatietechnologie die is ontworpen om bedrijven te helpen bij het organiseren, optimaliseren en beheren van grote hoeveelheden data die zich zowel on-premises als in de cloud bevinden. Ook biedt het voordelen zoals hardware-onafhankelijkheid, flexibiliteit, beschikbaarheid, prestaties en efficiëntie/kostenbesparingen door DataCore SANsymphony-software voor block-based storage.

"In de huidige economische situatie zijn IT-organisaties op zoek naar manieren om geld te besparen. Maar compliance-vereisten, toenemend gebruik van back-up, bedrijfscontinuïteit en de voortdurende groei van data vormen uitdagingen. Object storage kan deze oplossen”, aldus Dave Zabrowski, CEO van DataCore Software. “We zijn verheugd dat we, door onze overname van Caringo, een bewezen, zeer betrouwbare object storage-technologie met een ongeëvenaard scala aan functies kunnen aanbieden aan IT-afdelingen, serviceproviders en overheidsklanten over de hele wereld. We blijven onze DataCore ONE-visie waarmaken met ons productportfolio en we blijven bouwen aan een executive managementteam van wereldklasse waardoor we de best-of-breed software-defined oplossingen kunnen leveren aan onze klanten.”

“Door deze recente overname kan DataCore zijn klanten nog beter helpen en hen de juiste oplossing bieden voor hun technische en zakelijke behoeften, of het nu gaat om block, file, object, of een combinatie”, zegt Scott Sinclair, senior analyst bij ESG. “Bedrijven en IT-organisaties zijn steeds meer gebruik gaan maken van software-defined storage om de flexibiliteit en keuze van de infrastructuur te vergroten en tegelijkertijd de kosten van het efficiënt en veilig beheren van grote hoeveelheden data te verlagen. Deze overname versterkt het portfolio van DataCore en maakt het nog waardevoller voor zijn klanten die deze doelen willen bereiken.”

“De overname van Caringo door DataCore biedt aantrekkelijke use case-voordelen en productsynchronisatie, omdat beide platforms de voordelen bieden van snel herstel, geen downtime en software-defined storage met een hoge doorvoersnelheid die draait op x86 commodity hardware,” aldus Barry Griffiths, Managing Director of NAS UK Ltd, al geruime tijd partner van Caringo en DataCore. “De allerbeste software-oplossingen voor het beheren en archiveren van gestructureerde en ongestructureerde data worden hier samengebracht. Dit is belangrijk omdat een van de grootste uitdagingen waar IT-managers in 2021 wereldwijd mee worden geconfronteerd is hoe je snel groeiende capaciteiten van ongestructureerde block- en filedata eenvoudig kunt verplaatsen in de cloud/objectwereld.”

“IT versnelt de adoptie van software-defined storage-technologieën omdat bewezen is dat dit flexibiliteit, hardware-onafhankelijkheid en efficiëntie biedt. De adoptie van object storage neemt snel toe omdat meer bedrijven op zoek zijn naar kosteneffectieve, veilige en betrouwbare methoden om grote hoeveelheden data te beheren”, zegt Jeff Horing, medeoprichter en managing director bij Insight Partners. “We zijn verheugd dat DataCore de toonaangevende object storage-technologie van Caringo toevoegt aan zijn portfolio, om zo de leverancier te worden met het meest uitgebreide software-defined portfolio in de branche.”

Een succesvol jaar
Het nieuws van de overname volgt op een sterke afsluiting van 2020 voor DataCore. Het bedrijf kreeg er consequent meer dan honderd nieuwe klanten per kwartaal bij en groeide met dubbele cijfers (op jaarbasis) in verkochte capaciteit en klantuitbreiding in het vierde kwartaal. DataCore heeft het afgelopen jaar ook meerdere managers aangenomen, waaronder Kevin Thimble, chief financial officer en Geoff Danheiser, chief people officer.

Het bedrijf heeft ook een nieuw, modern hoofdkantoor geopend in Fort Lauderdale, Florida en een nieuw Research & Development-centrum in Bangalore, India om innovatie te versnellen. DataCore heeft al bijna dertig medewerkers in Bangalore, wat een mooie aanvulling is op de andere R&D-centra in Oost-Europa en Florida. Door de overname van Caringo zal DataCore’s aanwezigheid in Austin – waar Caringo’s hoofdkantoor stond – groter worden. Dit is ook de plek waar nu sales, marketing en R&D-medewerkers van DataCore werken, waar een laboratorium staat en waar ruimte is voor uitbreiding. Dankzij de uitbreiding van het executive team, de toename van geografische middelen en de uitbreiding van het productportfolio kan DataCore de adoptie van software-defined technologieën in 2021 versnellen.

Over DataCore Software
DataCore Software levert de meest flexibele, intelligente en krachtige software-defined storage oplossingen in de branche voor block, file en object storage. Het bedrijf helpt meer dan 10.000 klanten over de hele wereld bij het moderniseren van het opslaan, beschermen en openen van data. De uitgebreide productsuite, het intellectuele eigendomsportfolio en de ongeëvenaarde ervaring in storage virtualization en geavanceerde datadiensten positioneren DataCore als de autoriteit op het gebied van software-defined storage.

Whizpr
Paul Maris / Willem Roosjen
E-mail:  datacore@whizpr.nl

DataCore
Aziza Mercher
E-mail: Aziza.Mercher@datacore.com
Laatste van DataCore Software
Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
DataCore Softw.. contact

Logo DataCore Software

DataCore Softw.. sociaal

DataCore Softw.. tweets

Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems
Logo Vertiv