www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: ItsaRep

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Western Digital Corp. en Qumulo gaan het Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) ondersteunen met rekenkracht voor het doorlopend onderzoek naar de pandemie en de verdeling van vaccins. Het IHME gebruikt hiervoor het schaalbare file data platform van Qumulo en de Ultrastar HDD's en SSD's van Western Digital om tot 2 petabyte aan data per dag te verwerken.

IHME, gevestigd aan de School of Medicine van de University of Washington, is een wereldwijde, onafhankelijke organisatie voor gezondheidsonderzoek die de gezondheid van de wereldbevolking wil verbeteren door de beste vrij beschikbare volksgezondheidsinformatie te verstrekken aan beleidsmakers en zorginstellingen. Op basis van deze gegevens kunnen organisaties weloverwogen beslissingen nemen die cruciaal zijn om levens te redden.

"Toen de Wereldgezondheidsorganisatie de virusuitbraak officieel tot een pandemie benoemde, ontvingen we vanuit ziekenhuizen, deelstaatregeringen en andere landen steeds meer verzoeken voor data-modellen en voorspellingen", zegt Serkan Yalcin, directeur IT-infrastructuur bij IHME. “Door vanaf het begin samen te werken met Qumulo en gebruik te maken van Western Digital-schijven, hebben we honderden miljoenen datapunten kunnen distilleren in één enkele visualisatie, waarmee beleidsmakers gemakkelijk resultaten kunnen bekijken en deze met hun teams kunnen communiceren. Nu er over de hele wereld vaccins worden uitgerold, hebben we de projecties uitgebreid met nog meer data om besluitvormers de meest volledige informatie te geven die beschikbaar is."

Schaalbare opslaginfrastructuur met capaciteit
Voor het vastleggen en analyseren van de grote datasets is een eersteklas opslaginfrastructuur vereist. Het krachtige C-432T file data platform van Qumulo biedt een cached performance hybride opslagsysteem, een dynamisch schaalbare architectuur en realtime zichtbaarheid van data die noodzakelijk zijn voor organisaties met enorme hoeveelheden gegevens, zoals IHME.

Het systeem van Qumulo beschikt over de Ultrastar DC HC550 18TB HDD's van Western Digital met HelioSeal-technologie vanwege hun hoge capaciteiten, lage vermogen en hoge betrouwbaarheid. Voor snellere data-analyse worden Ultrastar DC SN640 NVMe SSD's gebruikt, met zes keer betere sequentiële leesresultaten in vergelijking met SATA SSD's. Met de verticaal geïntegreerde opslagapparaten van Western Digital biedt Qumulo's C-432T file data platform 432 TB aan onbewerkte opslagcapaciteit in een 2U-configuratie.

"Door samen te werken met Western Digital bieden we IHME een snel en betrouwbaar file data platform, dat elke dag tot wel 20x meer gegevens analyseert dan eerdere oplossingen", zegt Ben Gitenstein, vice-president product bij Qumulo. “Ons softwaregedreven platform biedt mogelijkheden die de analyse van enorme datasets radicaal vereenvoudigen, wat cruciaal is voor enterprise klanten om succesvol ongestructureerde data te gebruiken. Dankzij de samenwerking met Western Digital kunnen klanten zoals IHME de complexiteit van hun infrastructuur vereenvoudigen, innovatie versnellen en de kracht van data ontketenen, waar deze zich ook bevinden."

“Schalen voor toenemende data is een veelvoorkomende hindernis waarmee organisaties worden geconfronteerd. In dit geval was de toename van gegevens plotseling en exponentieel”, zegt Andrew Dorian, vice president harde schijven voor datacenters bij Western Digital. "Door met Qumulo samen te werken kunnen we een opslagbasis bieden waarmee IHME data-gedreven, op wetenschap gebaseerde, uitvoerbare plannen kan maken om Covid-19 te bestrijden. Samen waren we in staat om snel een schaalbaar on-premise bestandsopslagsysteem te leveren met hoge capaciteit harde schijven en krachtige NVMe SSD's om de enorme toename van data te hanteren."

Meer informatie in de case study.

Over Western Digital
Western Digital creëert omgevingen waarin data kunnen aarden. Als leider in data-infrastructuur stimuleert het bedrijf de innovatie die nodig is om klanten te helpen bij het vastleggen, behouden, benaderen en transformeren van een steeds groter wordende diversiteit aan data. Overal waar data leven, van geavanceerde datacenters tot mobiele sensoren op persoonlijke apparaten, faciliteren hun leidende oplossingen de mogelijkheden van data.

De gegevensgerichte oplossingen bestaan uit de Western Digital-, G-Technology-, SanDisk- en WD-merken.

Voor meer informatie: WDWD_Black en SanDisk.
Laatste van Western Digital Netherlands B.V.
Western Digital brengt Apex Legends-geheugenkaart uit voor Nintendo Switch

Western Digital vergroot capaciteit van draagbare SSD’s naar 4TB
Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Western Digita.. contact

Logo Western Digital Netherlands B.V.

Western Digita.. sociaal

Western Digita.. tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems