www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: ItsaRep

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Western Digital Corp. en Qumulo gaan het Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) ondersteunen met rekenkracht voor het doorlopend onderzoek naar de pandemie en de verdeling van vaccins. Het IHME gebruikt hiervoor het schaalbare file data platform van Qumulo en de Ultrastar HDD's en SSD's van Western Digital om tot 2 petabyte aan data per dag te verwerken.

IHME, gevestigd aan de School of Medicine van de University of Washington, is een wereldwijde, onafhankelijke organisatie voor gezondheidsonderzoek die de gezondheid van de wereldbevolking wil verbeteren door de beste vrij beschikbare volksgezondheidsinformatie te verstrekken aan beleidsmakers en zorginstellingen. Op basis van deze gegevens kunnen organisaties weloverwogen beslissingen nemen die cruciaal zijn om levens te redden.

"Toen de Wereldgezondheidsorganisatie de virusuitbraak officieel tot een pandemie benoemde, ontvingen we vanuit ziekenhuizen, deelstaatregeringen en andere landen steeds meer verzoeken voor data-modellen en voorspellingen", zegt Serkan Yalcin, directeur IT-infrastructuur bij IHME. “Door vanaf het begin samen te werken met Qumulo en gebruik te maken van Western Digital-schijven, hebben we honderden miljoenen datapunten kunnen distilleren in één enkele visualisatie, waarmee beleidsmakers gemakkelijk resultaten kunnen bekijken en deze met hun teams kunnen communiceren. Nu er over de hele wereld vaccins worden uitgerold, hebben we de projecties uitgebreid met nog meer data om besluitvormers de meest volledige informatie te geven die beschikbaar is."

Schaalbare opslaginfrastructuur met capaciteit
Voor het vastleggen en analyseren van de grote datasets is een eersteklas opslaginfrastructuur vereist. Het krachtige C-432T file data platform van Qumulo biedt een cached performance hybride opslagsysteem, een dynamisch schaalbare architectuur en realtime zichtbaarheid van data die noodzakelijk zijn voor organisaties met enorme hoeveelheden gegevens, zoals IHME.

Het systeem van Qumulo beschikt over de Ultrastar DC HC550 18TB HDD's van Western Digital met HelioSeal-technologie vanwege hun hoge capaciteiten, lage vermogen en hoge betrouwbaarheid. Voor snellere data-analyse worden Ultrastar DC SN640 NVMe SSD's gebruikt, met zes keer betere sequentiële leesresultaten in vergelijking met SATA SSD's. Met de verticaal geïntegreerde opslagapparaten van Western Digital biedt Qumulo's C-432T file data platform 432 TB aan onbewerkte opslagcapaciteit in een 2U-configuratie.

"Door samen te werken met Western Digital bieden we IHME een snel en betrouwbaar file data platform, dat elke dag tot wel 20x meer gegevens analyseert dan eerdere oplossingen", zegt Ben Gitenstein, vice-president product bij Qumulo. “Ons softwaregedreven platform biedt mogelijkheden die de analyse van enorme datasets radicaal vereenvoudigen, wat cruciaal is voor enterprise klanten om succesvol ongestructureerde data te gebruiken. Dankzij de samenwerking met Western Digital kunnen klanten zoals IHME de complexiteit van hun infrastructuur vereenvoudigen, innovatie versnellen en de kracht van data ontketenen, waar deze zich ook bevinden."

“Schalen voor toenemende data is een veelvoorkomende hindernis waarmee organisaties worden geconfronteerd. In dit geval was de toename van gegevens plotseling en exponentieel”, zegt Andrew Dorian, vice president harde schijven voor datacenters bij Western Digital. "Door met Qumulo samen te werken kunnen we een opslagbasis bieden waarmee IHME data-gedreven, op wetenschap gebaseerde, uitvoerbare plannen kan maken om Covid-19 te bestrijden. Samen waren we in staat om snel een schaalbaar on-premise bestandsopslagsysteem te leveren met hoge capaciteit harde schijven en krachtige NVMe SSD's om de enorme toename van data te hanteren."

Meer informatie in de case study.

Over Western Digital
Western Digital creëert omgevingen waarin data kunnen aarden. Als leider in data-infrastructuur stimuleert het bedrijf de innovatie die nodig is om klanten te helpen bij het vastleggen, behouden, benaderen en transformeren van een steeds groter wordende diversiteit aan data. Overal waar data leven, van geavanceerde datacenters tot mobiele sensoren op persoonlijke apparaten, faciliteren hun leidende oplossingen de mogelijkheden van data.

De gegevensgerichte oplossingen bestaan uit de Western Digital-, G-Technology-, SanDisk- en WD-merken.

Voor meer informatie: WDWD_Black en SanDisk.
Laatste van Western Digital Netherlands B.V.
World Backup Day: 5 aandachtspunten voor opslag

Western Digital brengt Apex Legends-geheugenkaart uit voor Nintendo Switch

Eerste Online Community Summit van Nederland start 17 mei

Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing

Techone neemt De Krachtcentrale uit Arnhem over

Bynder's 2021 State of Branding Report: marketeers ontvankelijker voor automatisering binnen branding

Banking Circle verwerkt zes procent van Europese B2C e-commercebetalingen

Zenda Support biedt sourcingdienst voor vast bedrag per maand

Vertiv lanceert volgende generatie UPS-systeem voor kritische toepassingen

myBrand biedt organisaties 360 graden klantbeeld met SAP Marketing Cloud

Warbout Distributie stelt Jakko Tol aan als commercieel directeur

Sophos introduceert enige XDR-oplossing in de sector die Native Endpoint, Server, Firewall en E-mailsecurity synchroniseert

Tanium introduceert certificeringsprogramma voor klanten en partners

Extra waakzaamheid geboden voor thuiswerkers tijdens World Password Day 2021

Worldcom Confidence Index februari 2021: de publieke en energiesector zien grootste stijging in vertrouwen van CEO’s en CMO’s

Dell Technologies APEX verandert de manier waarop we technologie gebruiken

Dell Technologies verhoogt waarde van data aan de edge

VONQ introduceert Labor Market Insights-platform om HR-teams en recruiters te ondersteunen tijdens de aanhoudende pandemie

Robuuste mobiele apparatuur maakt overgang naar industrie 4.0 mogelijk

ThoughtSpot Everywhere maakt als low-code platform interactieve data-apps mogelijk met search en AI-gestuurde analytics

ThoughtSpot neemt Diyotta over en breidt ecosysteem uit voor Modern Analytics Cloud
Western Digita.. contact

Logo Western Digital Netherlands B.V.

Western Digita.. sociaal

Western Digita.. tweets

Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis