www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: ItsaRep

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform

• Nieuwe portals verbeteren efficiëntie van fundamentele processen
  • Time-to-value van applicaties is vijf keer sneller
  • Nieuw contract-portal verwerkt contracten ter waarde van miljarden euro's
  • Mendix low-code platform vervangt legacy-systemen en digitaliseert handmatige processen voor meer efficiëntie en een betere klantervaring
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldwijd leider in enterprise low-code, maakt bekend dat Zilveren Kruis het Mendix low-code platform inzet om haar vier strategische doelen te realiseren: procesverbetering, risicovermindering, kostenbesparing en het krijgen van meer inzicht. Zilveren Kruis is onderdeel van de internationale verzekeringsgroep Achmea en is met bijna vijf miljoen klanten één van de grootste zorgverzekeraars in Nederland.

Hoewel Zilveren Kruis Mendix al voor een aantal cruciale toepassingen gebruikte, besloot het in 2017 verder te investeren in de mogelijkheden van het low-code platform. Het bedrijf gebruikt Mendix nu om fundamentele processen te optimaliseren, zoals inkoop, commercie, bedrijfsvoering en klantenservice. In slechts drie jaar tijd heeft Zilveren Kruis een indrukwekkende hoeveelheid zakelijke applicaties gebouwd waarmee het bedrijf per jaar minimaal € 600.000 bespaart op operationele kosten.

Hans Voorthuijzen, manager Informatie Management bij Zilveren Kruis: “Met ons team van slechts vier business engineers zijn we nu in staat om tot vijf keer sneller te werken. We bedienen nu bijna duizend interne medewerkers en duizend partners."

Een belangrijke applicatie die met low-code werd ontwikkeld is BOEK, het nieuwe portal voor contractmonitoring. Voorthuijzen: “We hebben contracten met zorgaanbieders ter waarde van miljarden euro's. Voorheen beheerden we deze contracten met een legacy-systeem, gebaseerd op Microsoft Office-applicaties zoals Access en Excel. In het oude systeem hadden we beperkte traceerbaarheid en was het moeilijker om goedkeuringen te volgen. Ook was het lastig om door contracten te navigeren.”

“Met BOEK zijn deze uitdagingen opgelost. De portal is geoptimaliseerd voor contractbeheer en monitoring, zodat traceerbaarheid is verzekerd en administratierisico's worden verlaagd door het toevoegen van invoercontroles en approval flows. Dit resulteert in meer efficiëntie en een betere kwaliteit. Zowel Zilveren Kruis als ons netwerk van zorgverleners kan nu werken met één, continu bijgewerkte versie van de data.”

Door de samenwerking met Mendix is Zilveren Kruis in staat om veel sneller innovatieve software in te zetten. Een goed voorbeeld is Zorg Gezond Rendement (ZGR), een nieuw portal van de gezondheidsadviesdienst. Via deze portal worden vragenlijsten over gezondheidsproducten verspreid onder zakelijke klanten. Voorheen werd deze taak handmatig en ad hoc uitgevoerd.

"Met de nieuwe op Mendix gebaseerde portal, kunnen we automatisch vragenlijsten over gezondheidsproducten verspreiden onder onze zakelijke klanten en de respons monitoren. Voor onze twintig adviseurs betekent dit minder handmatig werk en meer efficiëntie. Ze kunnen nu veel sneller werken en meer zakelijke klanten helpen”, vervolgt Voorthuijzen.

Rob Versluis, Customer Success Manager bij Mendix: “Kostenreductie is één van de belangrijkste speerpunten van Zilveren Kruis. Door gebruik te maken van de kracht van het Mendix low-code platform, verlaagt Zilveren Kruis de kosten van applicatieontwikkeling. Tegelijkertijd is het efficiënter geworden. We zijn trots dat het bedrijf dit heeft kunnen doen met haar eigen ontwikkelaars, die werden ondersteund en getraind door onze partner Mansystems."

Lees meer over het Mendix Platform.

Achtergrond
In een door een pandemie ontwrichte wereld is software de nieuwe levensader van ons dagelijks leven en de lijm die de wereldeconomie bijeenhoudt. Traditionele software-ontwikkeling duurt echter veel te lang en levert vaak niet de gewenste business resultaten op en sluiten niet aan bij de behoeften van gebruikers. Zelfs vóór Covid-19 waren er wereldwijd niet genoeg professionele software-ontwikkelaars om alle software te bouwen die momenteel nodig is. De wereldwijde pandemie heeft de al heersende software- en bedrijfscrisis versneld. Low-code software-ontwikkeling biedt hiervoor een oplossing. Low-code van Mendix is een krachtige, visuele benadering voor software-ontwikkeling die citizen en professionele ontwikkelaars in staat stelt om meer dan 10x sneller cloud-native applicaties te maken, zowel voor web als mobiel, met behulp van drag-and-drop-componenten en modelgedreven logica; allemaal via een intuïtieve grafische gebruikersinterface. Voor meer informatie over hoe Mendix helpt bedrijven te transformeren kijk op: www.mendix.com.

Over Mendix
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldleider in low-code en no-code applicatie-ontwikkeling, transformeert de manier waarop applicaties in digitale organisaties worden gebouwd. Met het Mendix-platform kunnen bedrijven met meer professionals applicaties ontwikkelen en daarmee de bottleneck van software-ontwikkeling wegnemen (Make with More), slimme apps bouwen met een rijke, slimme. contextuele en proactieve gebruikservaring (Make it Smart) en systemen moderniseren en meer applicaties bouwen die groei faciliteren (Make it Scale). Het Mendix-platform is gebouwd om intensieve samenwerking tussen IT en business teams mogelijk te maken en applicatie-ontwikkeling te versnellen waarbij tegelijkertijd de veiligheid, kwaliteit en governance wordt gegarandeerd. Kortom om organisaties te helpen de stap te maken naar de digitale toekomst. Het ‘Go Make It’ platform van Mendix wordt wereldwijd gebruikt door meer dan 4.000 organisaties.
Laatste van Mendix
Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Mendix contact

Logo Mendix

info@mendix.com
  www.mendix.com
Mendix sociaal

Mendix tweets

Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems
Logo Vertiv