Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Archetype Agency BV

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

• Schneider op de eerste plaats van de meer dan 8000 beoordeelde bedrijven voor de Global 100 van 2021
  • De sprong vanaf de 29e plek in 2020 weerspiegelt de continue vooruitgang en toewijding van Schneider Electric op het gebied van duurzaamheid
  • Erkenning valt samen met de aankondiging door Schneider van een versneld duurzaamheidsprogramma
Schneider Electric, leider in de digitale transformatie van energiemanagement en automatisering, is uitgeroepen tot het meest duurzame bedrijf ter wereld. Corporate Knights is een media- en onderzoeksorganisatie die ieder jaar de prestigieuze lijst samenstelt op het gebied van duurzaamheidsprestaties.

“We zijn vereerd en dankbaar dat we door Corporate Knights op de eerste plek zijn gezet,” zegt Jean-Pascal Tricoire, voorzitter en CEO van Schneider Electric. “Het is een grote aanmoediging voor onze teams en partners, en een geweldige erkenning van meer dan 15 jaar inzet om ons bedrijf en de wereld groener en inclusiever te maken. Duurzaamheid is een reis die we afleggen met onze mensen, partners, leveranciers, klanten en gemeenschappen waarin we actief zijn. Deze erkenning is ook voor hen."

De eerste plek op de '2021 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World’-lijst van Corporate Knights markeert een grote sprong ten opzichte van de 29e plaats vorig jaar en vertegenwoordigt een serieuze externe erkenning van de langdurige inzet van Schneider Electric voor environmental, social en governance (ESG)-issues.

"Er zijn twee kanten aan de duurzaamheidsmedaille", zegt Gilles Vermot Desroches, Senior VP Sustainability bij Schneider Electric. “We willen het goede voorbeeld geven binnen onze eigen activiteiten en ecosysteem, en we dragen daarnaast bij aan de oplossing voor onze klanten. Duurzaamheid verbetert de prestaties, innovatie en onze aantrekkelijkheid als werkplek. Dit creëert waarde."

De ranglijst van Corporate Knights in 2021 is gebaseerd op de beoordeling van 8.080 bedrijven met een omzet van meer dan $1 miljard. Prestatie-indicatoren omvatten evaluaties van hoeveel hernieuwbare energie en afval bedrijven genereren. Dit jaar bevatten ze ook nieuwe indicatoren over ziekteverzuim, diversiteit binnen de organisatie en schone investeringen.

Corporate Knights noemde de gestage verschuiving van Schneider naar producten en diensten die klanten helpen om hun energiebehoeften efficiënter en veiliger te beheren. “In de afgelopen decennia heeft Schneider zijn focus verlegd naar datacenters, opslag en andere gedistribueerde energiebronnen, en slimme oplossingen die elektrificatie, energie-efficiëntie en hernieuwbaarheid bevorderen. Het bedrijf verdient nu 70% van zijn inkomsten uit, en besteedt 73% van zijn investeringen aan, duurzame oplossingen,” zegt Toby Heaps CEO van Corporate Knights. "Schneider Electric presteert ook sterk op het gebied van raciale en genderdiversiteit en op het gebied van productiviteit en veiligheid van hulpbronnen."

Schneider Electric was een early adopter van ESG-overwegingen en is zijn duurzaamheidsverplichtingen het afgelopen anderhalf decennium herhaaldelijk en ambitieus nagekomen. De laatste versnelling van zijn duurzaamheidsstrategie, ook aangekondigd op 25 januari, omvat zes langetermijnverbintenissen en elf concrete doelstellingen die tegen 2025 moeten worden gerealiseerd. Samen zijn deze bedoeld om Schneider en de bedrijven en gemeenschappen die het bedrijf bedient en waarmee ze interacteren, te helpen om klimaatverandering en sociale inclusie te adresseren.

Voor meer details hierover, klik hier.
Laatste van Schneider Electric
Schneider Electric lanceert adviesdiensten voor klimaatverandering

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo Archetype Agency BV
Schneider Elec.. contact

Logo Schneider Electric

+31(0)23 5 124 124
  www.schneider-electric.nl
Schneider Elec.. sociaal

Schneider Elec.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys