Contentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: Archetype Agency BV

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

• Schneider op de eerste plaats van de meer dan 8000 beoordeelde bedrijven voor de Global 100 van 2021
  • De sprong vanaf de 29e plek in 2020 weerspiegelt de continue vooruitgang en toewijding van Schneider Electric op het gebied van duurzaamheid
  • Erkenning valt samen met de aankondiging door Schneider van een versneld duurzaamheidsprogramma
Schneider Electric, leider in de digitale transformatie van energiemanagement en automatisering, is uitgeroepen tot het meest duurzame bedrijf ter wereld. Corporate Knights is een media- en onderzoeksorganisatie die ieder jaar de prestigieuze lijst samenstelt op het gebied van duurzaamheidsprestaties.

“We zijn vereerd en dankbaar dat we door Corporate Knights op de eerste plek zijn gezet,” zegt Jean-Pascal Tricoire, voorzitter en CEO van Schneider Electric. “Het is een grote aanmoediging voor onze teams en partners, en een geweldige erkenning van meer dan 15 jaar inzet om ons bedrijf en de wereld groener en inclusiever te maken. Duurzaamheid is een reis die we afleggen met onze mensen, partners, leveranciers, klanten en gemeenschappen waarin we actief zijn. Deze erkenning is ook voor hen."

De eerste plek op de '2021 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World’-lijst van Corporate Knights markeert een grote sprong ten opzichte van de 29e plaats vorig jaar en vertegenwoordigt een serieuze externe erkenning van de langdurige inzet van Schneider Electric voor environmental, social en governance (ESG)-issues.

"Er zijn twee kanten aan de duurzaamheidsmedaille", zegt Gilles Vermot Desroches, Senior VP Sustainability bij Schneider Electric. “We willen het goede voorbeeld geven binnen onze eigen activiteiten en ecosysteem, en we dragen daarnaast bij aan de oplossing voor onze klanten. Duurzaamheid verbetert de prestaties, innovatie en onze aantrekkelijkheid als werkplek. Dit creëert waarde."

De ranglijst van Corporate Knights in 2021 is gebaseerd op de beoordeling van 8.080 bedrijven met een omzet van meer dan $1 miljard. Prestatie-indicatoren omvatten evaluaties van hoeveel hernieuwbare energie en afval bedrijven genereren. Dit jaar bevatten ze ook nieuwe indicatoren over ziekteverzuim, diversiteit binnen de organisatie en schone investeringen.

Corporate Knights noemde de gestage verschuiving van Schneider naar producten en diensten die klanten helpen om hun energiebehoeften efficiënter en veiliger te beheren. “In de afgelopen decennia heeft Schneider zijn focus verlegd naar datacenters, opslag en andere gedistribueerde energiebronnen, en slimme oplossingen die elektrificatie, energie-efficiëntie en hernieuwbaarheid bevorderen. Het bedrijf verdient nu 70% van zijn inkomsten uit, en besteedt 73% van zijn investeringen aan, duurzame oplossingen,” zegt Toby Heaps CEO van Corporate Knights. "Schneider Electric presteert ook sterk op het gebied van raciale en genderdiversiteit en op het gebied van productiviteit en veiligheid van hulpbronnen."

Schneider Electric was een early adopter van ESG-overwegingen en is zijn duurzaamheidsverplichtingen het afgelopen anderhalf decennium herhaaldelijk en ambitieus nagekomen. De laatste versnelling van zijn duurzaamheidsstrategie, ook aangekondigd op 25 januari, omvat zes langetermijnverbintenissen en elf concrete doelstellingen die tegen 2025 moeten worden gerealiseerd. Samen zijn deze bedoeld om Schneider en de bedrijven en gemeenschappen die het bedrijf bedient en waarmee ze interacteren, te helpen om klimaatverandering en sociale inclusie te adresseren.

Voor meer details hierover, klik hier.
Laatste van Schneider Electric
Schneider Electric lanceert nieuw partnerprogramma: Edge Software & Digital Services

TechBinder kan sneller innoveren door partnership met Schneider Electric

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL
Personio organiseert H.U.G. Digital 2021: het virtuele HR-event

Onafhankelijk onderzoeksbureau: Thinkwise biedt unieke strategie voor moderniseren van core business-applicaties met low-code

Nederlander kan rekeningen makkelijker betalen door gebrek aan betaalde uitjes

Onderzoek Pega toont aan: belangrijke rol voor Decisioning Tools bij verbetering klantervaringen in een post-COVID wereld

Twee derde van thuiswerkend Nederland wordt liever gestuurd op output dan uren

Port of Den Helder: van fossiele thuishaven naar levensader voor de energietransitie

Mendix benoemd tot ‘leader’ in uitgebreid low-code-onderzoek uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau

KnowBe4 introduceert nieuwe door artificial intelligence gedreven phishing-feature

DataRobot neemt Zepl over en breidt enterprise AI-platform uit met functies voor ervaren data scientists

Davina Michelle maakt internationale show op Hymn bekend

Maandalert Woningmarkt | mei 2021, De prijzen op de woningmarkt stijgen erg hard, aantal transacties neemt erg fors toe

Een op drie werkenden onvoorzichtig met privacygevoelige informatie

Kredietverzekeraar Coface voorzichtig optimistisch over herstel Nederlandse economie

Lexmark introduceert Cloud Bridge

Tanium benoemt Marc Levine als Chief Financial Officer

Fortinet biedt nieuwe oplossingen voor bescherming 5G-omgevingen en integratie met SASE
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Logo Archetype Agency BV
Schneider Elec.. contact

Logo Schneider Electric

+31(0)23 5 124 124
  www.schneider-electric.nl
Schneider Elec.. sociaal

Schneider Elec.. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx