www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Archetype Agency BV

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

• Schneider op de eerste plaats van de meer dan 8000 beoordeelde bedrijven voor de Global 100 van 2021
  • De sprong vanaf de 29e plek in 2020 weerspiegelt de continue vooruitgang en toewijding van Schneider Electric op het gebied van duurzaamheid
  • Erkenning valt samen met de aankondiging door Schneider van een versneld duurzaamheidsprogramma
Schneider Electric, leider in de digitale transformatie van energiemanagement en automatisering, is uitgeroepen tot het meest duurzame bedrijf ter wereld. Corporate Knights is een media- en onderzoeksorganisatie die ieder jaar de prestigieuze lijst samenstelt op het gebied van duurzaamheidsprestaties.

“We zijn vereerd en dankbaar dat we door Corporate Knights op de eerste plek zijn gezet,” zegt Jean-Pascal Tricoire, voorzitter en CEO van Schneider Electric. “Het is een grote aanmoediging voor onze teams en partners, en een geweldige erkenning van meer dan 15 jaar inzet om ons bedrijf en de wereld groener en inclusiever te maken. Duurzaamheid is een reis die we afleggen met onze mensen, partners, leveranciers, klanten en gemeenschappen waarin we actief zijn. Deze erkenning is ook voor hen."

De eerste plek op de '2021 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World’-lijst van Corporate Knights markeert een grote sprong ten opzichte van de 29e plaats vorig jaar en vertegenwoordigt een serieuze externe erkenning van de langdurige inzet van Schneider Electric voor environmental, social en governance (ESG)-issues.

"Er zijn twee kanten aan de duurzaamheidsmedaille", zegt Gilles Vermot Desroches, Senior VP Sustainability bij Schneider Electric. “We willen het goede voorbeeld geven binnen onze eigen activiteiten en ecosysteem, en we dragen daarnaast bij aan de oplossing voor onze klanten. Duurzaamheid verbetert de prestaties, innovatie en onze aantrekkelijkheid als werkplek. Dit creëert waarde."

De ranglijst van Corporate Knights in 2021 is gebaseerd op de beoordeling van 8.080 bedrijven met een omzet van meer dan $1 miljard. Prestatie-indicatoren omvatten evaluaties van hoeveel hernieuwbare energie en afval bedrijven genereren. Dit jaar bevatten ze ook nieuwe indicatoren over ziekteverzuim, diversiteit binnen de organisatie en schone investeringen.

Corporate Knights noemde de gestage verschuiving van Schneider naar producten en diensten die klanten helpen om hun energiebehoeften efficiënter en veiliger te beheren. “In de afgelopen decennia heeft Schneider zijn focus verlegd naar datacenters, opslag en andere gedistribueerde energiebronnen, en slimme oplossingen die elektrificatie, energie-efficiëntie en hernieuwbaarheid bevorderen. Het bedrijf verdient nu 70% van zijn inkomsten uit, en besteedt 73% van zijn investeringen aan, duurzame oplossingen,” zegt Toby Heaps CEO van Corporate Knights. "Schneider Electric presteert ook sterk op het gebied van raciale en genderdiversiteit en op het gebied van productiviteit en veiligheid van hulpbronnen."

Schneider Electric was een early adopter van ESG-overwegingen en is zijn duurzaamheidsverplichtingen het afgelopen anderhalf decennium herhaaldelijk en ambitieus nagekomen. De laatste versnelling van zijn duurzaamheidsstrategie, ook aangekondigd op 25 januari, omvat zes langetermijnverbintenissen en elf concrete doelstellingen die tegen 2025 moeten worden gerealiseerd. Samen zijn deze bedoeld om Schneider en de bedrijven en gemeenschappen die het bedrijf bedient en waarmee ze interacteren, te helpen om klimaatverandering en sociale inclusie te adresseren.

Voor meer details hierover, klik hier.
Laatste van Schneider Electric
Schneider Electric introduceert mySchneider: online selfserviceportaal voor machinebouwers

Schneider Electric bereikt eerste positie op het gebied van duurzaamheid in haar sector volgens ESG-onderzoeksbureau Vigeo Eiris

Schneider Electric en Isotron Systems partners op het gebied van robotica
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Experis