www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: LEWIS

Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Dave Peterson wordt benoemd tot CFO, Christian Flaccus sluit zich aan bij Celonis als CDO

Amsterdam, 25 januari 2021Celonis, wereldwijd leider in Execution Management Systems (EMS), kondigt versterking van het leiderschapsteam aan. Daarin worden Dave Peterson en Christian Flaccus benoemd tot respectievelijk Chief Marketing Officer (Peterson) en Chief Design Officer (Flaccus).

“Celonis heeft als missie om CEO’s te helpen bij het repliceren van alle bedrijfsuitvoering van verouderde, analoge systemen naar intelligente executiesystemen. Dat vereist een passie en een unieke vaardigheid om onze categorie, marketing en creatieve uitvoering te leiden”, aldus Alexander Rinke, mede-oprichter en co-CEO van Celonis. “Dave en Christian zijn niet alleen toonaangevende experts op het gebied van marketing en productervaring, maar ze hebben ook de mentaliteit die nodig is om ons te helpen groeien en Celonis te vestigen als een duurzaam bedrijf voor de lange termijn.”

Dave Peterson brengt 30 jaar aan ervaring mee op het gebied van bedrijfsvoering, marketinguitvoering en categorieontwerp. Hij is mede-oprichter van Play Bigger, waar hij samen met partners meer dan 50 bedrijfscategorieën ontwierp. Daarnaast coachte hij zakelijke ondernemers en hielp hij bij hun portefeuille(s) meer dan 40 miljard dollar aan categorie- en bedrijfswaarde te genereren. Peterson is co-auteur van het boek ‘Play Bigger: How Pirates, Dreamers and Innovators Create and Dominate Markets’. Het boek wordt als verplichte literatuur beschouwd voor bedrijfsleiders op het gebied van categorieontwerp. Voorafgaand aan Play Bigger was Peterson Chief Marketing Officer bij Coverity en Aggregate Knowledge, en VP Marketing en Communicatie bij Mercury Interactive Corp.

Als nieuwe Chief Design Officer brengt Christian Flaccus 20 jaar ervaring mee in het werken met toonaangevende merken om hun merk en digitale strategie te ontwikkelen. Flaccus komt over van SNK, een gerenommeerd UX-design en B2B-bureau waar hij Managing Creative Director was. Daarnaast maakte Flaccus deel uit van het oprichtingsteam van Hybris, een e-commerce platform dat later door SAP werd overgenomen. Na deze overname leidde hij meer dan 15 jaar de merkstrategie, ontwikkeling en uitvoering bij SAP Hybris.

Zowel Flaccus als Peterson kijken uit naar de samenwerking bij Celonis. Peterson: “Ik heb nog nooit in mijn hele carrière een bedrijf gezien dat zo goed in staat is om de manier waarop bedrijven werken en uitvoeren volledig te veranderen, uiteraard met behulp van data. Ik ben blij en vereerd om me aan te sluiten bij Celonis en onderdeel uit te maken van de ambitieuze doelstellingen.” Flaccus vult aan: “Celonis is een once-in-a-generation bedrijf, een kans die ik niet kon laten liggen. Het ontwikkelen van de nieuwe merkidentiteit voor de Execution Management System-categorie is ontzettend spannend en ik kijk er naar uit om mee te mogen bouwen aan dit must-watch bedrijf.”

Over Celonis
Celonis is van mening dat elk bedrijf zijn volledige uitvoeringscapaciteit kan ontgrendelen. Het Celonis Execution Management System (EMS) wordt aangedreven door de process mining-kern van het bedrijf en biedt een set van instrumenten, applicaties en een ontwikkelaarsstudio voor zakelijke gebruikers. Dit aanbod helpt bedrijven bij het beheren van elk facet van executiemanagement; van analyse en strategie tot planning, beheer, acties en automatisering. Celonis heeft duizenden klanten, waaronder ABB, AstraZeneca, Bosch, Coca Cola, Citibank, Dell, GSK, John Deere, L'Oreal, Siemens, Uber, Vodafone en Whirlpool. Het hoofdkantoor van Celonis is in München, Duitsland en New York City, VS. Het bedrijf heeft wereldwijd 15 kantoren.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
E-mail: CelonisNL@teamlewis.com
Laatste van Celonis
Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Siemens en Celonis gaan een wereldwijd strategisch partnerschap aan

Celonis onthult het eerste Execution Management System in de industrie
Celonis contact

Logo Celonis

www.celonis.com
Celonis sociaal

Celonis tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems