Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

De fusie van de twee lokale e-commerce ondernemingen kwam niet als een verrassing”, vertelt mede eigenaar van Alleeninkt.nl Daniël Keute.

Het E-commerce bedrijf Inktprecies, opgericht in 2014 heeft in ruim 6 jaar 22.000 trouwe klanten mogen bedienen. Een waardevol bestand omdat cartridges en toners verbruiksproducten zijn.

Door het verlies van focus, stijgende advertentiekosten in zoekmachines en nieuwe ontwikkelingen bij concurrenten stond de ooit vooraf ingestelde drempel van prijs en kwaliteit niet meer in verhouding tot de kosten.

Waar Alleeninkt.nl een jaar eerder haar online & fysieke deuren opende voor het publiek kenden zij geen neerwaartse spiraal en zijn ze in januari 2021 één van de top 3 spelers op de markt en concurreren nu met partijen als 123inkt en Printabout.

Het postkantoor was niet onze graadmeter

De twee partijen kennen elkaar al een tijdje. Beide webshops zijn gevestigd geweest in Hardenberg en kruisten elkaar soms bij het postkantoor. ‘’Het was in het begin toch wel eens frustrerend wanneer je zag dat de concurrent meer postzakken had ingeleverd dan wij. Dit is dan ook dé drijfveer geweest om onze service constant te monitoren en te verbeteren. We hebben nooit veel naar ze gekeken en volgden onze eigen route, achteraf een goede zet”, aldus mede- inktbaas Nick van Klinken.

Verdienen zonder kosten, dat was zelfs voor ons een verrassing

Na de overname is er na een zorgvuldig uitgevoerd assessment de conclusie getrokken om Google Ads campaigns te staken, alle systemen met elkaar te integreren en het ‘gewoon te laten lopen’. Het was een aangename verrassing te zien hoeveel orders de website nog genereerde zonder enige vorm van marketing. Het klantenbestand deed dus goed zijn werk, de website werd weer rendabel en binnen een paar maanden was de investering terug.

Voor onze ‘nieuwe’ klanten wordt het Alleen maar beter

Het langzaam afbouwen van de website is vandaag van start gegaan. We stellen klanten op de hoogte en verwelkomen hen bij Alleeninkt.nl. Een uitgebreider aanbod, voor 22:00 besteld = morgen in huis, telefonische klantenservice en betere kwaliteit zijn een aantal verschillen tussen de twee websites. We drukken niet in één keer op de stopknop, want we zijn ons ervan bewust dat mensen bewust klant zijn geworden van de webshop. Het blijft momenteel dus nog wel mogelijk om een order bij de webshop te plaatsen. Wel laten we graag zien dat wij het beter kunnen”, vertelt Nick.

De reden van deze overname zijn het aantal grote partijen die actief zijn in deze markt en de concurrentie die erg hoog is. Klikprijzen zijn flink gestegen waardoor instappen steeds lastiger wordt. We doen ons best alle 22.000 klanten te overtuigen van de meerwaarde van Alleeninkt.nl”, vult Daniël aan.

Ons team maakt deze nieuwe klanten onbetaalbaar

Nieuwe klanten verwelkomen in de e-commerce wereld kent natuurlijk ook zijn prijs, in printerland besteed men 10 tot 15 euro van haar marketingbudget om een nieuwe klant te mogen ontvangen. Dit komt omdat cartridges en toners tot de categorie verbruiksproducten behoren.

Wanneer je bovenstaande bedragen op 22.000 klanten weerspiegelt, is het cruciaal dat “We ons volop inzetten om deze klanten te overtuigen van de meerwaarde van Alleeninkt.nl”, verklaren de enthousiaste eigenaren Daniël en Nick.

Een snelle rekensom laat natuurlijk snel zien wat de ‘waarde’ van dit klantenbestand vertegenwoordigt. “Maar dat doet er niet toe”, grapt account manager Patrick. ”Klanten koop je niet, die verdien je door daadwerkelijk dát op te lossen waar men om vraagt! Of het gaat om een defecte cartridge of om printeronderhoud, op afstand kunnen we bijna alle problemen samen met de klant oplossen. Die printers gaan echt niet zomaar stuk hoor…

Wij van Alleeninkt.nl zetten alles op alles om van printen weer een feestje te maken. En mocht er toch iets zijn, of kun je wel wat hulp gebruiken met het installeren van je nieuwe cartridges of toners? Wij staan voor je klaar!

Haal eruit wat erin zit!

Voor nadere info: Nick van Klinken of Daniël Keute van 10:00 tot 17:30

Affilitate: Ian Hefti van 10:00 tot 17:30

Te bereiken via 085 27 36966.
Laatste van Alleeninkt.nl
ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gratis printservice in corona-tijd draait overuren
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Alleeninkt.nl contact

Logo Alleeninkt.nl

info@alleeninkt.nl
  www.alleeninkt.nl
Alleeninkt.nl sociaal

Alleeninkt.nl tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys