www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Apeldoorn, 21 januari 2021 – Heuvelman Staalhandel heeft een nieuw ERP-systeem ontwikkeld met het low-code softwareplatform van Thinkwise. Hiermee vervangt het bedrijf het bestaande, verouderde systeem, en creëert nieuwe kansen voor verdere digitalisering en innovatie. Dorus Heuvelman, directeur van Heuvelman: “Met de modelgedreven low-code software van Thinkwise is onze verbeelding nog de enige beperking voor innovatie.”

Heuvelman Staalhandel is een toonaangevende, onafhankelijke staalgroothandel, die een breed assortiment aan constructiestaal direct uit voorraad levert. Het bedrijf bedient met name bedrijven in de grond-, weg- en waterbouw, en heeft vestigingen in Nederland, België en Duitsland. ICT is voor Heuvelman zeer strategisch. Toen de software verouderde, besloot men dat het tijd was om het bestaande ERP-systeem te vervangen. Heuvelman: “Wij merkten dat we met onze vorige leverancier vastliepen qua innovatie. Voor ons was de keuze voor Thinkwise een win-win situatie, omdat we hiermee een toekomstvast IT-fundament bouwen voor ons bedrijf.”

Strategische keuze
Heuvelman leerde Thinkwise kennen via een branchegenoot, Paul Meijering Staal, dat al meer dan tien jaar met het low-code platform werkt. Na de eerste gesprekken werd eerst een demoproject, een zogeheten ‘testdrive’, gestart bij de vestiging in Duitsland. Hier werdeen zelf ontwikkelde Access-applicatie functioneelnagebouwd in Thinkwise. Dit bleek zo succesvol, dat werd besloten om Thinkwise ook te gebruiken om het bestaande ERP-systeem van Heuvelman te vervangen.

“Prijs is heel belangrijk in onze branche. Dat vereist betrouwbare software die veel inzicht geeft in onze processen. Daarnaast is innovatie heel belangrijk voor ons bedrijf. Thinkwise sloot daar perfect op aan,” zegt Heuvelman. “Met Thinkwise kunnen we veel meer richting geven aan de manier waarop onze software functioneert en is ingericht. Dat doen we door te modelleren, in plaats van programmeren.”

Afgelopen oktober heeft de organisatie de oude ERP-implementaties voor de Heuvelman bedrijven vervangen door het met Thinkwise ontwikkelde ERP-systeem Mercurius. Deze software voert veel processen automatisch voor Heuvelman uit waardoor het volledige bedrijfsproces van beide organisaties wordt geautomatiseerd, van inkoop tot en met verkoopfacturatie en het maken van journaalposten. Heuvelman: “Onze operationele efficiëntie verbetert sterk als we allemaal met één omgeving en dezelfde processen werken. En met de nieuwe software Mercurius is het bovendien veel makkelijker om de processen verder te optimaliseren.”

Toekomst en innovatie
Met de nieuwe software van Thinkwise is Heuvelman klaar voor de toekomst. Het platform biedt Heuvelman een hoop kansen om te benutten en er zijn nog vele mogelijkheden voor verdere innovatie.

“Wij kiezen voor succes,” besluit Heuvelman. “Wij willen daarom als staalhandel veel sneller kunnen schakelen, om beter aan de wensen van onze klanten te voldoen. Thinkwise is als een Zwitsers zakmes dat alle beperkingen wegneemt die bij traditionele software gelden. Met Thinkwise kan dat allemaal.”

Over Heuvelman
Heuvelman Staalhandel is een onafhankelijke staalgroothandel en levert een breed assortiment constructiestaal direct uit voorraad. De Heuvelman-familie is sinds 1876 actief in de handel. Begin jaren zestig kwam de nadruk te liggen op recycling en staalhandel. Sinds 2004 richt de Heuvelman Groep zich volledig op de handel in walserijprodukten waarbij via verschillende (buitenlandse) werkmaatschappijen diverse markten worden bediend. Meer informatie: www.heuvelman.com.

Over Thinkwise
Thinkwise is wereldwijd de enige leverancier van een low-code softwareplatform waarmee omvangrijke en complexe bedrijfssoftware wordt gerealiseerd. Het Thinkwise platform biedt de hoogste productiviteit in de low-code markt en garandeert daarbij ook dat er geen nieuwe legacy meer ontstaat. De gerealiseerde bedrijfssoftware gaat automatisch over op toekomstige technologieën. Daarnaast kan bestaande legacy software razendsnel worden gemoderniseerd door het Thinkwise platform met de ingebouwde “Upcycler” technologie. Thinkwise levert zijn platform in licentievorm aan bedrijven die in-house software realiseren en aan softwareleveranciers. Thinkwise is opgericht in 2002 en het platform wordt gebruikt in meer dan 30 landen. Meer informatie: www.thinkwisesoftware.com.
Laatste van Thinkwise
Backbown versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Cito maakt strategische keuze voor toekomstbestendige software van Thinkwise
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo Lubbers De Jong
Thinkwise contact

Logo Thinkwise

Thinkwise sociaal

Thinkwise tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys