www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Apeldoorn, 21 januari 2021 – Heuvelman Staalhandel heeft een nieuw ERP-systeem ontwikkeld met het low-code softwareplatform van Thinkwise. Hiermee vervangt het bedrijf het bestaande, verouderde systeem, en creëert nieuwe kansen voor verdere digitalisering en innovatie. Dorus Heuvelman, directeur van Heuvelman: “Met de modelgedreven low-code software van Thinkwise is onze verbeelding nog de enige beperking voor innovatie.”

Heuvelman Staalhandel is een toonaangevende, onafhankelijke staalgroothandel, die een breed assortiment aan constructiestaal direct uit voorraad levert. Het bedrijf bedient met name bedrijven in de grond-, weg- en waterbouw, en heeft vestigingen in Nederland, België en Duitsland. ICT is voor Heuvelman zeer strategisch. Toen de software verouderde, besloot men dat het tijd was om het bestaande ERP-systeem te vervangen. Heuvelman: “Wij merkten dat we met onze vorige leverancier vastliepen qua innovatie. Voor ons was de keuze voor Thinkwise een win-win situatie, omdat we hiermee een toekomstvast IT-fundament bouwen voor ons bedrijf.”

Strategische keuze
Heuvelman leerde Thinkwise kennen via een branchegenoot, Paul Meijering Staal, dat al meer dan tien jaar met het low-code platform werkt. Na de eerste gesprekken werd eerst een demoproject, een zogeheten ‘testdrive’, gestart bij de vestiging in Duitsland. Hier werdeen zelf ontwikkelde Access-applicatie functioneelnagebouwd in Thinkwise. Dit bleek zo succesvol, dat werd besloten om Thinkwise ook te gebruiken om het bestaande ERP-systeem van Heuvelman te vervangen.

“Prijs is heel belangrijk in onze branche. Dat vereist betrouwbare software die veel inzicht geeft in onze processen. Daarnaast is innovatie heel belangrijk voor ons bedrijf. Thinkwise sloot daar perfect op aan,” zegt Heuvelman. “Met Thinkwise kunnen we veel meer richting geven aan de manier waarop onze software functioneert en is ingericht. Dat doen we door te modelleren, in plaats van programmeren.”

Afgelopen oktober heeft de organisatie de oude ERP-implementaties voor de Heuvelman bedrijven vervangen door het met Thinkwise ontwikkelde ERP-systeem Mercurius. Deze software voert veel processen automatisch voor Heuvelman uit waardoor het volledige bedrijfsproces van beide organisaties wordt geautomatiseerd, van inkoop tot en met verkoopfacturatie en het maken van journaalposten. Heuvelman: “Onze operationele efficiëntie verbetert sterk als we allemaal met één omgeving en dezelfde processen werken. En met de nieuwe software Mercurius is het bovendien veel makkelijker om de processen verder te optimaliseren.”

Toekomst en innovatie
Met de nieuwe software van Thinkwise is Heuvelman klaar voor de toekomst. Het platform biedt Heuvelman een hoop kansen om te benutten en er zijn nog vele mogelijkheden voor verdere innovatie.

“Wij kiezen voor succes,” besluit Heuvelman. “Wij willen daarom als staalhandel veel sneller kunnen schakelen, om beter aan de wensen van onze klanten te voldoen. Thinkwise is als een Zwitsers zakmes dat alle beperkingen wegneemt die bij traditionele software gelden. Met Thinkwise kan dat allemaal.”

Over Heuvelman
Heuvelman Staalhandel is een onafhankelijke staalgroothandel en levert een breed assortiment constructiestaal direct uit voorraad. De Heuvelman-familie is sinds 1876 actief in de handel. Begin jaren zestig kwam de nadruk te liggen op recycling en staalhandel. Sinds 2004 richt de Heuvelman Groep zich volledig op de handel in walserijprodukten waarbij via verschillende (buitenlandse) werkmaatschappijen diverse markten worden bediend. Meer informatie: www.heuvelman.com.

Over Thinkwise
Thinkwise is wereldwijd de enige leverancier van een low-code softwareplatform waarmee omvangrijke en complexe bedrijfssoftware wordt gerealiseerd. Het Thinkwise platform biedt de hoogste productiviteit in de low-code markt en garandeert daarbij ook dat er geen nieuwe legacy meer ontstaat. De gerealiseerde bedrijfssoftware gaat automatisch over op toekomstige technologieën. Daarnaast kan bestaande legacy software razendsnel worden gemoderniseerd door het Thinkwise platform met de ingebouwde “Upcycler” technologie. Thinkwise levert zijn platform in licentievorm aan bedrijven die in-house software realiseren en aan softwareleveranciers. Thinkwise is opgericht in 2002 en het platform wordt gebruikt in meer dan 30 landen. Meer informatie: www.thinkwisesoftware.com.
Laatste van Thinkwise
Hartmann kiest voor Thinkwise low-code platform om Crew Management Systeem te moderniseren

Thinkwise versnelt internationale groei met investeerders De Hoge Dennen Capital en Arches Capital

Bedrijven met low-code platform beter opgewassen tegen COVID-19 crisis

Logo Lubbers De Jong
Thinkwise contact

Logo Thinkwise

Thinkwise sociaal

Thinkwise tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis