www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: MCS PR

Ondanks zorgen rond security groeit het vertrouwen van IT-professionals in de public cloud

Nieuwe wereldwijde survey van Barracuda over cloud networking

• Ruim drie kwart van de organisaties gebruikt meerdere cloud platforms, zoals Amazon Web Services, Microsoft Azure en Google Cloud Platform
  • Bijna 70% van de respondenten ervaart vertragingen (latency) en prestatieproblemen bij SaaS-taken, zoals Office 365
  • Meer dan 60% zegt dat de MPLS-kosten sterk toenemen door seizoensgebonden pieken in de werklasten
Venlo, 20 januari 2021 – Een nieuw rapport van Barracuda - Cloud networks; Shifting into Hyperdrive - laat zien hoe IT-beslissers over de hele wereld denken over de public cloud, uitdagingen rond de toegang tot public cloud diensten, security en andere thema’s op het gebied van de public cloud.

De survey is uitgevoerd door de onafhankelijke marktonderzoeker Censuswide onder 800 executives, team managers en andere profielen die verantwoordelijk zijn voor de cloud infrastructuur van hun organisatie. De respondenten zijn afkomstig van organisaties van iedere grootte in EMEA, APAC en de VS, in tal van sectoren, waaronder de bouw, educatie, financiële dienstverlening, gezondheidszorg, tech, manufacturing, retail en transport.

Hoewel IT-professionals meer vertrouwen krijgen in de cloud blijkt uit de survey ook dat organisaties tegen beperkingen aanlopen op het gebied van toegang tot de cloud.

Enkele interessante uitkomsten:
  • IT-professionals krijgen meer vertrouwen in de cloud:
    • Ruim drie kwart van de respondenten gebruikt meerdere cloud providers, zoals Amazon Web Services, Microsoft Azure en Google Cloud Platform;
    • Bijna 80 procent zegt dat hun organisatie een netwerk op basis van Azure heeft uitgerold.
  • Organisaties lopen tegen grenzen aan op het gebied van cloud toegang:
    • Ruim de helft (56%) van de respondenten worstelt met de beschikbaarheid en met ‘always-on’ toegang tot cloud applicaties voor hun organisatie;
    • Bijna 70 procent ervaart vertragingen (latency) en prestatieproblemen bij SaaS-taken, zoals Office 365.
  • Het gebruik van bestaande netwerkinfrastructuur wordt steeds duurder:
    • Ruim 70 procent van de respondenten gebruikt traditionele toegangsmethoden in het netwerk van hun organisatie, zoals MPLS (huurlijnen);
    • Ruim 60 procent zegt dat de kosten voor MPLS sterk toenemen, door seizoensgebonden pieken in de workloads.
  • IT-professionals zoeken gemakkelijkere en voordeligere connectiviteit:
    • Ruim 70 procent van de respondenten is van plan om in de komende 12 maanden een SD-WAN oplossing te implementeren, om zo de cloud connectiviteit te verbeteren;
    • 70 procent noemt security als een belangrijk punt van zorg bij het implementeren van een SD-WAN oplossing;
    • Ook zegt bijna 60 procent dat hun organisatie terughoudend is over het gebruik van een SD-WAN oplossing, omdat ze denken dat deze complex en kostbaar is.
“Nu organisaties hun infrastructuur radicaal transformeren en steeds meer vertrouwen op de public cloud, lopen ze tegen nieuwe uitdagingen aan rond connectiviteit en security”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda. “Maar met behulp van flexibele en veilige Secure Access Service Edge (SASE) oplossingen kunnen organisaties van iedere grootte de connectiviteit verbeteren, het beheer vereenvoudigen en de beveiliging versterken.”

Het volledige rapport Cloud networks; Shifting into Hyperdrive is hier te downloaden: http://www.barracuda.com/sase-report

Overige info:
Download Future Shock: The Cloud Is the New Network: https://www.barracuda.com/cloud-market
Download Secure SD-WAN: The Launch Pad Into Cloud: https://www.barracuda.com/sdwan-report-2020

Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 200.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo MCS PR
Barracuda Netw.. contact

Logo Barracuda Networks

023 - 562 8208
  barracuda@mcspr.nl
  www.barracuda.com
Barracuda Netw.. sociaal

Barracuda Netw.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise