www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

De wereldwijde crisis beïnvloedt de supply chains van bedrijven

Data gaat een belangrijkere rol spelen om risico’s te beperken

• Onderzoek van Orange benadrukt mogelijkheden om de supply chain toekomstbestendig te maken
  • Succes is afhankelijk van real-time data-inzichten, flexibilitiet en digitalisering

Recent onderzoek, uitgevoerd door Orange Business Services, laat zien dat de supply chains van 40% van de multinationals niet geschikt waren om de crisis, die door deze pandemie is veroorzaakt, het hoofd te bieden. Uit het onderzoek onder 320 ondernemingen, gericht op de productie-, transport- en logistieke sectoren, kwam naar voren dat de wereldwijde crisis de houding van deze bedrijven ten opzichte van risico's drastisch heeft veranderd.

Ongeveer 83% van de respondenten heeft aangegeven zich nu meer bewust te zijn van de risico’s die kunnen ontstaan in de supply chain, zoals grondstoffenschaarste, productiestilstanden of transportblokkades. De pandemie heeft hen wakker geschud en hen doen beseffen dat ze meer snelheid, behendigheid en innovatie nodig hebben om met veranderingen om te kunnen gaan. Het opbouwen van veerkracht en duurzaamheid in supply chains door middel van digitalisering en real-time gegevensinzichten is een prioriteit voor transformatiestrategieën en essentieel voor het voortbestaan van veel bedrijven.

Versterking van de supply chain
Bijna acht op de tien respondenten geeft aan dat ze hun digitale supply chain-strategieën hebben versneld. Bovendien gaf bijna 50% van de ondervraagde bedrijven aan dat ze de komende twee jaar de strategieën voor risicobeheer willen herzien. Om snel in te kunnen spelen op verandering in vraag en aanbod zal ook automatisering een grotere rol gaan spelen. Momenteel geeft 42% van de ondervraagde ondernemingen aan dat ze automatisering gebruiken om risico's te beheersen en dit aantal zal zich de komende twee jaar verdubbelen.

Twee op de vijf respondenten gaf aan dat hun supply chain het op het hoogtepunt van de crisis niet aankon. Technologische enablers, waaronder kunstmatige intelligentie (AI), cloud, 5G en big data-analyse zullen in de toekomst een belangrijke rol gaan spelen bij het versterken van supply chains. Onderdeel van deze versterking zijn verbeterde planning en uitvoering, het verzamelen en delen van real-time gegevens om efficiëntie en zichtbaarheid in de gehele supply chain te stimuleren maar ook een verbeterde relatie tussen leveranciers en fabrikanten om slimme keuzes te stimuleren.

Door de wereldwijde noodsituatie hebben organisaties de kwetsbaarheid van hun ecosystemen geaccepteerd. Kritieke gaten moeten worden gedicht om end-to-end-zichtbaarheid op wereldwijde schaal te garanderen en risico’s voor het bedrijf te minimaliseren. Digitale technologieën en mogelijkheden zijn de sleutel om ondernemingen en hun partners in staat te stellen hun supply chain op een veilige manier opnieuw vorm te geven”, aldus Kristof Symons, executive vice president International, Orange Business Services. "Digitalisering en het verzamelen van gegevens zijn de belangrijkste factoren om duurzamer te worden en zowel bedrijfskosten als de planeet te besparen", voegt Symons toe.

Duurzaamheidsprogramma's nieuw leven inblazen
Hoewel de crisis ervoor heeft gezorgd dat duurzaamheid van de bedrijfsagenda is verdwenen, gaf 59% van de respondenten nog steeds aan dat het leiden van een niet duurzaam en ethisch bedrijf een aanzienlijk bedrijfsrisico vormt dat van invloed is op hun bedrijfsresultaten.

85% van de respondenten gaf aan dat hun bedrijf investeert om duurzamer te worden. Het gaat hierbij om nieuwe technologieën voor gegevensverzameling om zo een beter inzicht te geven in duurzaamheidsstatistieken en het beheren en beheersen van factoren zoals energieverbruik. Slimme fabrieken kunnen bijvoorbeeld een besparing van 30% op energiekosten realiseren.

“De pandemie zal op de een of andere manier stoppen, maar klimaatverandering en duurzaamheid zijn trends en risico's voor de komende decennia”, legt Erwin Verstraelen, CDO en CIO bij de Antwerpse haven uit. “De Europese Green Deal zal bijvoorbeeld meer druk uitoefenen op alle belanghebbenden om de oorsprong van emissies te identificeren en hun ecologische voetafdruk te minimaliseren. De supply chain is daar een belangrijk onderdeel van.”

Als acties van organisaties hun ambitie nastreven, zullen digitaal gestuurde duurzaamheidsmanagementprogramma's binnen twee jaar vrijwel universeel worden.

Aan het onderzoek, Real-time Intelligence and the Future of Supply Chains, namen 320 senior executives van multinationals uit 18 landen deel. Het onderzoek liep tussen augustus en oktober 2020 en werd in opdracht van Orange Business Service door de onafhankelijke onderzoeksgroep Longitude, een bedrijf van de Financial Times, uitgevoerd.

Over Orange Business Services
Orange Business Services is een netwerk-native digitale dienstverlener en de wereldwijde enterprise-divisie van de Orange Group. We verbinden, beschermen en innoveren bedrijven over de hele wereld om duurzame bedrijfsgroei te ondersteunen. Door expertise op het gebied van connectiviteit en systeemintegratie is Orange Business Services in staat bedrijven te ondersteunen op het gebied van softwaredefined networking, multi-clouddiensten, data en AI, slimme mobiliteitsdiensten en cybersecurity. Orange biedt begeleiding in elke fase van de gegevenscyclus: van verzameling, transport, opslag en verwerking tot analyse en delen.

Nu bedrijven gedijen op innovatie, plaatst Orange Business Services haar klanten in het hart van een open ecosysteem om samenwerking te stimuleren. Dit omvat de 27.000 werknemers, de activa en expertise van de Orange Group, haar technologie-en zakenpartners en een pool van nauwkeurig geselecteerde start-ups. Orange Business Services opereert bij meer dan 3.000 multinationale ondernemingen en twee miljoen professionals, bedrijven en lokale gemeenschappen in Frankrijk.

Ga voor meer informatie naar www.orange-business.com of volg ons op LinkedIn, Twitter onze blogs.

Orange is een van 's werelds meest toonaangevende telecommunicatie-exploitanten met een omzet van 42 miljard euro in 2019 en 257 miljoen klanten wereldwijd op 30 september 2020. Orange is genoteerd aan Euronext Paris (ORA) en aan de New York Stock Exchange (ORAN). In december 2019 presenteerde Orange het nieuwe strategische plan "Engage 2025", ondersteund met sociale en ecologische verantwoording. Terwijl de acceleratie in groeigebieden, zoals B-to-B-services en het plaatsen van data en AI centraal staan bij innovatie, is de hele Orange Group een aantrekkelijke en verantwoordelijke werkgever.

Orange en alle andere Orange-product-of servicenamen die in dit materiaal zijn opgenomen, zijn handelsmerken van Orange of Orange Brand Services Limited.

Perscontacten:
Maxine de Wilde, Burson Cohn & Wolfe, maxine.de.wilde@bcw-global.com , +316 513 514 85
Elizabeth Mayeri, Orange Business Services, elizabeth.mayeri@orange.com, +1 212 251 2086
Laatste van Orange Business Services
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Orange Busines.. contact

Logo Orange Business Services

Orange Busines.. sociaal

Orange Busines.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys