ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Clarity Benelux

GTT verbetert managed securitydiensten met Fortinet Security Fabric

Amsterdam, 19 januari 2021 - GTT Communications, Inc. (NYSE: GTT), de toonaangevende internationale leverancier van cloudnetwerken voor multinationals, kondigt vandaag verbeteringen aan in zijn portfolio van managed securitydiensten. Met de inzet van het Security Fabric van Fortinet levert GTT nu geavanceerdere softwaregedefinieerde toepassingen, waaronder Unified Threat Prevention (UTP). UTP integreert verschillende beveiligingsfuncties, waaronder application control, web filtering, antivirus, preventie van dataverlies en inbraakdetectie en -preventie.

GTT heeft daarnaast ook Managed Detection- en Response-mogelijkheden aan het portfolio toegevoegd, die uitgebreide beveiliging van cloud-, on-premises en hybride omgevingen mogelijk maken. De features bestaan uit een geavanceerd beveiligingspakket, met gedragsanalyses op basis van machine learning, ingebouwde threat intelligence en 24/7 monitoring en incident response beheerd door de gecertificeerde beveiligingsexperts van GTT in zijn Security Operations Centers.

De uitbreiding van de managed securitydiensten van GTT biedt ondernemingen een geavanceerde netwerkbeveiliging, in een tijd waarin de risico's en bedreigingen voor cybersecurity blijven toenemen door de toename van decentraal werken en de snelle toename in het gebruik van clouddiensten. In combinatie met de SD-WAN-mogelijkheden van GTT levert de nieuwe beveiligingsdienst een eenvoudige, veilige en schaalbare oplossing, die de prestaties van applicaties verbetert, de cost of ownership verlaagt en de flexibiliteit van het netwerk vergroot.

De verbeterde managed securitydiensten van GTT leggen de basis voor de ontwikkeling van de secure access service edge (SASE)-dienst van GTT, die cloudgebaseerde beveiligingstools integreert met SD-WAN-functionaliteiten, voor een vereenvoudigde en veilige toegang tot apparaten, applicaties en gegevens die zich buiten de onderneming bevinden. GTT werkt op korte termijn aan ‘zero trust’-netwerktoegang, waardoor work-from-everywhere oplossingen met discretionaire toegangscontroles voor netwerken en cloudtoepassingen verbeterd worden.

"Netwerkbeveiliging heeft in 2021 een hoge prioriteit voor onze klanten", zegt Don MacNeil, COO bij GTT. "GTT richt zich op managed securitydiensten die complexiteit verminderen en altijd en overal veilige toegang tot applicaties en diensten garanderen. Dit is een essentiële vereiste voor onze klanten.”

"Agile bedrijven die snel willen anticiperen op steeds veranderende zakelijke trends begrijpen dat Security-Driven Networking, wat netwerkfunctionaliteit en beveiliging samenbrengt, een echt belangrijk concept is", zegt John Maddison, EVP van Products en CMO bij Fortinet. "Organisaties omarmen deze aanpak omdat het hen de flexibiliteit biedt om altijd en overal snel en efficiënt beveiliging toe te voegen. Security-Driven Networking is niet enkel een nieuwe manier om beveiliging in te zetten - het maakt de volgende generatie van digitale innovatie mogelijk."

"Nu de ingebruikname van zakelijke software en cloudapplicaties versnelt, wordt de beveiliging steeds belangrijker voor het beheer en het gebruik van bedrijfsnetwerken", aldus Gary Barton, hoofdanalist voor Telecom Services bij GlobalData. "De zeer brede aanpak van GTT in hoe zij geavanceerde beveiligingsfunctionaliteiten in combinatie met softwaregedefinieerde netwerkelementen implementeren, is precies wat ondernemingen nodig hebben om hun netwerken veiliger en efficiënter te maken.”

Over GTT
GTT verbindt mensen en bedrijven wereldwijd met iedere applicatie in de cloud. Onze klanten profiteren van de beste service experience, gebouwd op onze kernwaarden van eenvoud, snelheid en flexibiliteit. GTT bezit en beheert een wereldwijd Tier 1 internetnetwerk en voorziet klanten overal ter wereld van een uitgebreid pakket aan cloud netwerkdiensten. Bezoek www.gtt.net voor meer informatie over GTT (NYSE: GTT).

GTT Persdesk
Tijs Manniën
gtt@clarity.pr
www.gtt.net
Laatste van GTT Communications
Performive kiest GTT’s DDoS Mitigation Service voor verbeterde netwerkbeveiliging

GTT verbetert managed securitydiensten met Fortinet Security Fabric

Amagi selecteert GTT voor ondersteuning van Cloud Managed Broadcast services voor TV en streaming media
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo Clarity Benelux
GTT Communicat.. contact

Logo GTT Communications

www.gtt.net
GTT Communicat.. sociaal

GTT Communicat.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise