www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Digitale huisartsenpost vanaf vandaag ook beschikbaar voor alle inwoners van Drenthe

Online spreken met de huisarts met de online dienst Spreekuur.nl is nu beschikbaar voor zo'n 2 miljoen Nederlanders. Vandaag werd de dienst ook gelanceerd in de provincie Drenthe.

Spreekuur.nl werd vorig jaar maart voor het eerst in gebruik genomen door huisartsenpost Eemland (Amersfoort en Barneveld), een maand later gevolgd door Huisartsenpost Rijnmond. Door de samenwerking met De Centrale Huisartsendienst (CHD) is Spreekuur.nl nu ook toegankelijk voor inwonersvan Drenthe.

Via Spreekuur.nl, een initiatief van ICT-leveranciers Topicus en DigiDok, krijgen patiënten locatie-onafhankelijke en persoonlijke zorg voor spoedvragen aangaande bijvoorbeeld wonden, oogklachten en huidinfecties. Patiënten bereiden het digitale consult zelf voor door gevalideerde triage en anamnese vragen te doorlopen en door een foto of video toe te voegen. De vragen per behandelgebied zijn samengesteld en opgebouwd conform NHG-richtlijnen en NTS-standaarden.

De digitale huisarts en triagist krijgen deze informatie vervolgens overzichtelijk aangeboden via een digitaal systeem en kunnen vlot het consult afhandelen via een chat, maar desgewenst ook videobellen. Ook komt er automatisch een samenvatting in het elektronisch patiëntendossier. Als er sprake is van zeer urgente spoed, dan krijgt een patiënt het advies om naar een spoedlijn te bellen.

Het digitale spreekuur in Drenthe is alleen beschikbaar voor spoedvragen, van 17.00 – 21.30 uur ’s avonds en in het weekend van 08.00 tot 21.30 uur via www.chd.nl. De dienst is beschikbaar voor volwassenen en kinderen vanaf zes maanden.

Beter voor patiënt en huisarts
“Met deze digitale huisartsenpost krijgen patiënten bij spoedvragen snel toegang tot zorg vanuit huis én verminderen we tegelijkertijd de werkdruk van onze huisartsen en triagisten. We vinden het een mooie ontwikkeling dat we dit nu ook aan onze patiënten in Drenthe kunnen aanbieden”, aldus Yoeri Zuidwijk, huisarts en bestuurslid van de Drentse huisartsenorganisatie.

Rosa Scherjon van Spreekuur.nl is blij met de uitbreiding die past bij de ambitie van Spreekuur.nl. “Digitale zorg op afstand is vanwege corona niet alleen veiliger, maar geeft ook efficiëntie in de zorg, voor zowel patiënt als huisarts. Om meer patiënten en huisartsen hiervan te laten profiteren, willen we Spreekuur in 2021 in drie nieuwe regio’s introduceren en de online huisartsenpost voor zo’n drie miljoen Nederlanders beschikbaar maken. De start in Drenthe is daarvoor een mooie nieuwe stap.”

Voor meer informatie over dit persbericht, neem contact op met:Rutger Huizenga,Communicatie Spreekuur.nl, info@spreekuur.nu,06-52519583 of bekijk de website: spreekuur.nl

Over Spreekuur
Spreekuur.nl is een initiatief van Topicus, de ICT-leverancier die zorgt voor een veilige uitwisseling van gegevens voor 60 procent van de huisartsenposten in Nederland, en DigiDok; de organisatie die de gezondheidszorg voor zorgverleners en zorgbedrijven innoveert en medische behandelpaden digitaliseert.
Laatste van Spreekuur.nl
Digitale huisartsenpost passeert jaar na start de 16.000 online consulten

Spreekuur.nl maakt als eerste volledig online huisartsenconsult beschikbaar voor kinderen
Spreekuur.nl contact

Logo Spreekuur.nl

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Alleeninkt.nl
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack
Logo Techone B.V.
Logo PQR