www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Progress Communications

Techeap.nl selecteert nieuwe lichting meest veelbelovende scale-ups van Nederland voor prestigieuze Rise Programma

BOTS, ChannelEngine, Convious, Crisp, Meetingselect, Media Distillery, Social Database, Swipeguide, Plotwise en Wonderflow zijn door een jury onder leiding van Special Envoy van Techleap.nl, Constantijn van Oranje, geselecteerd voor de derde batch van het Techleap.nl Rise Programme. Met dit ambitieuze programma zetten Techleap.nl en topondernemers als Pieter van der Does (Adyen), Derek Roos (Mendix) Ali Niknam (bunq), Steven Schuurman (Elastic), Chris Hall (Bynder), Michiel Muller (Picnic) en Corinne Vigreux (TomTom/Codam) zich in om de meest veelbelovende scale-ups van Nederland sneller internationaal te laten groeien.

Tijdens het programma worden de founders van de tien geselecteerde scale-ups aangespoord om van elkaar te leren over de uitdagingen van het opschalen van een bedrijf. Zij krijgen daarbij ondersteuning en feedback van Nederlandse topondernemers die hun eigen inzichten en geleerde lessen delen met de nieuwe lichting veelbelovende scale-ups. De inzichten uit het programma worden ook gedeeld om het tech-ecosysteem in Nederland verder te verbeteren en knelpunten en oplossingen te definiëren voor de groei-uitdagingen van scale-ups. Als onderdeel van het programma worden de ondernemers door Techleap.nl ook internationaal op de kaart gezet bij overheden, corporates, investeerders en media. Op deze manier speelt Techleap Rise een belangrijke rol in de ambitie van de Nederlandse overheid om van Nederland het beste ecosysteem van Europa te maken.

De criteria om mee te doen, zijn streng: een scale-up komt in aanmerking voor het programma als ze aan tenminste twee van de volgende criteria voldoen: op dit moment wordt €10M+ opgehaald in een financieringsronde of ze zijn dit bedrag aan het voorbereiden om op te halen met hun volgende ronde (die waarschijnlijk al eerder voor €2-5M is gefinancierd); een jaarlijkse omzet van meer dan 1 miljoen euro; meer dan 20 FTE in dienst; minimaal 100% groei op jaarbasis en een duidelijk begrip van het product/dienst en de markt die ze bedienen. De deelnemers aan deze batch hebben gemiddeld 35-40 mensen in dienst en 170 procent omzetgroei in 2019.

Tjarda Voorneman, Directeur Techleap.nl Rise Programme: “We zijn erg enthousiast om aan de slag te gaan met deze nieuwe lichting bedrijven voor het Techeap.nl Rise Programme. We kunnen niet wachten om te helpen hun groei te versnellen door hen samen te brengen om inzichten te delen en te leren van enkele van 's werelds meest vooraanstaande Nederlandse ondernemers.”

Lees hier meer over de geselecteerde scale-ups en het programma.

Voor meer informatie over dit persbericht, neem contact op met Rutger Huizenga, Communications Lead Techleap.nl: rutger@techleap.nl of 0652519583.

Over Techleap.nl
Techleap.nl is een non-profit organisatie, gefinancierd door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Techleap.nl (voorheen StartupDelta)helpt bij het kwantificeren en versnellen van het tech-ecosysteem van Nederland. Techleap.nl creëert een optimaal klimaat voor technologiebedrijven om te schalen met programma's en initiatieven die de toegang tot kapitaal, markt en talent verbeteren. Techleap.nl wordt geleid door Special Envoy, Constantijn van Oranje.

Laatste van Techleap.nl
'Nieuw' kabinet toont vertrouwen techkampioenen

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Kaspersky publiceert zijn eerste Transparency Report

Xperit onderdeel van AXELIO, een nieuwe groep Microsoft-partners

Lubbers De Jong versterkt team met drie nieuwe aanwinsten

Vier op de vijf supportprofessionals hoort zaken die voor de rest van de organisatie nog geheim zijn

Barracuda lanceert ‘cloud-native’ security om de implementatie van Secure Access Service Edge (SASE) te versnellen

Onderzoek Thales: Thuiswerken vraagt om een moderne security-aanpak

Financieel verantwoordelijken willen dat de vrije ruimte in werkkostenregeling blijvend verhoogd wordt naar 3 procent

Slechts helft huishoudens verandert standaard wachtwoord wifi-netwerk

GrassGreener slaat handen ineen met Twegos om visie op werving breder in te zetten

Gelijkheid, diversiteit en inclusie: goed voor de medewerkers, maar ook goed voor het bedrijf?

Universiteit van Oxford en Oracle helpen onderzoeksorganisaties om samen sneller COVID-19-varianten te identificeren

CCS benoemt Winfried van Holland als nieuwe CTO

Economie Randstad relatief hard getroffen in coronacrisis
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Lubbers De Jong
Logo Schoevers