www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Franssen Communicatie

De combinatie Diamanti en Microsoft SQL Server draait het snelst bij I/O intensieve applicaties

SQL Server sneller in cloud containers

Amsterdam, januari 2021 – Wanneer een I/O intensieve SQL Server databasetoepassing in de cloud wordt toegepast, zijn de prestaties het hoogst bij gebruik van het Diamanti platform. In prestaties overtreft de combinatie die van SQL Server op AWS’s Elastic Kubernetes Service (EKS) en die op Azure Kubernetes Service (ALS). SQL Server en Diamanti winnen het zelfs van Pure Storage’s Portworx Enterprise Storage Platform met gebruik van Kubernetes CSI plug-in (Container Security Initiative).

Rond 1990 bracht Microsoft onder de naam SQL Server een relationeel databasesysteem op de markt. Men bouwde daarmee voort op de geavanceerde databasetechnologie van Sybase. Gedurende de jaren daarna heeft Microsoft met de database software een dominant marktaandeel verworven op de markt voor ondernemingsgerichte Windows-toepassingen. In het nieuwe tijdperk van cloud-native technologie met containers en Kubernetes, maakt Microsoft veel werk van het implementeren van SQL Server versie 2019 op cloud containers onder het Linux-besturingssysteem. Veel bedrijven omarmen deze nieuwe koers.

Met software gevat in containers (microservices) kunnen IT-afdelingen zonder complicerende factoren veel sneller applicaties uitrollen. ”Wij werken nauw samen met onze klanten, zodat zij ons kunnen laten weten wat hun uitdagingen zijn. Zij hebben specifiek gevraagd om een oplossing waarmee zij Microsoft SQL Server applicaties als cloud-native toepassing in containers over hun hybride cloud platform kunnen draaien”, aldus Tom Barton, CEO van Diamanti Inc. Hij gaf het onafhankelijke adviesbureau McKnight Group opdracht om een neutraal benchmark onderzoek op te starten. Die moet de gebruikers van de Microsoft databasetechnologie inzicht geven in welk Kubernetes platform SQL Server 2019 in samenhang met I/O intensieve applicaties zich het meest optimaal laat gebruiken.

Diamanti heeft nu enkele resultaten gepubliceerd van een reeks prestatietesten rondom SQL Server. De testprocedure verliep volgens de zogeheten TPC-H benchmark, die bestaat uit een reeks ad-hoc bevragingen op een database met bedrijfsdata en de gelijktijdig uitgevoerde mutaties van die data. De benchmark genereert een compositie van de per uur gemeten hoeveelheid bevragingsinstructies (query-per-hour performance metric: QphH@Size). De omvang geeft de schaalfactor van de database weer.

In de benchmark test werd het Diamanti Enterprise Kubernetes platform vergeleken met drie verschillende implementatiemodellen (instances) van SQL Server op AWS (Elastic Kubernetes Service: ESK) en twee op Azure (Azure Kubernetes Service: ASK Ultra en Premium). AWS was consistent sneller dan Azure’s Ultra instance, maar veel trager dan de Azure Premium instance. Diamanti bleek sneller dan beiden en was ook voordeliger aan de hand van de TPC-H meting van de TCO (Total Cost of Ownership) over drie jaar. Diamanti schaalde op naar 1 million IOPS (Input/Output operaties per seconde), terwijl AWS qua prestaties bleef hangen op 200.000 IOPS, Azure op 192.000 IOPS en Portworx op 29.000 IOPS.

In de Diamanti cloudcontainer omgeving draait Microsoft SQL Server 25 keer sneller dan met Portworx op dezelfde hardware configuratie. In vergelijking met Azure Ultra disks is een SQL Server gebruiker met het Diamanti platform 10 keer goedkoper uit, terwijl men 4 keer snellere prestaties realiseert. Bij een vergelijking met Microsofts database op AWS Nitro met IO2 disks is de Diamanti omgeving 13 keer voordeliger bij 6 keer betere prestaties. Het platform noteert geen enkele I/O wachttijd. De latency blijft constant, zelfs bij een zwaardere belasting.

Een samenvatting van het SQL Server benchmark rapport van de McKnight Group is te downloaden via: https://diamanti.com/wp-content/uploads/2020/12/MS-SQL-Benchmark-Report-Executive-Summary-1.pdf

Een webinar over het thema SQL Server en cloud containers is te volgen op: https://webinars.devops.com/comparing-microsoft-sql-server-2019-performance-across-various-kubernetes-platforms?utm_campaign=DO%20Webinar%20Diamanti%2001.26.21&utm_source=Diamanti

Over Diamanti
Diamanti levert een oplossing voor het vraagstuk van het uitrollen en beheren van enterprise Kubernetes containerapplicaties. Het bedrijf ontwikkeld daarvoor een ’hyper converged’ infrastructureel beheerplatform gericht op on-premise en public cloud omgevingen. Het platform biedt prestaties, eenvoud, beveiliging en bedrijfsgerichte functies voor het snel operationeel in gebruik nemen van cloud-native applicaties. Diamanti voorziet de afnemers in de bedrijfsomgeving van een oplossing met de laagste TCO (Total Cost of Ownership) bij het toepassen van veeleisende, data gedreven applicaties. De onderneming heeft een hoofdkantoor in San Jose, Californië. Diamanti is opgericht met de financiële ondersteuning van de investeringsmaatschappijen ClearSky, CRV, Engineering Capital, Goldman Sachs, GSR Ventures, Northgate Capital, Threshold Ventures (voorheen DFJ Venture), en Translink Capital. Het Europese kantoor van Diamanti is gevestigd aan de Strawinskylaan 4117 in Amsterdam. Voor meer informatie bezoek: www.diamanti.com of volg: @DiamantiCom

Ook kan contact worden opgenomen met:

Erikjan Franssen
Vice President EMEA
Diamanti Inc.
erikjan@diamanti.com
Laatste van Diamanti

Diamanti partner NSC levert Kubernetes as a service

Diamanti Kubernetes beheerplatform beschikbaar via Amazon Web Services (AWS)
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo Franssen Communicatie
Diamanti contact

Logo Diamanti

diamanti.com
Diamanti sociaal

Diamanti tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise