Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

Private equity firma Exponent benoemt Jeroen Regeur als Head of Benelux

AMSTERDAM - Exponent, een toonaangevende Britse private equity firma, heeft Jeroen Regeur aangesteld als Head of Benelux, met het plan om een kantoor in Amsterdam te openen.

In zijn nieuwe rol is Jeroen verantwoordelijk voor het uitbouwen van Exponent’s activiteiten in de Benelux en zal hij ook betrokken zijn bij transacties in andere Europese markten. Jeroen zal actief zijn binnen de belangrijkste sectoren van Exponent, namelijk zakelijke en financiële dienstverlening, consumentenproducten en -diensten en media.

Voordat hij bij Exponent begon was Jeroen Managing Director bij EQT Partners, waar hij mee heeft gewerkt aan de oprichting van het Benelux kantoor. Alvorens hij bij EQT Partners actief was, werkte Jeroen bij TPG Capital en Morgan Stanley in Londen.

De uitbreiding van Exponent naar de Benelux is een natuurlijke stap voor het Britse private equity bedrijf dat de laatste jaren in toenemende mate actief is buiten het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Inmiddels wordt het grootste deel van de omzet en de overnames van de portefeuillebedrijven in de fondsen III en IV gegenereerd buiten de traditionele thuismarkten.

De oprichting van een kantoor in de Benelux bouwt voort op succesvolle overnames in de regio, zoals de acquisitie van het tuinbenodigdheden bedrijf Pokon in juni 2018 en het bekende wenskaartbedrijf Greetz in augustus 2018. Beide transacties werden voltooid door portefeuillebedrijven van Exponent.

Founding Partner Chris Graham reageert op de aanstelling: "We zijn blij dat iemand van Jeroen's kaliber zich bij het team van Exponent voegt. Hij kan putten uit zijn uitgebreide internationale private equity ervaring nu we met meer bedrijven in Europa gaan samenwerken om hun potentieel te bereiken en betekenisvolle groei te realiseren".

"Ik kijk er erg naar uit om samen te werken met het fantastische team bij Exponent. De firma heeft een duidelijke strategie die goed zal passen bij de Benelux, en ik ben enthousiast om samen met mijn nieuwe collega's te werken aan de opbouw van Exponent in de Benelux", aldus Jeroen Regeur.

Over Exponent
Exponent is in 2004 in Londen opgericht en is een van de toonaangevende Britse private-equity firma’s die investeert in bedrijven met een hoofdkantoor in Europa en met een waarde tussen 150 en 500 miljoen euro. Exponent investeert momenteel vanuit zijn vierde fonds.

Het bedrijf gelooft dat goede kennis en begrip leidt tot grotere transformatie. Exponent streeft ernaar om onbenut potentieel te identificeren, door complexiteit te navigeren en positieve relaties te koesteren om zo een betekenisvolle groei voor de portefeuillebedrijven en investeerders te realiseren. Exponent focust zich specifiek op primaire investeringen.

De huidige portefeuille van Exponent omvat onder andere: Moonpig, een online wenskaart- en geschenkenbedrijf, waarvan het Nederlandse Greetz onderdeel is; Evergreen Garden Care, een leider in tuinbenodigdheden en tevens het moederbedrijf van Pokon; en BBI Group, een toonaangevende B2B-fabrikant en dienstverlener voor in-vitro diagnostische gezondheidszorg, voedselveiligheid en militaire bedrijven voor het opsporen van biologische bedreigingen.

Voor meer informatie: www.exponentpe.com
Laatste van Exponent
Private equity firma Exponent benoemt Jeroen Regeur als Head of Benelux
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Exponent contact

Logo Exponent

info@exponentpe.com
  www.exponentpe.com

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys