www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: carolijn peelen bv

Shippeo krijgt kapitaalinjectie van $32M van Battery Ventures en bestaande investeerders

- sinds oprichting $71M opgehaald

Amsterdam/Parijs, 14 januari 2021 - Shippeo, de Europese marktleider in real-time transport visibility oplossingen (RTTV), kondigt vandaag een nieuwe kapitaalinjectie aan van $32 miljoen. Deze investeringsronde werd geleid door tech investeerder Battery Ventures, in samenwerking met bestaande investeerders NGP Capital, ETF Partnersen Bpifrance Digital Venture. Shippeo zal de funding gebruiken voor zijn continue productinnovatie en voor het verder verstevigen van zijn marktleiderspositie in Europa.

Covid-19 heeft de noodzaak van visibility in de supply chain extra duidelijk gemaakt; grote verladers hebben meer dan ooit behoefte aan datagestuurde transparantie. Tijdens de lockdowns en onvoorspelbare grenssluitingen konden bedrijven met geavanceerde visibility oplossingen transportvertragingen en daarmee gepaard gaande operationele inefficiënties tijdig herkennen en de impact beperken.

Ondanks de economische impact van Covid-19 heeft Shippeo zijn omzet op jaarbasis meer dan verdubbeld, terwijl het zijn klantenbestand in 2020 met succes uitbreidde met zowel grote industriële bedrijven als toonaangevende logistieke dienstverleners als Kuehne+Nagel, Total, Hager en Krone.

In oktober 2020 nam Shippeo het Franse bedrijf oPhone over, waardoor grote retail- en productieklanten konden worden verwelkomd bij de bestaande klantengroep in deze sectoren. Het personeelsbestand verdubbelde in het afgelopen jaar tot 160 medewerkers, waarvan 45% in R&D.

De kern van Shippeo’s SaaS platform is een architectuur die het mogelijk maakt om diepgaande integraties met honderden transportbeheersystemen, TMS, ERP en ELD-technologie, alsmede andere databronnen om real-time locatiedata te bieden, leveringen te traceren en om via een eigen algoritme de verwachte aankomsttijd (ETA) van een zending te voorspellen. In samenwerking met Shippeo kunnen bedrijven elk pijnpunt en inefficiëntie end-to-end binnen hun wereldwijde logistieke operaties identificeren en actie ondernemen om hun processen te optimaliseren. Dit resulteert in lagere transportkosten, hogere klanttevredenheid en een duurzamere bedrijfsvoering.

Cruciaal is dat Shippeo klanten in staat stelt om hun supply chain efficiëntie naadloos te managen, waardoor bedrijven de mogelijkheid krijgen om hun klantloyaliteit te vergroten, hun ecologische voetafdruk te beheersen en hun marges te verbeteren.

Shippeo heeft sinds de oprichting in 2014 in totaal $71M opgehaald.

Pierre Khoury – CEO, en Lucien Besse – COO van Shippeo: “We zijn verheugd Battery aan boord te hebben en vereerd met hun vertrouwen. Battery is opgericht in 1983 en heeft een lang trackrecord op het gebied van investeringen in prominente SaaS bedrijven in zowel de VS als Europa, waarbij ze met de managementteams samenwerken aan slimme groei. Met Battery's scope en tech ervaring willen wij onze leidende positie in Europa versterken en de voorsprong op onze concurrenten vergroten."

Paul Morrissey, partner bij Battery: “Wij kijken uit naar de samenwerking met Shippeo. We volgen het bedrijf al een aantal jaar en zijn onder de indruk van hun visie en team. Shippeo heeft een toonaangevende oplossing voor realtime visibility op de markt gezet en dat is op dit moment één van de snelst groeiende onderdelen van de supply chain softwaremarkt. Wij denken dat de toepassing van visibility software in de nasleep van Covid-19 alleen nog maar verder toe zal nemen. We zijn enthousiast over de prestaties van Shippeo’s management tot nu toe en helpen het team graag dit succes te continueren."

Over Shippeo
Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, helpt internationale bedrijven om real-time logistieke data in te zetten voor uitzonderlijke klantenservice en operational excellence. Het wereldwijde platform biedt verladers, vervoerders en eindklanten continue monitoring en maximale nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden (ETA’s) voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 10 miljoen ladingen per jaar in 70 landen voor toonaangevende klanten zoals Carrefour, Eckes-Granini, Faurecia, Saint-Gobain en Schneider Electric.

Voor meer informatie: www.shippeo.com

Over Battery
Battery werkt samen met uitzonderlijke oprichters en managementteams om vooruitstrevende bedrijven te ontwikkelen in markten als software en services, bedrijfsinfrastructuur, online marktplaatsen, IT in de gezondheidszorg en industriële technologie. Sinds de oprichting in 1983 ondersteunt Battery bedrijven in alle stadia, variërend van seed en early tot groei en buyout, en bestrijkt het bedrijf technologiemarkten vanuit zes strategische locaties: Boston, Menlo Park, San Francisco, Herzliya (Israël), Londen en New York.

Volg Battery op Twitter via @BatteryVentures, bezoek www.battery.com en bekijk Battery's portfolio bedrijven hier.

Beeld

Pierre Khoury, CEO Shippeo - Lucien Besse, COO Shippeo

Paul Morrissey, Partner Battery

Contact Shippeo
Dennis van Bodegom, dennis.vanbodegom@shippeo.com, +31 6 51 33 73 46

Contact Battery
Rebecca Buckman, becky@battery.com , +1 6 50 29 22 07

Media contact
Carolijn Peelen, carolijn@peelen.nu, +31 6 53 28 09 36
Laatste van Shippeo
TESISQUARE® start samenwerking met Shippeo voor real-time tracking van leveringen

Klanten van E2open en Shippeo profiteren van partnership
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo carolijn peelen bv
Shippeo contact

Logo Shippeo

www.shippeo.com
Shippeo sociaal

Shippeo tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys