www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: carolijn peelen bv

Shippeo krijgt kapitaalinjectie van $32M van Battery Ventures en bestaande investeerders

- sinds oprichting $71M opgehaald

Amsterdam/Parijs, 14 januari 2021 - Shippeo, de Europese marktleider in real-time transport visibility oplossingen (RTTV), kondigt vandaag een nieuwe kapitaalinjectie aan van $32 miljoen. Deze investeringsronde werd geleid door tech investeerder Battery Ventures, in samenwerking met bestaande investeerders NGP Capital, ETF Partnersen Bpifrance Digital Venture. Shippeo zal de funding gebruiken voor zijn continue productinnovatie en voor het verder verstevigen van zijn marktleiderspositie in Europa.

Covid-19 heeft de noodzaak van visibility in de supply chain extra duidelijk gemaakt; grote verladers hebben meer dan ooit behoefte aan datagestuurde transparantie. Tijdens de lockdowns en onvoorspelbare grenssluitingen konden bedrijven met geavanceerde visibility oplossingen transportvertragingen en daarmee gepaard gaande operationele inefficiënties tijdig herkennen en de impact beperken.

Ondanks de economische impact van Covid-19 heeft Shippeo zijn omzet op jaarbasis meer dan verdubbeld, terwijl het zijn klantenbestand in 2020 met succes uitbreidde met zowel grote industriële bedrijven als toonaangevende logistieke dienstverleners als Kuehne+Nagel, Total, Hager en Krone.

In oktober 2020 nam Shippeo het Franse bedrijf oPhone over, waardoor grote retail- en productieklanten konden worden verwelkomd bij de bestaande klantengroep in deze sectoren. Het personeelsbestand verdubbelde in het afgelopen jaar tot 160 medewerkers, waarvan 45% in R&D.

De kern van Shippeo’s SaaS platform is een architectuur die het mogelijk maakt om diepgaande integraties met honderden transportbeheersystemen, TMS, ERP en ELD-technologie, alsmede andere databronnen om real-time locatiedata te bieden, leveringen te traceren en om via een eigen algoritme de verwachte aankomsttijd (ETA) van een zending te voorspellen. In samenwerking met Shippeo kunnen bedrijven elk pijnpunt en inefficiëntie end-to-end binnen hun wereldwijde logistieke operaties identificeren en actie ondernemen om hun processen te optimaliseren. Dit resulteert in lagere transportkosten, hogere klanttevredenheid en een duurzamere bedrijfsvoering.

Cruciaal is dat Shippeo klanten in staat stelt om hun supply chain efficiëntie naadloos te managen, waardoor bedrijven de mogelijkheid krijgen om hun klantloyaliteit te vergroten, hun ecologische voetafdruk te beheersen en hun marges te verbeteren.

Shippeo heeft sinds de oprichting in 2014 in totaal $71M opgehaald.

Pierre Khoury – CEO, en Lucien Besse – COO van Shippeo: “We zijn verheugd Battery aan boord te hebben en vereerd met hun vertrouwen. Battery is opgericht in 1983 en heeft een lang trackrecord op het gebied van investeringen in prominente SaaS bedrijven in zowel de VS als Europa, waarbij ze met de managementteams samenwerken aan slimme groei. Met Battery's scope en tech ervaring willen wij onze leidende positie in Europa versterken en de voorsprong op onze concurrenten vergroten."

Paul Morrissey, partner bij Battery: “Wij kijken uit naar de samenwerking met Shippeo. We volgen het bedrijf al een aantal jaar en zijn onder de indruk van hun visie en team. Shippeo heeft een toonaangevende oplossing voor realtime visibility op de markt gezet en dat is op dit moment één van de snelst groeiende onderdelen van de supply chain softwaremarkt. Wij denken dat de toepassing van visibility software in de nasleep van Covid-19 alleen nog maar verder toe zal nemen. We zijn enthousiast over de prestaties van Shippeo’s management tot nu toe en helpen het team graag dit succes te continueren."

Over Shippeo
Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, helpt internationale bedrijven om real-time logistieke data in te zetten voor uitzonderlijke klantenservice en operational excellence. Het wereldwijde platform biedt verladers, vervoerders en eindklanten continue monitoring en maximale nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden (ETA’s) voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 10 miljoen ladingen per jaar in 70 landen voor toonaangevende klanten zoals Carrefour, Eckes-Granini, Faurecia, Saint-Gobain en Schneider Electric.

Voor meer informatie: www.shippeo.com

Over Battery
Battery werkt samen met uitzonderlijke oprichters en managementteams om vooruitstrevende bedrijven te ontwikkelen in markten als software en services, bedrijfsinfrastructuur, online marktplaatsen, IT in de gezondheidszorg en industriële technologie. Sinds de oprichting in 1983 ondersteunt Battery bedrijven in alle stadia, variërend van seed en early tot groei en buyout, en bestrijkt het bedrijf technologiemarkten vanuit zes strategische locaties: Boston, Menlo Park, San Francisco, Herzliya (Israël), Londen en New York.

Volg Battery op Twitter via @BatteryVentures, bezoek www.battery.com en bekijk Battery's portfolio bedrijven hier.

Beeld

Pierre Khoury, CEO Shippeo - Lucien Besse, COO Shippeo

Paul Morrissey, Partner Battery

Contact Shippeo
Dennis van Bodegom, dennis.vanbodegom@shippeo.com, +31 6 51 33 73 46

Contact Battery
Rebecca Buckman, becky@battery.com , +1 6 50 29 22 07

Media contact
Carolijn Peelen, carolijn@peelen.nu, +31 6 53 28 09 36
Laatste van Shippeo
BT lanceert Eagle-i, een nieuw transformationeel beveiligingsplatform dat cyberaanvallen voorspelt en voorkomt

Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Logo carolijn peelen bv
Shippeo contact

Logo Shippeo

www.shippeo.com
Shippeo sociaal

Shippeo tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix