Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

Avit lanceert Video Consult voor healthcare

Platform met ’s werelds eerste pre-consult check en persoonlijke wachtkamer

Amersfoort – Netwerk integrator en managed service provider Avit lanceert Avit Video Consult. Deze oplossing maakt het voor behandelaar en zorgvrager mogelijk om digitale consulten efficiënt en persoonlijk op te zetten binnen de Webex-omgeving van Cisco. De oplossing werkt secure, snel, eenvoudig, device onafhankelijk en zonder ingewikkelde installaties voor behandelaars en zorgvragers. Doordat gebruik wordt gemaakt van Cisco’s Webex, de best beveiligde video-meeting applicatie, is de privacy van patiënten gewaarborgd. Daarnaast is het mogelijk om het platform te verrijken met API’s en tevens om integraties met EPD’s, ECD’s, PGO’s en/of andere applicaties te maken. De volledige user interface kan afgestemd worden op de organisatie zodat de zorgverlener alle informatie direct bij de hand heeft. Deze oplossing ondersteunt de zorgsector om de toenemende vraag naar digitale consulten op een passende wijze het hoofd te kunnen bieden.

Unieke pre-consult check en persoonlijke wachtkamer
Een zorgvrager krijgt een unieke link van de behandelaar en logt met een password in. Daarna volgt een pre-consult check waarbij de apparatuur en de verbinding wordt getest zodat er geen problemen ontstaan tijdens het videoconsult. Tijdens deze check wordt de verbindingsketen gecontroleerd: Van computer, tablet of telefoon tot en met de cloudoplossing en het platform. Vervolgens komt de zorgvrager in een persoonlijke virtuele wachtruimte waarin hij of zij bijvoorbeeld het nieuws kan lezen of spelletjes kan spelen. In een overzichtelijk dashboard ziet de behandelaar wie de pre-check heeft doorlopen en dus in de wachtkamer zit en welke afspraak de zorgvrager heeft. De behandelaar kan het videoconsult vervolgens starten. Ook kan er eenvoudig contact (bijv. via chat) gelegd worden met de ondersteunende polikliniek of eventuele patiënten helpdesk.

Digitale Versnelling Nederland
Avit heeft het concept en de ontwikkeling van het platform voor haar rekening genomen samen met Cisco Digitale Versnelling Nederland (DVN). Een investeringsprogramma dat er naar streeft de digitalisering van de Nederlandse economie en maatschappij te stimuleren.

Evert Smit, Sector Unit Manager Healthcare bij Avit: “Cisco is al jaren een betrouwbare partner. We zijn dan ook verheugd dat we als onderdeel van het DVN-investeringsprogramma de kans hebben gekregen om dit platform te realiseren. Niet in het minst omdat we uit de zorgsector veelvoudig vernemen dat er grote behoefte is aan een veilig, betrouwbaar en volledig geïntegreerd videoconsult platform met maximale flexibiliteit. Met onze oplossing kunnen we aan deze vraag voldoen.”

Hendrik Blokhuis, Director DVN Cisco Nederland: “Het afgelopen jaar heeft de pandemie de digitale transformatie versneld, de behoefte om diensten virtueel aan te bieden is geen optie meer maar een vereiste. Met het aanbod van Avit Video Consult biedt Avit een oplossing voor deze noodzaak. Ook de zorgsector transformeert met grote snelheid en een oplossing als deze is nodig om passende zorg te blijven bieden in een maatschappij waarin zorg verlenen en zorg vragen elkaar steeds minder vaak fysiek ontmoeten. Een ontwikkeling die acuut vraagt om de innovatieve oplossing die Avit nu biedt. En bovendien een project dat perfect aansluit bij ons DVN-programma.”
Laatste van Avit Group

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense