Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Cryptshare en Spryng kondigen samenwerking aan

Veilige en gebruiksvriendelijke communicatie dankzij de uitwisseling van wachtwoorden via SMS.

Amsterdam en Freiburg, 12 januari 2021.

SMS gateway provider Spryng en Cryptshare, maker van versleutelde communicatie oplossingen, zijn verheugd om hun nieuwe technologische samenwerking aan te kondigen. Door de SMS-gateway te verbinden met Cryptshare kunnen wachtwoorden voor versleutelde e-mails en bestanden op een gebruiksvriendelijke manier via SMS worden verzonden. Beide bedrijven zijn ISO 27001 gecertificeerd en stellen hoge eisen aan de beveiliging van persoonsgegevens. De samenwerking op basis van gecertificeerde veiligheidsnormen schept vertrouwen, met name in specifieke industrieën zoals de medische technologie of de publieke sector.

Cryptshare AG ontwikkelt software oplossingen voor bedrijven voor het optimaliseren en beveiligen van e-mailverkeer, belangrijke gegevensoverdracht en de uitwisseling van grote bestanden. Een snel en betrouwbaar SMS-platform is belangrijk voor de uitwisseling van wachtwoorden bij het versturen van gecodeerde berichten en bestanden. Spryng's SMS-gateway biedt snelheid en betrouwbaarheid voor het verzenden van dergelijke SMS-berichten. Een van de redenen waarom Cryptshare onlangs een partnerschap is aangegaan met Spryng is om een optimale SMS-dienstverlening aan haar klanten te bieden.

"Dankzij de SMS-gateway van Spryng kan een wachtwoord binnen enkele seconden worden afgeleverd zonder dat de gebruiker zich daar zorgen over hoeft te maken. Met Spryng hebben we ook een partner gevonden die, net als wij, veel belang hecht aan de beveiliging van vertrouwelijke gegevens", legt Ingrid Hagen, CSO van Cryptshare AG, uit.

ISO 27001 gecertificeerde beveiliging

Informatie en gegevens behoren vandaag de dag tot het meest waardevolle bezit van bedrijven. Zowel Cryptshare als Spryng zijn gecertificeerd volgens de wereldwijde standaard voor informatiebeveiliging ISO 27001. Deze certificering geeft de bevestiging aan de klanten dat alle nodige voorzorgsmaatregelen worden genomen om de veiligheid van hun gegevens, tijdens het transport te allen tijde en zonder onderbreking, te garanderen.

Spryng kijkt uit naar de toekomstige samenwerking, die niet alleen gekenmerkt wordt door elkaars expertise en diensten. CEO, Marc Rottinghuis van Spryng: "We zijn er erg trots op dat we Cryptshare kunnen verwelkomen in ons partnernetwerk, omdat we dezelfde waarden delen als het gaat om informatiebeveiliging. Als SMS aanbieder met oorsprong in de gezondheidszorg weten we hoe we met informatiebeveiliging moeten omgaan en deze volgens de hoogste beveiligingsstandaarden moeten implementeren. Door samen te werken met Cryptshare kunnen we de bescherming van de gegevens van onze klanten naar een hoger niveau tillen".

Over Spryng

Spryng levert sinds 2006 wereldwijd SMS-services aan bedrijven en instellingen in alle denkbare sectoren. Inmiddels is dit klantenbestand uitgegroeid tot meer dan tweeduizend bedrijven ter wereld. Door relevante informatie op het juiste moment naar de juiste persoon te sturen worden processen efficiënter, kosten bespaart en klanttevredenheid vergroot. Met meer dan 1.000 netwerken in ca. 200 landen, worden dagelijks wereldwijd miljoenen berichten verstuurd over de SMS Gateway van Spryng. Simpel, met slechts één API. Het bedrijf, met hoofdkantoor in hartje Amsterdam, heeft ongeveer 20 medewerkers. Met veiligheid hoog in het vaandel is het de enige SMS-provider in Nederland die naast ISO 27001, tevens gecertificeerd is volgens NEN 7510.

Over Cryptshare

Sinds de oprichting in 2000 heeft het Cryptshare AG zich toegelegd op de ontwikkeling en distributie van software oplossingen voor bedrijven. Het hoofdkantoor en de ontwikkelingslocatie met meer dan 70 medewerkers bevindt zich in Freiburg im Breisgau. Cryptshare heeft locaties in Groot-Brittannië en Nederland en een dochteronderneming in de Verenigde Staten.

Cryptshare, een communicatieoplossing voor de veilige uitwisseling van informatie, staat centraal in het aanbod van het bedrijf. Het maakt de ad hoc uitwisseling van e-mails en bestanden van elke grootte en elk type mogelijk - eenvoudig en veilig, traceerbaar en kosteneffectief. Het wordt gebruikt door ongeveer 4 miljoen gebruikers in meer dan 2.000 bedrijven in meer dan 30 landen. Cryptshare werd al in 2017 bekroond met de "Cybersecurity Excellence Award" in de categorie "E-Mail Security".

Meer informatie is te vinden op www.cryptshare.com of op www.spryng.nl. Gebruikers kunnen zich ook informeren in de blog van Cryptshare of in het nieuwsoverzicht van Spryng.

Contact:

Cryptshare AG

Oliver Gäng – Chief Marketing Officer

Schwarzwaldstraße 151

D-79102 Freiburg im Breisgau

Telefoon: +49 761 389130

E-Mail: oliver.gaeng@cryptshare.com

Website: www.cryptshare.com

Spryng B.V.

Nathalie Belchior Massa - Marketing Manager

Bakkersstraat 23

1017 CW Amsterdam

Telefoon: +31 20 7703 005

E-Mail: nathalie@spryng.nl

Website: www.spryng.nl

Laatste van Spryng
Cryptshare en Spryng kondigen samenwerking aan

Wat is het verschil tussen ISO 27001 en NEN 7510?

Handige tips om SMS phishing (ofwel smishing) te herkennen en te voorkomen
Spryng contact

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.