www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

Startup JOGO revolutioneert voetbal met slimme app voor betere talentontwikkeling

De smartphone als belangrijk hulpmiddel in de talentontwikkeling van ons voetbal? Het zou zomaar kunnen. De Nederlandse startup JOGO heeft een gratis voetbalapp gelanceerd waarmee spelers kunnen trainen als een prof én daadwerkelijk inzicht krijgen in hun ontwikkeling. Hun eigen data geeft eveneens persoonlijke verbeterpunten. Info die ook voor clubs en trainers waardevol is om spelers effectief beter te maken. “Objectieve spelersdata heeft de toekomst.”

Met JOGO krijgen spelers de kans om doeltreffend aan de slag te gaan, ongeacht hun omstandigheden en achtergrond. Op individueel niveau, op elk moment en met hun eigen data. “Clubs scouten talenten nu nog op meningen en trainen ze zonder objectieve data. Het is exemplarisch voor het kernprobleem in de jeugdontwikkeling: inzichten zijn gebaseerd op indrukken in plaats van feiten”, stelt David Dwinger, oprichter van JOGO.

Verbeterpunten
De app volgt de verrichtingen van spelers tijdens de training en wedstrijden, ontleedt deze en komt met specifieke verbeterpunten. Geheel in lijn met het motto van JOGO: track, analyse, improve. Iets dat vooral in jeugdontwikkeling (nog) te weinig gebeurt. Bovendien geeft feitelijke, objectieve data zowel de speler zelf, als iedereen die betrokken is bij diens ontwikkeling, de tools om het maximale eruit te halen. “Onze slimme app geeft clubs, trainers bruikbare inzichten en meer details om mee te werken en stelt spelers in staat om hun volledige potentieel te bereiken. Objectieve spelersdata is de toekomst van het voetbal”, aldus Dwinger.

Gratis en eenvoudig te gebruiken app
Met de gratis en eenvoudig te gebruiken JOGO app kunnen jonge spelers hun spel perfectioneren op basis van meer dan 200 datapunten. De dataverzameling gebeurt door state-of-the-art technologieën (o.a. AI, MV, sensor tech) en omvat belangrijke parameters die in het jeugdvoetbal normaliter niet worden bijgehouden (bijv. snelheid, acceleratie, baltoetsen, tweebenigheid, EQ en IQ). Het resultaat is een compleet beeld (‘360° view’) van de ontwikkeling van elk individu. Op basis van de aanwezige gegevens creëert het systeem voor elke jeugdspeler gepersonaliseerde suggesties en workouts om beter te worden. “Het is alsof je altijd je eigen trainer beschikbaar hebt”, zegt Dwinger. Tegelijk hebben clubs en trainers voldoende accurate data om hun spelers te vergelijken (via diverse benchmarks) en ze naar grotere hoogten te stuwen.

Met open armen ontvangen
De voetbalwereld heeft JOGO inmiddels met open armen ontvangen. Veel voetbalclubs en -academies uit binnen- en buitenland zijn enthousiast en sommige maken zelfs al gebruik van het innovatieve voetbalplatform. “We geven trainers een extra tool om mee te werken, creëren extra inzichten in hun spelers. Zaken die voorheen onderbelicht bleven, simpelweg omdat ze niet konden of werden gemeten. Met JOGO gebeurt dat nu wel”, verklaart Dwinger het succes.

App Store:

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense