Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Telindus zorgt met Cisco SecureX voor cybersecurity op maat

Gemeente Maastricht eerste klant die met SecureX de digitale weerbaarheid versterkt

Utrecht Telindus zorgt voor cybersecurity op maat met Cisco SecureX. SecureX is een cloud-native cybersecurityplatform dat inzicht biedt in alles wat er in de IT-infrastructuur van een organisatie gebeurt. Door de toenemende complexiteit van IT-infrastructuren, security-oplossingen en cyberdreigingen neemt de behoefte aan een dergelijk platform toe. Bedrijven die SecureX gebruiken zijn in staat cyberincidenten sneller te detecteren en te reageren waardoor het beveiligingsniveau wordt verhoogd. Telindus kan naast de inrichting van het platform ook het volledige beheer uit handen nemen, zodat IT-medewerkers zich kunnen focussen op het enablen van de business. Daarnaast profiteren organisaties van de branche- en securitykennis van de strategische IT-partner.

Optimaal inzicht in actuele incidenten
SecureX is een centrale beheermodule voor de security-oplossingen van Cisco. Het platform biedt volledig overzicht van alle informatiestromen en het kan gemakkelijk geïntegreerd worden met bestaande IT-infrastructuren. Binnen het platform kunnen taken zoals beveiligingsanalyse, dreigingsdetectie, beleidsbeheer en sanering, en vervolgens het toepassen van orchestratiemogelijkheden geautomatiseerd worden. Tevens zijn incidenten beter te prioriteren waardoor er op de juiste incidenten geanticipeerd wordt. Tot slot is het mogelijk middels beschikbare API’s om ook andere oplossingen te koppelen. Het cloud-native cybersecurityplatform SecureX wordt meegeleverd met alle Cisco Security-producten.

De gemeente Maastricht is een van de eerste organisaties die SecureX inzet. Peter Bungenstock, Infrastructuur Architect bij de gemeente, geeft aan veel waarde te hechten aan de integrale benadering van cybersecurity. “Met SecureX beschikken we over een compleet platform van waaruit we alle security-oplossingen beheren en veel verschillende taken kunnen automatiseren. Dat werkt erg efficiënt. Daar komt bij dat we nu beschikken over een totaalbeeld als het gaat om cybersecurity, zodat we dreigingsinformatie kunnen combineren. We weten zo sneller en beter of er sprake is van ‘vreemd verkeer’ op onze netwerken en dat maakt het mogelijk snel en adequaat te reageren. Dit draagt allemaal weer bij aan de digitale weerbaarheid van de gemeente Maastricht.”

Jeroen Hentschke, Security Expert bij Telindus: “Het beveiligen van bedrijfsgegevens wordt steeds complexer. Snel detecteren en reageren zijn cruciaal voor het beperken of voorkomen van schade door cyberincidenten. Door de versnelde digitale transformatie en de toename in het aantal thuiswerkers zien we de behoefte aan vereenvoudiging toenemen. Met SecureX helpen wij klanten om meer uit hun security-investeringen te halen door cybersecurityoplossingen te vereenvoudigen en incidenten inzichtelijker te maken. Door beveiliging via het platform te automatiseren, wordt het gebruik van het netwerk, de endpoints, de cloud en applicaties veiliger. Onlangs is onze samenwerking met Cisco bekroond met de titel Cisco Technology Excellence Partner of the Year: Security Noord-Europa. Met het worden van een SecureX-partner tillen we de samenwerking naar een nog hoger niveau.”

"Afgelopen jaar hebben wij SecureX geïntroduceerd en wij zijn trots dat Telindus onze eerste partner is die onmiddellijk SecureX heeft toegevoegd aan hun portfolio en dat we gezamenlijk de gemeente Maastricht als eerste een compleet platform bieden om hun security-oplossingen te beheren en te helpen met hun automatisatie” aldus Michel Schaalje, Directeur Security Cisco Nederland. “De pandemie heeft aangetoond dat goede security essentieel is. Er is een ongekende versnelling ontstaan in nieuwe manieren van werken, waarbij organisaties hun cybersecurity-aanpak moeten ontwikkelen, zodat onze partners en klanten overal en altijd veilig verbinding kunnen maken, en op elk apparaat. Cisco SecureX biedt het breedste en meest geïntegreerde portfolio in de branche, dat zich uitstrekt over netwerk, endpoint, cloud en applicaties.”
Laatste van Telindus
Telindus zorgt met Cisco SecureX voor cybersecurity op maat

Telindus en Cisco onderstrepen het belang van een sterk bedrijfsnetwerk met Managed SD-LAN

Telindus ontvangt North EMEAR Award voor Technology Excellence Partner of the Year: Security

Logo Marcommit

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.