www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Influx PR & Communicatie

Pega neemt Qurious.io over voor uitbreiding expertise met AI-gestuurde realtime spraakanalyse

Amsterdam, 11 januari 2021 Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier die complexiteit binnen organisaties doorbreekt, heeft de overname van Qurious.io, Inc. bekendgemaakt, een cloudoplossing op basis van AI (kunstmatige intelligentie) waarmee klantenserviceteams spraak in realtime kunnen analyseren.

De SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) van Qurious.io maken gebruik van spraak-naar-tekst, natuurlijke-taalverwerking en functies voor detectie van emoties. Hierdoor is het mogelijk om al tijdens het gesprek met de klantenservice de dialoog te analyseren. De software biedt medewerkers bovendien realtime inzichten en coaching om de interactie met de klant verder te optimaliseren en de klant beter van dienst kunnen zijn. Dit zorgt voor grotere klantloyaliteit en verhoging van de sales.

"Geautomatiseerde chatbots worden steeds populairder bij de consument. Toch worden de echt lastige problemen van klanten nog steeds telefonisch afgehandeld door medewerkers van de klantenservice," zegt Kerim Akgonul, Senior Vice President Products bij Pegasystems. "Met behulp van de realtime spraakanalyse van Qurious.io kunnen medewerkers van de klantenservice deze lastige vragen proactief oplossen met behulp van 'next-best actions'. Omdat het systeem volledig in de cloud werkt, is het een sterke aanvulling op de manier waarop Pega binnen alle interactiekanalen gebruikmaakt van AI. Dit stelt onze klanten in staat om tijdens het hele traject een consistente, optimale klantenservice te bieden.”

"Dankzij Pega's uitgebreide kennis op het gebied van klantenservice en expertise met AI krijgen we de mogelijkheid om onze intelligente spraakanalysesoftware aan te bieden aan ’s werelds meest toonaangevende organisaties", aldus Sabrina Atienza, CEO van Qurious. "We zijn ervan overtuigd dat Pega en Qurious.io goed bij elkaar passen en we zijn er trots op dat we kunnen bijdragen aan het oplossen van de meest ingewikkelde klantenserviceproblemen."

Qurious is in 2016 opgericht in San Francisco door Sabrina Atienza (CEO) en George Ramonov (CTO) die onlangs tot Forbes 30-Under-30-winnaars zijn uitgeroepen. Onder welke voorwaarden de overeenkomst is gesloten, is niet bekendgemaakt.

Pega voegt de functionaliteiten van Qurious.io toe aan het eigen softwareportfolio waarbij de focus in eerste instantie ligt op use cases van Pega Customer Service™. Tijdens de jaarlijkse PegaWorld iNspire-conferentie, die dit jaar op 4 mei 2021 online plaatsvindt, wordt meer informatie over de nieuwe cloudoplossing bekendgemaakt.

Meer informatie:
Over Pegasystems
Pega levert innovatieve software die complexiteit binnen organisaties doorbreekt, waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen en hun werk beter kunnen organiseren. Pega helpt organisaties hun grootste problemen op te lossen: het maximaliseren van customer lifetime value, het stroomlijnen van dienstverlening en het verhogen van de operationele efficiëntie. De kracht van Pega-technologie is de realtime AI in combinatie met Intelligent Automation. De schaalbare architectuur en het low-code platform helpen organisaties wendbaar te blijven in de wereld van vandaag én die van morgen. Voor meer informatie over Pegasystems (NASDAQ: PEGA): www.pega.com

Redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: info@influx-pr.com

Alle handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Pegasystems
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Nieuw onderzoek van Pegasystems wijst uit: te veel medewerkers voelen zich niet betrokken bij digitale transformatie

Logo Influx PR & Communicatie

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense