www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers

QuandaGo benoemt voormalige Genesys executives in topmanagement

Pete Wermter benoemd tot chief marketing officer en Michel van Roon gepromoveerd tot chief customer officer

Rotterdam, 11 januari 2021 – QuandaGo, leverancier van cloudgebaseerde customer experience software, maakt vandaag de benoeming bekend van Pete Wermter tot chief marketing officer (CMO) en de promotie van Michel van Roon tot chief customer officer (CCO). Naast de recente positionering van QuandaGo in de Deloitte Technology Fast 50 realiseerde het bedrijf het afgelopen jaar wederom een ‘double digit’ omzetgroei. De aanstelling van de beide executives dient om de krachtige internationale uitbreidingsplannen voor 2021 en verder te realiseren.

Op dit moment levert QuandaGo een ‘all-in-one’ platform voor omnichannel contactcenters, kennismanagement en procesautomatisering. Met het platform bedient QuandaGo klanten in retail & direct-to-consumer, financiële dienstverlening, logistiek, de reisbranche, business proces outsourcing, nutsbedrijven en lokale overheden.

Pete Wermter aangesteld als chief marketing officer
Pete Wermter sluit zich aan bij QuandaGo als CMO, na anderhalf jaar te hebben gewerkt als strategisch adviseur voor het bedrijf. Wermter heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van contactcenter- en customer experience-software. Hij bekleedde verschillende senior managementposities binnen Genesys, waaronder vice president marketing, director field marketing (Asia Pacific) en director of global communications. Na zijn tijd bij Genesys werkte Wermter als vice president corporate marketing voor Acronis, aanbieder van cybersecurity-software, en was hij vice president marketing bij Virtuozzo, aanbieder van software-gebaseerde infrastructuur.

Michel van Roon benoemd tot chief customer officer
Michel van Roon, die eerder werkzaam was voor QuandaGo in de rol van global sales director, heeft een bepalende rol gespeeld in de groei van QuandaGo. Hij heeft zich met name beziggehouden met de ontwikkeling van de wereldwijde salesorganisatie en het neerzetten van een internationaal partner- ecosysteem. Van Roon brengt QuandaGo uitgebreide ervaring mee in global sales, partner-ecosystemen en internationale business development, opgedaan bij zowel hardware- als software-leveranciers. Ook hij was werkzaam bij Genesys, onder meer in sales- en business development-functies gericht op partnerprogramma’s en het ontwikkelen van de midmarket.

“De topbenoemingen van vandaag zijn een belangrijke mijlpaal en vormen een cruciale volgende stap in onze reis op weg naar een wereldwijd actieve en leidende aanbieder van cloudgebaseerde customer experience software,” aldus Arthur Nederlof, co-CEO en medeoprichter van QuandaGo. “Pete en Michel brengen ieder unieke skills mee op het vlak van marketing en sales, én praktische ervaring met enterprise software die essentieel zal zijn om onze groeiambities voor de komende jaren te realiseren.”

“Ik ben verheugd om deze nieuwe uitdaging aan te gaan en vereerd om nu officieel deel uit te maken van de getalenteerde groep mensen bij QuandaGo,” zegt Wermter, chief marketing officer bij QuandaGo. “Het tijdperk waarin twee of drie spelers de markt domineerden, is voorbij. Cloudtoepassingen en API’s bieden voor elk innovatief en ondernemend bedrijf de mogelijkheid om met de beste en meest briljante ondernemingen in de wereld te kunnen samenwerken. Wij komen eraan!”

“Ik ben blij dat ik met het team van QuandaGo kan blijven meewerken aan de verdere ontwikkeling van een unieke en wereldwijd actieve speler op het gebied van customer experience software,” zegt Van Roon, chief customer officer bij QuandaGo. “Ondanks de uitdagingen van dit moment zie ik uit naar het voortbouwen op de verschillende stappen die we afgelopen jaar hebben gezet: van het beschikbaar stellen van cutting edge oplossingen voor onze klanten, tot en met het opzetten van nieuwe partnerships als onderdeel van het dynamische wereldwijde team. Maar boven alles ben ik blij dat ik samen met onze klanten en partners kan blijven werken aan het verder vernieuwen van de manier waarop organisaties hun klantbeleving realiseren.”

Over QuandaGo
QuandaGo is onderdeel van de VANAD Group, opgericht door serial entrepreneur en voormalig Oracle executive en ceo van Genesys, Ad Nederlof. Op dit moment ondersteunt Nederlof als chief inspiration officer de VANAD Group met visie en strategische begeleiding. QuandaGo wordt geleid door co-CEO’s en oprichters Arthur Nederlof en Arnoud Munneke.
QuandaGo levert met het Connected Experience Platform een cloudgebaseerd en geïntegreerd platform. Dit stelt bedrijven in staat om in zeer korte tijd van start te gaan met een contactcenter vanuit de cloud, bedrijfsbrede data te gebruiken en werkprocessen over volledige ketens te automatiseren. Het platform wordt gebruikt door toonaangevende ondernemingen in sectoren als retail, energie, (financiële) dienstverlening en telecom, zoals Blokker, Engie, Gazprom en DELA.

==== ==== ====
Noot voor de pers, niet voor publicatie bedoeld:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Arthur Nederlof, ceo QuandaGo, bereikbaar via +31 (0)6 20 414 199, of kijk op www.quandago.com.
Laatste van QuandaGo
QuandaGo stelt Patrick van Eerden aan als Chief Financial Officer

Rene Matla, afkomstig van Air France-KLM, stapt over naar QuandaGo als Chief Product Officer

QuandaGo benoemt voormalige Genesys executives in topmanagement
QuandaGo contact

Logo QuandaGo

+31(0)73-62 34 097
  hello@quandago.com
  www.quandago.com
QuandaGo sociaal

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis