www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: LEWIS

Aston Martin keert terug in Formule 1

Legendarisch Brits merk start nieuw tijdperk met Cognizant als titelpartner

Amsterdam, 7 januari 2021 – Aston Martin keert terug in de Formule 1. Na ruim een jaar van voorbereidingen maakt het Britse automerk dat officieel bekend. Onder de naam ‘Aston Martin Cognizant Formula One™ Team’ wordt het nieuwe raceteam een uithangbord voor de maker van exclusieve bolides.

In een sport waarin technologie en innovatie van essentieel belang zijn, heeft Cognizant een sleutelrol in de samenwerking. Niet alleen als sponsor of als dienstverlener achter de schermen: Cognizant gaat ondersteunen als digitale transformatiepartner voor Aston Martin. De meerjarige samenwerking moet een impuls van energie geven aan de terugkeer van Aston Martin in F1. Cognizant versterkt het team met de beste IT-infrastructuur en de beste softwareoplossingen die in de markt verkrijgbaar zijn.

Het nieuws komt gelijktijdig met de lancering van een nieuwe website voor het raceteam, en vernieuwing van de social media-kanalen. De officiële Instagram, Twitter, Facebook, YouTube, TikTok en LinkedIn-profielen van Aston Martin worden verrijkt met betere, diepere inzichten voor fans dan ooit tevoren. De komende weken neemt Aston Martin fans mee achter de schermen, om zo de spanning op te bouwen voor de terugkeer van het merk in de Grand Prix, voor het eerst in meer dan zes decennia.

In maart maakt het merk een deel van de uitstraling van de racewagens bekend, op het hoofdkantoor in Gaydon, Engeland. Aston Martin presenteert dan ook de teamracers, met daarin viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel en Lance Stroll, die meerdere malen het podium haalde in een Grand Prix.

Lawrence Stroll, voorzitter van het Aston Martin Cognizant Formula One™ Team: “De terugkeer van Aston Martin in Formule 1, na ruim zestig jaar, is een mijlpaal in de historie van de sport. Iedereen weet waar Aston Martin voor staat. Door aan Formule 1 mee te doen, brengen we de kernwaarden van het merk naar nieuwe plaatsen. We bouwen daarbij verder op de basis die vorige teams bouwden. We zijn er trots op dit avontuur samen met Cognizant aan te gaan. Met de technische uitdagingen van de digitale revolutie kunnen we ons geen geschiktere, waardevollere partner voorstellen. Samen maken we Aston Martin één van de beste teams in de sport.”

Brian Humphries, CEO bij Cognizant: “We hebben er ontzettend veel zin in als titelpartner bij het Aston Martin Cognizant Formula One™ Team aan te sluiten. Onze merken hebben veel met elkaar gemeen. We zijn beiden innovatieve, op de toekomst gerichte organisaties die snel vooruit willen. We hebben focus en zijn koplopers in onze markten. We begrijpen de kracht van de huidige geavanceerde technologieën, en hoe je die gebruikt om unieke klantervaringen te creëren. Dit partnership gaat beide partijen enorm versterken.”

Lees hier het volledige Engelstalige persbericht

Over Cognizant
Cognizant (Nasdaq-100: CTSH) is een van 's werelds grootsteprofessioneledienstverleners. De organisatie helpt klanten hun business-, operationele en technologiemodellen te transformeren voor het digitale tijdperk. De unieke marktgerichte en adviserende benadering van Cognizant ondersteunt klanten bij het creëren en implementeren van een innovatievere en efficiëntere bedrijfsvoering. Cognizant heeft zijn hoofdkantoor in de VS, staat in de Fortune 500-lijst op nummer 194 en wordt gezien als een van de meest bewonderde bedrijven ter wereld. Lees meer over hoe Cognizant organisaties begeleidt bij het bereiken van digitaal leiderschap op www.cognizant.com of volg ons via @Cognizant.

About Aston Martin Cognizant Formula One™ Team
After more than 60 years away from Formula One, Aston Martin returns to Grand Prix racing in 2021. With one of the most iconic emblems in the world emblazoned above the garages and a team of over 450 passionate men and women at its heart, this is a team with both a rich heritage and a fresh perspective – bringing new energy to the sport with a determination to shake up the order and compete at the sharp end.

A growing family, where like-minded people from all walks of life are encouraged to be a part of our journey and given a platform to thrive, our mission is to use the global platform of motorsport to engage a new wave of fans – showcasing the technology and innovation which live at our core while representing the values that resonate with the changing world in which we live.

The new age of Aston Martin Cognizant Formula One™Team begins here: www.astonmartinf1.com

Voor meer persinformatie kunt u contact opnemen met Ingrid van den Nieuwenhof of Iskander de Lange van LEWIS:
Tel:+31 40 235 46 00
E-mail: cognizantNL@teamlewis.com
Laatste van Cognizant
70 procent Europese organisaties zet al AI in

De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden

Cognizant to Acquire Linium
Nederlandse bedrijven Technologies Added en Sustainder spelen een hoofdrol in de serie ‘Digitally Enlightened’

TOPdesk en Insocial komen met gezamenlijke dienst voor betere klantbeleving

Loopt een app vaak vast? Negen op de tien stapt over naar de concurrent

Workday voldoet aan groeiende vraag van klanten met recordaantal implementaties en hoogste klanttevredenheidsscore uit de sector