www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: Franssen Communicatie

Diamanti partner NSC levert Kubernetes as a service

Zonder investeringen vooraf aan de slag met containers uit de cloud

Amsterdam,  januari 2021 – De Europse vestiging van Diamanti introduceert Kubernetes as a service. Verantwoordelijk voor de operationele invulling is de Diamanti-partner NSC, die de nieuwe dienst zal leveren als managed service voor zowel kleine als grote ondernemingen. Kubernetes, de microservices architectuur voor cloud native applicaties, geldt als veelbelovend, maar vraagt wel om expertise in implementatie en beheer. De NSC cloud service maakt dat bedrijven op een eenvoudige manier Kubernetes-clusters kunnen gebruiken zonder dat zij zich moeten verdiepen in de techniek van de onderliggende IT-infrastructuur.

NSC (Network Security Center) is een sterk groeiende IT-dienstverlener uit Istanboel. Opgericht in 2004 heeft het bedrijf zich in de loop der jaren ontwikkeld tot leverancier van complete IT-oplossingen voor ondernemingen en overheidsinstellingen. De onderneming voorziet in de oplevering van ISO-gecertificeerde datacenters en uitwijkcentra, inclusief op industriële standaarden gebaseerd SAN-opslagsystemen en hyperconverged cloud-infrastructuren. Daarnaast verleent het bedrijf diensten op het vlak van beveiligde NAC-netwerkoplossingen (Network Access Control).  Naast Turkije telt NSC andere afnemers in de opkomende markten in het Midden-Oosten. Voor meer informatie zie: https://nscsoft.com/nsc-cloud/

Een belangrijke overweging bij de keuze voor open source containertechnologie Kubernetes is het verlagen van de kosten van een VM-gebaseerde infrastructuur, waarin alle systeembronnen zijn gevirtualiseerd en de licentiekosten voor software hoog uitpakken. Kubernetes biedt bedrijven flexibiliteit in het migreren van processen en data naar de functioneel meest geschikte of de economisch voordeligste IT-infrastructuur: on-premise; private cloud of public cloud. Doch de complexiteit en dynamiek van het uitrollen en beheren van cloud containers confronteert IT-managers met afwegingen omtrent operationele risico’s en financiële investeringen. In de container as a service aanbod van NSC zijn die obstakels weggenomen. De Diamanti-productlijn met een volledige software stack voor netwerkisolatie, offload van netwerkverkeer en data opslag, snapshots, persistent geheugen, data beveiliging, herstelprocedures, kwaliteitsbewaking, alsmede orkestratie en beheer van containers, elimineert complexiteit en vergroot de stabiliteit.

Het Diamanti Kubernetes as a service concept van NSC werpt geen financiële drempels op omdat bedrijven niet vooraf moeten investeren in hardware en software en achteraf niet worden geconfronteerd met variabele kosten voor de extra functionaliteit, standaard meegeleverd met de Diamanti software stacks Spektra (orkestratie en beheer) en Ultima (offload via dataplanes technologie).  Gebruikers maken probleemloos clusters aan, rollen applicaties uit en migreren ze tussen de platforms naar hun voorkeur. Omwille van de beveiliging laten zich Disaster Recovery (DR) faciliteiten creëren met fouttolerante clusters waardoor storingen op één enkele plek niet direct leiden tot uitval van alle IT-voorzieningen.  Bij NSC ervaart men veel interesse vanuit de ontwikkelomgeving, waar DevOps-teams zoeken naar instrumenten die CI/CD principes (Continuous Integration/Continuous Delevery) ondersteunen. Op die manier ontstaat een constante stroom van software-applicaties met beperkte omvang die zich snel laten bouwen en veilig in containers laat uitrollen en onderhouden door kleine, functioneel gerichte teams. Zij kunnen zonder opstartkosten snel aan de slag met de containers uit de cloud van NSC.

Een andere doelgroep waarop NSC zich met het Kubernetes platform gaat richten, betreft organisaties die over veel data beschikken, maar die nauwelijks benutten vanwege de capaciteitsbeperkingen in hun huidige IT-infrastructuur. Die kunnen ze gewoon handhaven voor de bestaande operationele activiteiten. Voor de experimenten met correlaties en analyses voor het verkrijgen van nieuwe inzichten op de beschikbare dataverzamelingen gebruiken ze de cloudomgeving. Ook deze doelgroep hoeft dus geen geld te reserveren voor de aanschaf van extra systeembronnen.

Over Diamanti
Diamanti levert een oplossing voor het vraagstuk van het uitrollen en beheren van enterprise Kubernetes  containerapplicaties. Het bedrijf ontwikkeld daarvoor een ’hyper converged’ infrastructureel beheerplatform gericht op on-premise en public cloud omgevingen. Het platform biedt prestaties, eenvoud, beveiliging en bedrijfsgerichte functies voor het snel operationeel in gebruik nemen van cloud-native applicaties. Diamanti voorziet de afnemers in de bedrijfsomgeving van een oplossing met de laagste TCO (Total Cost of Ownership) bij het toepassen van veeleisende, data gedreven applicaties. De onderneming heeft een hoofdkantoor in San Jose, Californië. Diamanti is opgericht met de financiële ondersteuning van de investeringsmaatschappijen ClearSky, CRV, Engineering Capital, Goldman Sachs, GSR Ventures, Northgate Capital, Threshold Ventures (voorheen DFJ Venture), en Translink Capital. Het Europese kantoor van Diamanti is gevestigd aan de Strawinskylaan 4117 in Amsterdam.  Voor meer informatie bezoek: www.diamanti.com of volg: @DiamantiCom

Ook kan contact worden opgenomen met:

Erikjan Franssen
Vice President EMEA
Diamanti Inc.
erikjan@diamanti.com
Laatste van Diamanti
De combinatie Diamanti en Microsoft SQL Server draait het snelst bij I/O intensieve applicaties

Diamanti partner NSC levert Kubernetes as a service

Diamanti Kubernetes beheerplatform beschikbaar via Amazon Web Services (AWS)

Logo Franssen Communicatie