Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau

Media Distillery haalt 3 miljoen euro kapitaal op om groei te versnellen

Amsterdam, 7 januari 2021 - Media Distillery, de toonaangevende leverancier van AI-technologie om de inhoud van video begrijpen, heeft 3 miljoen euro financiering opgehaald bij voornamelijk een groep ervaren ondernemers uit de internationale tv- en broadcastindustrie. De financiering zal worden aangewend om de internationale expansie én uitbreiding van het analysetechnologie platform te versnellen door revolutionaire video discovery producten te ontwikkelen.

Media Distillery, gevestigd in Amsterdam, is in 2014 opgericht om een oplossing te bieden aan de toenemende uitdaging van tv-operators en broadcasters om automatisch de inhoud van grote hoeveelheden video te begrijpen. Het bedrijf analyseerde in 2020 meer dan 7,5 miljoen uur aan videocontent en hun Deep Content UnderstandingTM-technologie bereikt dagelijks meer dan 40 miljoen kijkers wereldwijd en groeit snel.

Met deze financiering haalt Media Distillery een toegewijde en ervaren groep aan boord die weet wat er nodig is om te slagen en te groeien in de wereldwijde TV en video industrie. Media Distillery zal de financiering gebruiken om het team uit te breiden, de internationale bedrijfsgroei te versnellen en om de research- en development-teams die werken aan de volgende generatie - meer complexe - oplossingen voor content discovery te vergroten.

De video-industrie heeft de afgelopen 5 jaar een enorme verschuiving in consumentengedrag doorgemaakt; uit onderzoek is gebleken dat in 2020 een gemiddeld huishouden 3,3 videostreamingplatforms gebruikt. Aangezien consumenten tegenwoordig een veelvoud aan opties voor videoconsumptie krijgen aangeboden, wordt het voor videoplatforms steeds relevanter om content te leveren op een manier en met een gebruikerservaring die de consument tegenwoordig verwacht, om een concurrentievoordeel op de drukke markt te verzekeren.

Om videoplatform aanbieders in staat te stellen hun content discovery functionaliteit te verbeteren en een 'lineaire on-demand'-ervaring te creëren, kan de schaalbare Deep Content UnderstandingTM-technologie van Media Distillery video-content analyseren om relevante onderwerpen, gebeurtenissen of specifieke tijdmarkeringen te bepalen, allemaal in realtime en in de cloud. Dit zorgt voor een ultieme gebruikerservaring en verhoogde klanttevredenheid, betrokkenheid en loyaliteit. Media Distillery-technologie wordt wereldwijd gebruikt door toonaangevende videoplatform aanbieders zoals Telenet (België), YouSee (Denemarken), Eutelsat (Frankrijk) Proximus (België) en VTR (Chili).

Roland Sars, CEO van Media Distillery is enthousiast over de kapitaalinjectie: “Het commerciële potentieel van het creëren van een 'sticky' video-omgeving is enorm wanneer consumenten een videoplatform ervaren dat is gepersonaliseerd op hun interesses en relevante inhoud kunnen ontdekken in een mum van tijd. Media Distillery’s AI-technologie om deze uitdagingen aan te pakken en geeft videoplatforms de mogelijkheid om zich te onderscheiden van de concurrentie en het aantal kijkers te vergroten. "

Geert Vos, CTO en oprichter van Media Distillery vervolgt: “Ons team werkt elke dag hard om impact te maken op de kijkervaring van miljoenen consumenten wereldwijd en deze financiering van ondernemers uit onze branche laat ons zien dat we op de goede weg zijn, is een boost voor onze groeiambities en stimuleert ons om te blijven innoveren. ”

Over Media Distillery
Media Distillery biedt Artificial Intelligence-technologie om inzicht te krijgen in de video's voor TV- en videobedrijven. Onze Deep Content Understanding™-oplossing genereert next-generation metadata, waarmee consumenten op ongekende schaal videocontent in real-time kunnen doorzoeken en analyseren. Sinds 2014 werkt Media Distillery samen met klanten over de hele wereld, waaronder Telenet, VTR en YouSee die hun gebruikerservaringen succesvol verrijken met onze technologie. Media Distillery heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam. Meer informatie: www.mediadistillery.com.
Laatste van Media Distillery
Media Distillery haalt 3 miljoen euro kapitaal op om groei te versnellen

Media Distillery verkoopt media monitoring activiteiten aan SoundAware Group

Media Distillery geselecteerd als 2020 Red Herring Top 100 Europe winnaar
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Media Distille.. contact

Logo Media Distillery

Media Distille.. sociaal

Media Distille.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise