Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet breidt aanbod van gratis zelfstudiecursussen voor netwerkbeveiliging uit om het tekort aan security-professionals te dichten

Fortinet stelt het volledige Network Security Expert-cursusaanbod voor onbepaalde tijd gratis beschikbaar

Utrecht, 7 januari 2021 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt vandaag bekend dat het zijn volledige aanbod van zelfstudiemogelijkheden op het gebied van netwerkbeveiliging gratis beschikbaar zal blijven stellen tot ver na 2021. Fortinet streeft naar het creëren van diverse security-experts door gratis beveiligingstraining aan te bieden aan mensen in alle delen van de wereld. Het gratis trainingsaanbod van Fortinet biedt hen:
  • Toegang tot ruim 30 gratis beveiligingscursussen: Deze cursussen beslaan diverse ontwerpen, van secure SD-WAN tot het beveiligen van cloud-omgevingen en het beschermen van operationele technologie (OT). In de loop van 2021 zal het cursusaanbod naar verwachting verder worden uitgebreid. Verder zijn er video’s van laboratoriumdemo’s door security-experts on demand beschikbaar.
  • Voorbereiding voor NSE Certification-examens: De meeste gratis cursussen maken deel uit van het officiële lesaanbod van het Fortinet NSE Certification Program, dat uit acht niveaus is opgebouwd. Er zijn op basis van dit programma reeds een half miljoen experts in cybersecurity gecertificeerd.
  • CPE-punten: Dankzij een samenwerking met (ISC)2 komen deelnemers die een van de gratis cursussen of een andere NSE-cursus voltooien in aanmerking voor Continuing Professional Education (CPE)-punten. Als ze voldoende punten verzamelen, kunnen ze die bij (ISC)2 verzilveren om onder meer de status van Certified Information Systems Security Professional te behalen. Cursisten ontvangen één punt voor elk uur aan training dat ze via het NSE Training Institute van Fortinet hebben gevolgd.
Verbeterde toegang tot beveiligingskennis
De coronacrisis heeft geresulteerd in een exponentiële groei van het aantal thuiswerkers. De beveiliging van deze thuiswerkers en hun netwerken groeide daarmee uit tot een topprioriteit voor organisaties. IT-afdelingen die al grote moeite hadden met het vinden van schaarse beveiligingsprofessionals kregen hierdoor te maken met een nog grotere vraag naar beveiligingexpertise.

Fortinet reageerde op deze ontwikkeling door in april 2020 het complete aanbod van zelfstudiecursussen van zijn Network Security Expert (NSE) Training Institute gratis open te stellen voor iedereen. IT- en beveiligingsprofessionals kregen daarmee de kans om hun bestaande kennis aan te scherpen en zich nieuwe vaardigheden eigen te maken. Sinds het openstellen van zijn cursusaanbod heeft Fortinet ruim 800.000 inschrijvingen opgetekend. In de loop van 2020 ondervond Fortinet een toename in het aantal inschrijvingen voor zijn cyber awareness-training, die niveaus 1 tot en met 3 van het NSE Certification Program beslaat. Niveaus 4 tot en met 6 zijn bestemd voor technische professionals en niveau zeven en 8 voor mensen met een gevorderde kennis van cybersecurity.

Bedrijfsbrede security awareness-training groeide voor tal van organisaties uit tot een topprioriteit. Fortinet introduceerde daarom de gratis dienst Information Security Awareness & Training, die training op NSE niveau 1 combineert met een bibliotheek met informatiebronnen over security awareness en speciale beheertools. Organisaties kunnen met deze gratis en laagdrempelige dienst van start gaan met een bedrijfsbreed security awareness-programma om hun voltallig personeel beveiligingskennis bij te brengen.

Een meer diverse en inclusieve pool van cyberprofessionals
Het NSE Training Institute werkt samen met vooraanstaande wereldwijde organisaties zoals het World Economic Forum, universiteiten en non-profitinstellingen om security-training aan te bieden aan studenten, veteranen, vrouwen, minderheden en andere nog onaangeboorde groepen binnen de arbeidsmarkt. Het NSE Training Institute beschikt over een uitgebreid netwerk van partners in de publieke en private sector. Fortinet kan daarmee een oplossing bieden voor het nijpende tekort aan security-vaardigheden door het toegankelijker maken van het cursusaanbod van het NSE Training Institute en het vergroten van de reikwijdte daarvan.

Rob Rashotte, vice president Global Training & Technical Field Enablement bij Fortinet: “De meer dan 800.000 inschrijvingen voor onze gratis cursussen in 2020 bewezen duidelijk dat het Network Security Expert (NSE)-trainingsaanbod van Fortinet tegemoetkomt aan een enorme vraag naar security-professionals op elk niveau. We hebben daarom besloten om het volledige aanbod van zelfstudiecursussen gratis beschikbaar te stellen totdat we tekenen zien van een terugval in het tekort aan beveiligingsvaardigheden. Via ons netwerk van universitaire en zakelijke trainingspartners en onze samenwerkingsverbanden met overheidsinstellingen en NGO’s zorgen we voor een veelzijdige en inclusieve toestroom van beveiligingsprofessionals naar de arbeidsmarkt.”

Aanvullende informatie
Over Fortinet
Fortinet beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties compleet beheer van en inzicht in hun  groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen het Fortinet Security Fabric-platform pak de meest kritieke beveiligingsuitdagingen aan en beschermt gegevens over de gehele digitale infrastructuur. Dit geldt voor zowel voor netwerk-, applicatie- als (multi)cloud of edge-omgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 480,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Fortinet is zowel een technologiebedrijf als een leerbedrijf. Fortinet Network Security Expert (NSE) Training Instituut biedt een van de grootste en breedste trainingsprogramma's voor cybersecurity in de industrie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Onderzoek Fortinet: 90% van de OT-bedrijven hebben last van beveiligingsincidenten

Fortinet vereenvoudigt het netwerkbeheer met FortiMonitor en FortiAIOps

Onderzoek Fortinet: Multicloud is de norm, 76% gebruikt meerdere cloud providers
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric