www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

Zscaler presenteert transformatie-voorspellingen voor 2021

Amsterdam, 22 december 2020 - Zscaler, leider in cloudbeveiliging, presenteert zijn tien transformatie-voorspellingen voor 2021 die beschrijven wat organisaties kunnen verwachten na een jaar van onrust waarin zij hun netwerk-, connectiviteits- en veiligheidseisen snel hebben moeten aanpassen als gevolg van de wereldwijde pandemie.

1. IT krijgt de erkenning die het verdient
Door de pandemie krijgt IT de erkenning die het verdient van zowel senior management als eindgebruikers. Veel organisaties hebben met behulp van IT-afdelingen hun digitale strategieën aangepast om bedrijfscontinuïteit te waarborgen. In 2021 zal IT meer invloed krijgen op besluiten die worden genomen ter voorbereiding op industry 5.0 en 6.0.

2. Een toename in performance- en workload-monitoring
Volgend jaar zullen meer organisaties tools gaan gebruiken om de efficiëntie en effectiviteit van hun mensen te monitoren, vooral als organisaties het work from anywhere-model blijven toepassen. Daarbij moeten ze een balans zien te vinden tusseneffectieve monitoring van werknemers, privacy en beveiliging.

3. De behoefte van de eindgebruiker bepaalt (steeds meer) de IT-prioriteiten, wat zal leiden tot de volgende standaardisatie-golf
Werknemers zullen een grotere invloed hebben op IT-beslissingen. Terwijl IT-teams vroeger beslissingen namen op basis van hun eigen belangen, is er tegenwoordig een groeiend aantal belanghebbenden dat invloed heeft op technologische beslissingen. De focus op de behoeften van de eindgebruiker kan leiden tot hernieuwde inspanningen om te standaardiseren.

4. Milieuvraagstukken zullen de aankoopbeslissingen van IT beïnvloeden
Als werknemers meer zeggenschap krijgen over IT-beslissingen, wordt de CO2-voetafdruk in 2021 nog belangrijker. Helaas hebben veel IT-technologieën - waaronder on-premises legacy-oplossingen - een grote CO2-voetafdruk. Daarentegen zijn SaaS- en cloud-oplossingen energiezuiniger. Nu een groeiend aantal werknemers en klanten milieubewuste zakelijke investeringen doet of partnerschappen aangaat, zullen we meer klimaatbewuste beslissingen zien.

5. Het groeiende belang van IoT, OT en M2M - en de noodzaak deze te beschermen
In 2021 zal de samenleving IT nog meer gaan zien als cruciale infrastructuur. De focus ligt daarbij vooral op operationele technologie (OT), het Internet of Things (IoT) en machine-to-machine-communicatie (M2M). Organisaties zullen worstelen om gaten te dichten in de beveiliging van operationele omgevingen die voorheen niet verbonden waren met het internet. Doordat deze omgevingen tegenwoordig verbonden zijn met het netwerk zullen zij ook gevoeliger zijn voor nieuwe dreigingen.

6. De opkomst van het SASE-concept
Door de populariteit van IoT- en OT-apparaten wordt er meer data dan ooit verwerkt. De verwachting is dat tegen 2023 50% van alle apparaten OT- en/of IoT-apparaten zijn die rechtstreeks met het internet communiceren. Als deze exponentiële stijging doorzet, dan zal er - zeker met het oog op de groeiende markt voor Industrial Internet of Things - behoefte zijn aan nieuwe beveiligingsconcepten. Het Secure Access Service Edge-framework (SASE) is hierop het antwoord. Uit het recent gepubliceerde EMEA State of Digital Transformation rapport, kijkt 55% van de Nederlandse organisaties al naar de implementatie van SASE.

7. Connectiviteit als service en gebruiksvriendelijke security
De pandemie heeft de beweging om processen te automatiseren - of het nu gaat om zakelijke, industriële of consumententoepassingen - versneld om kosten en risico’s te verlagen. Deze verschuiving betekent dat connectiviteit als service een belangrijke technologische eis zal worden komend jaar. Naast diensten die legacy-infrastructuur niet kan bieden, biedt dergelijke connectiviteit ook verbeterde security, gebruiksvriendelijkheid en meer controle.

8. Organisaties zullen hun infrastructuur moeten aanpassen of hier later de prijs voor betalen
Dit jaar moesten veel organisaties snel beslissingen nemen die op lange termijn niet houdbaar bleken. Zo werd directe functionaliteit bijvoorbeeld belangrijker dan security. Iets wat cybercriminelen snel en meedogenloos uitbuitten. Wanneer deze aanvallen niet worden voorkomen, kunnen ze leiden tot dataverlies, boetes, ransomware-betalingen en, uiteindelijk, hogere kosten voor de organisatie.

9. Een enorme verschuiving van bescherming naar beperken van de schade
In 2020 hebben veel organisaties hun cybersecurity-strategie gewijzigd. 25 jaar lang hebben organisaties muren om hun bedrijfsmiddelen gebouwd om zichzelf te verdedigen tegen cyberaanvallen. Nu realiseren ze zich dat dit niet werkt en dat ze de manier waarop ze reageren op datalekken moeten verbeteren. Door deze verandering van strategie zullen we een verschuiving zien binnen IT-security. Organisaties gaan zich op zero trust-oplossingen richten om risico’s te minimaliseren en de effecten van cyberaanvallen en beveiligingslekken te verkleinen.

10. Ransomware-aanvallen zullen toenemen - en een hulpmiddel worden voor alle soorten aanvallers
Het komende jaar zullen ransomware-aanvallen niet alleen in omvang en verfijning toenemen, maar ze zullen ook op nieuwe manieren gebruikt worden - door criminelen, natiestaten of particuliere organisaties - om geld te verdienen, intellectueel eigendom te stelen of voor andere kwaadaardige doeleinden. Verder hebben we tot dusver niet veel aanvallen tussen organisaties gezien voor concurrentiedoeleinden. Volgend jaar zullen we echter zien dat organisaties ransomware gebruiken om hun online concurrent te raken. Zolang werknemers op afstand blijven werken en kwetsbare VPN- en RDP-oplossingen gebruiken voor toegang tot applicaties, zal dit risico moeilijk te beheersen zijn. Dergelijke oplossingen vergroten het dreigingsoppervlak en verzwakken de verdediging.

Over Zscaler

Zscaler (NASDAQ: ZS) versnelt digitale transformatie en maakt klanten meer agile, efficiënt, veerkrachtig en veilig. De Zscaler Zero Trust Exchange bescheremt duizenden klanten van cyberaanallen en dateverlies door gebruikers, apparaten en applicaties veilig met elkaar te verbinden vanaf elke locatie. Verveeld over meer dan 150 datacenters wereldwijd is de op SASE-gebaseerde Zero Trust Exchange het grootste inline cloud security-platform ter wereld.

Zscaler
Berend Sikkema
E-mail: bsikkema@zscaler.com

Whizpr
Martine Korthals / Winnie Silvertand
Telefoon: 0317 410 483
E-mail: zscaler@whizpr.nl
Laatste van Zscaler
Zscaler TheatLabZ-team ontdekt kwaadaardige payloads op Discord

Nieuw VPN-risicorapport van Zscaler legt verborgen beveiligingsrisico's bloot

Zscaler waarschuwt voor Linux-gebaseerd DreamBus Botnet
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd
Zscaler contact

Logo Zscaler

Zscaler sociaal

Zscaler tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems