www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: AxiCom

LANCOM GS-3510XP: Fanless multi-gigabit Ethernet access switch met PoE

Betrouwbare basis voor kleinere netwerken

Aken – Met de LANCOM GS-3510XP breidt de Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems zijn switch-portfolio verder uit. De PoE-ondersteunende multi-gigabit-switch is ideaal voor kleinere netwerken waarin componenten met hoge prestatie-eisen, zoals Wi-Fi 6 access points, moeten worden geïntegreerd. De switch kan optioneel in de cloud worden gemanaged en via SDN-technologie in hoge mate geautomatiseerd in gebruik worden genomen.

Moderne Wi-Fi 6 access points zijn in staat hoge datadoorvoersnelheden te verwerken die ook een hogere capaciteit aan de LAN-zijde vereisen. Dankzij vier 2.5G- en vier 1G- Ethernet-poorten met twee 10G-SFP+-uplink-poorten, is het mogelijk om tot tien apparaten, zoals de Wi-Fi 6 access points LANCOM LX-6400 of LX-6402, in een netwerk op te nemen. In totaal kunnen acht eindapparaten via de PoE+-poorten (IEEE 802.3at) en met een maximaal gezamelijk PoE-budget van 130W worden aangesloten, zonder extra stroomtoevoer. Met een datadoorvoersnelheid van 68 Gbit/s op de backplane biedt de LANCOM GS-3510XP voldoende reserves, zelfs onder zware belasting. Het koelconcept van deze switch is gebaseerd op passieve componenten en werkt geruisloos. Dit maakt de GS-3510XP ideaal voor gebruik in kleine kantoren en thuisomgevingen.

Configureerbare toegangscontrole en beveiliging
De LANCOM GS-3510XP biedt talrijke beveiligings- en beheersfuncties: IEEE 802.1X (port-, single-, multi-, en MAC-gebaseerd), toegangscontrole via ACL's (Access Control Lists), en VLAN-tagging volgens IEEE 802.1q. Veilige communicatieprotocollen zoals SSH, SSL en SNMPv3 maken een professioneel beheer van het netwerk op afstand mogelijk. Daarnaast ondersteunt de switch TACACS+ voor authenticatie, autorisatie en accounting. De dual stack-implementatie maakt het mogelijk om hem te gebruiken in IPv4-, IPv6- of gemengde netwerken.

Statische routing & DHCP-serverfunctionaliteit
Naast de klassieke distributiefuncties van een switch ondersteunt de LANCOM GS-3510XP ook diverse Layer 3-functies. Zoals DHCP-server en het voordefinieren van statische netwerkroutes over een of meerdere netwerksegmenten. Dit ontlast de router of firewall, verhoogt de snelheid van de data-uitwisseling en maakt extra capaciteit vrij voor extern dataverkeer.

Zeer efficiënt cloud-beheer
De switch kan worden gemanaged via Web GUI en CLI of optioneel worden geïntegreerd in de LANCOM Management Cloud (LMC). Via de LMC profiteren netwerkbeheerders van een zeer efficiënt cloud-beheer met behulp van Software Defined Networking (SDN). Alle noodzakelijke netwerkconfiguraties, inclusief VLAN's, worden automatisch toegewezen en gecoördineerd over alle netwerk switches. Het uitrollen en updaten gebeurt tegelijkertijd, met één muisklik.

De LANCOM GS-3510XP is per direct beschikbaar voor 599 euro exclusief BTW. De standaardgarantie is vijf jaar en geldt voor alle onderdelen. De Software-Lifecycle-Management van LANCOM garandeert ook gratis functie- en beveiligingsupdates.

Een optionele 10G-SFP-SX-module LANCOM SFP-SX-LC10 kost 329 euro, de 10G-LX versie 379 euro. Een 1G LANCOM SFP-SX-LC1-module is beschikbaar voor 119 euro, de LX-versie LANCOM SFP-LX-LC1 (1G) voor 199 euro. Een LANCOM SFP-DAC10-kabel van 1 meter kost 109 euro. De 1-Gbps kopermodule LANCOM SFP-CO1 is verkrijgbaar voor 119 euro, de 10-Gbps multi-gigabit Ethernet koperen variant LANCOM SFP-CO10-MG kost 129 euro. (Alle prijzen zijn exclusief BTW).

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
Nieuw firewall-instapmodel UF-60 met uitgebreide UTM-cybersecurity

LANCOM introduceert met de 1926-router-serie nieuwe topmodellen

LANCOM XS-6128QF: nieuw vlaggenschip voor het Aggregation Switch-portfolio
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Extreme Networks
Logo ISBW
Logo Infor