Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Red Hat bouwt Kubernetes-fundament voor Windows- en Linux container-workloads met Windows Containers ondersteuning voor OpenShift

Uitbreiding Red Hat OpenShift zorgt voor een uniforme en volledig open Kubernetes-beheerervaring voor zowel Windows- als Linux-containers

Amsterdam, 17 december 2020 - Red Hat, Inc., leverancier van open source oplossingen, kondigt de ondersteuning aan voor het draaien en beheren van Windows Containers met Red Hat OpenShift, het toonaangevende Kubernetes-platform. Doordat IT-teams nu zowel Linux- als Windows-gebaseerde container-workloads naast elkaar kunnen beheren, is er geen noodzaak meer om parallelle software-stacks in hybride cloud-omgevingen te onderhouden.

Van de respondenten van de Cloud Native Computing Foundation 2020 Cloud Native Survey maakt 92 procent operationeel gebruik van containers. Dit is een stijging van 300 procent ten opzichte van de eerste peiling in maart 2016, toen slechts 23 procent van de respondenten dit aangaf. Door deze groei ziet Red Hat de noodzaak voor een Kubernetes-platform dat niet alleen alle open hybride cloudinfrastructuren kan beheren, maar ook de verscheidenheid aan workloads en applicaties die erop draaien.

Gemeenschappelijk platform Windows- en Linux-containers
Organisaties moderniseren steeds meer van hun applicaties met containers. De overgrote meerderheid van deze workloads draait op twee besturingssystemen: Red Hat Enterprise Linux en Microsoft Windows. In heterogene omgevingen met zowel Windows- als Linux-platformen zijn dit echter vaak silo-applicaties, waardoor het voor bedrijven moeilijk is om hun activiteiten te transformeren en te schalen. Red Hat OpenShift versoepelt de IT-processen doordat Windows- en Linux-gebaseerde containerapplicaties nu naast elkaar vanuit één omgeving beheerd kunnen worden.

Red Hat OpenShift biedt organisaties die Windows- en Linux- workloads draaien de voordelen van een gemeenschappelijk Kubernetes-platform met een enkele, samenhangende oplossing om containers te beheren, waarbij het niet uit maakt of de cloud-native workloads op Microsoft Windows draaien of op Red Hat Enterprise Linux.

Om ondersteuning voor Windows Containers mogelijk te maken, maakt Red Hat OpenShift gebruik van de Windows Machine Configurator (WMCO), een gecertificeerde OpenShift-operator gebaseerd op het Kubernetes Operator Framework, dat Red Hat en Microsoft gezamenlijk ondersteunen. Gebruikers van Red Hat OpenShift hebben toegang tot de Windows Machine Configurator via de Operator Hub, waarmee ze hun Windows Containers vanuit de OpenShift console kunnen beheren.

Verhoogde flexibiliteit en controle over heterogene omgevingen
Met de Windows Machine Operator als basis, orkestreert Red Hat OpenShift zowel Red Hat Enterprise Linux als Windows om als bouwstenen van applicaties te draaien, met ondersteuning van .NET Core applicaties, .NET Framework applicaties en andere Windows applicaties. Organisaties kunnen hiermee Windows containers op Red Hat OpenShift draaien, overal in de open hybride cloud, inclusief op bare-metal servers, Microsoft Azure, AWS, Google Cloud, IBM Cloud en – in de toekomst – op VMware vSphere.

Red Hat OpenShift biedt organisaties nu de mogelijkheid om:
  • Windows containers te verplaatsen naar Red Hat OpenShift zonder dat het nodig is om de code volledig te herschrijven.
  • Lagere implementatiekosten voor container-workloads in heterogene IT-omgevingen.
  • De productiviteit en de wendbaarheid van DevOps te verbeteren door cloud-native beheer te bieden via één enkel platform.
  • Grotere overdraagbaarheid en overlevingsvermogen van applicaties in hybride cloudomgevingen, inclusief nieuwe publieke cloud-implementaties of edge-installaties.
Beschikbaarheid
Ondersteuning voor Windows Containers in Red Hat OpenShift is nu algemeen beschikbaar.

Quotes

Ashesh Badani, senior vice president, Cloud Platforms bij Red Hat
"Red Hat OpenShift biedt bedrijven al een krachtige basis om workloads in de hybride cloud met elkaar te verbinden, en met elke nieuwe functie of mogelijkheid proberen we dat te verbeteren. Met Red Hat OpenShift ondersteuning voor Windows Containers hoeven organisaties niet langer afzonderlijke IT-stacks voor hun Linux- en Windows-containers te beheren. Dat helpt bij het afbreken van silo's en maakt het makkelijker voor organisaties om hun cloud-native agenda na te streven."

John Gossman, vooraanstaand ingenieur bij Microsoft
"Onze samenwerking met Red Hat blijft zich ontwikkelen terwijl we werken aan de behoeften van onze klanten, waarbij de modernisering van organisaties en het invoeren van hybride cloud centraal staan. We werken al nauw samen op Azure Red Hat OpenShift, een gezamenlijk beheerde en ondersteunde Kubernetes-service op Microsoft Azure. De aankondiging van vandaag geeft aan dat we onze klanten willen ondersteunen door hun veranderende IT-eisen te ondersteunen, en door Windows- en Linux-containers naar één gestroomlijnd platform voor de hybride cloud te brengen met Red Hat OpenShift voor Windows Containers."
Laatste van Red Hat
Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Red Hat reduceert kosten en complexiteit van hybride cloudbeheer met uitbreiding Red Hat Insights

Red Hat stimuleert edge computing met de nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux

Logo Lubbers De Jong
Red Hat contact

Logo Red Hat

www.redhat.com
Red Hat sociaal

Red Hat tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Alleeninkt.nl
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack
Logo Techone B.V.
Logo PQR