Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Apple-reseller Amac blijft open voor reparaties en service

Marktleider: 'stel ook winkels voor thuiswerkapparatuur open'

Utrecht, 16 december 2020 – Amac, de grootste Apple Premium Reseller van Nederland, mag openblijven voor reparaties en services. Met de sluiting van de Apple Stores zijn de 50 winkels van Amac daarmee de enige locaties waar consumenten nog terechtkunnen om hun defecte MacBook, iPad, iPhone en Apple Watch te laten repareren.

“Doordat steeds meer mensen nu thuiswerken en onderwijs krijgen op afstand stijgt logischerwijs de behoefte aan goede thuiswerkapparatuur”, signaleert Amac-CEO Ed Bindels. Nadat in maart een dip dreigde doordat er even sprake was van uitblijvende levering vanuit China, zag Bindels de verkoop van Apple-apparatuur tijdens de coronacrisis juist sneller stijgen dan ooit tevoren. “Het is dan ook essentieel dat wij in ieder geval voor reparaties open mogen blijven, zodat Nederland ook thuis kan doorwerken.”

Deskundig advies noodzakelijk
De CEO pleit nu voor een directe opening van al zijn filialen. “De verkoop aan consumenten gaat nog steeds voor tachtig procent via de fysieke winkels”, stelt Bindels. “Dat is niet voor niets. Bij de aanschaf van een laptop wil je, zéker als je deze voor je werk gebruikt, deskundig advies. Er zijn tegenwoordig zoveel smaken. De eisen die aan een werklaptop worden gesteld verschillen per branche en per werknemer. Dat moet altijd op maat. Goede uitleg is noodzakelijk om thuiswerkend en -lerend Nederland op de rit te houden.”

Bindels merkt dat er na de toespraak van premier Mark Rutte afgelopen maandag veel onduidelijkheid is over de nieuwe maatregelen. “Nu luidt het advies dat winkels die dertig procent ‘essentiële producten’ verkopen open mogen blijven. Maar wat zijn essentiële producten en wie bepaalt dat?” De CEO belde de dag na de toespraak met diverse gemeenten en met de Kamer van Koophandel. “Je merkt dat het huidige beleid niet uit te voeren is, er is te veel onduidelijkheid. Veel gemeenten die ik sprak erkennen dat winkels die thuiswerkapparatuur verkopen essentieel zijn, maar weten vervolgens niet hoe ze openstelling in het nieuwe beleid moeten realiseren.”

Klanten kunnen op amac.nl/support een afspraak maken voor een reparatie of voor andere service gerelateerde support aangaande hun Apple-product. "Zo blijft de veiligheid van onze klanten en medewerkers gewaarborgd", besluit Bindels.

Over Amac
Amac is de grootste Apple Premium Reseller van Nederland. De onderneming werd in 2005 opgericht door Ed Bindels met aanvankelijk één filiaal op de Utrechtse Mariaplaats. Bindels heeft Amac sindsdien weten uit te bouwen tot een premiumketen met inmiddels 50 vestigingen in het hele land, een zeer succesvolle webshop en Amac Pro voor zakelijke klanten en onderwijs. Sinds 2017 is Amac marktleider als grootste Apple Premium Reseller van Nederland, met een compleet aanbod aan Apple-producten en accessoires voor Mac, iPad, iPhone en Apple Watch. Daarnaast is Amac de grootste officiële reparatiepartner van Apple in Nederlands en biedt het bedrijf nog andere diensten aan Apple-gebruikers, waaronder een Amac Support en iMember voor persoonlijke ondersteuning en producttrainingen. Amac verwacht in het fiscaal jaar 2020/21 een omzet van ruim 200 miljoen euro.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Koolhoven & Partners: 085-4017175 of amac@koolhovenenpartners.nl.
Laatste van Amac (A-Mac B.V.)
Apple-reseller Amac blijft open voor reparaties en service

Apple-winkel Amac opent nieuw filiaal in hartje Alkmaar

Apple reseller Amac ziet omzet stijgen en winst verdubbelen
Amac (A-Mac B... contact