www.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: AxiCom

LANCOM Systems benoemt Uwe Neumeier als nieuwe Managing Director Sales

Wijziging van het management

Aken – LANCOM Systems, de Duitse netwerkleverancier, stelt per 1 januari 2021 Uwe Neumeier aan als Managing Director Sales. Neumeier volgt Stefan Herrlich op, die op eigen verzoek per 31 maart 2021 afstand doet van zijn functie. Neumeier is sinds september verantwoordelijk voor het Duitse verkoopkanaal van LANCOM. Na de jaarwisseling zal hij het volledige sales-management, zowel nationaal als internationaal, overnemen. In een overgangsfase van januari tot eind maart, zullen Stefan Herrlich en Uwe Neumeier er samen voor zorgen dat de transitie zo soepel mogelijk verloopt om maximale continuïteit voor klanten en partners te waarborgen.

Met Uwe Neumeier heeft LANCOM bewust gekozen voor een ervaren manager met een grote kennis op het gebied van verkoopkanalen. In nauwe samenwerking met partners van LANCOM zal de voormalige ALSO-directeur de ontwikkeling van nieuwe markt- en groeigebieden aansturen. De 53-jarige Neumeier beschikt over jarenlange enterprise-ervaring, zowel aan de fabrikantzijde maar ook als CIO en CDO van een wereldwijd opererend bedrijf.

“Met Uwe Neumeier hebben we een topmanager aangesteld met veel ervaring binnen het kanaal, richting eindklanten, in de distributie en als CDO en CIO. Hij biedt ons als geen ander de capaciteiten die we nodig hebben om samen met onze partners succesvol te groeien en LANCOM verder te ontwikkelen”, aldus Ralf Koenzen, oprichter en CEO van LANCOM.

“Daarom kijk ik met een lach en een traan richting de toekomst”, vervolgt Koenzen. "Na meer dan acht zeer intensieve en succesvolle jaren te hebben samengewerkt, zullen we Stefan Herrlich ontzettend missen. Hij heeft een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van LANCOM van een routerfabrikant met een focus op het mkb tot een one-stop-netwerkleverancier voor bedrijven, instellingen en overheden van elke omvang. Zijn ongelooflijke inzet is de basis voor ons huidige succes. Tegelijkertijd - en vandaar de lach - zal Uwe Neumeier zijn werk voortzetten en dit een geheel nieuwe en spannende impuls geven."

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
Nieuw firewall-instapmodel UF-60 met uitgebreide UTM-cybersecurity