www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

Kwart werkenden wordt belemmerd door IT securitymaatregelen

4 op de 10 vindt IT-omgeving een ‘one-size-fits-all’ oplossing

Eindhoven - Eén op de vier (25%) Nederlandse werkenden wordt in de uitvoering van zijn werk beperkt door securitymaatregelen. Dit blijkt uit onderzoek van IT-dienstverlener Ictivity, uitgevoerd onder 1.730 werkende Nederlanders. Het zijn niet alleen de securitymaatregelen waarover men minder tevreden is. Maar liefst 43 procent geeft aan de IT binnen hun organisatie een ‘one-size-fits-all’ oplossing te vinden. De IT wordt niet gepersonaliseerd op basis van de behoeften van unieke eindgebruikers.

Digitale werkplek geen onderdeel van MTO
De digitale werkplek is onderdeel van de IT-omgeving; dit is de plek waar alle gegevens centraal te vinden zijn. 71 procent van de organisaties heeft een digitale werkplek. De grootste voordelen hiervan vindt men dat de werkplek altijd en overal beschikbaar is (38%), men snelle toegang heeft tot informatie (23%) en het gemakkelijk is om te rapporteren en communiceren met klanten en collega’s (12%). Hoe de medewerkers de digitale werkplek ervaren, krijgt in weinig organisaties de aandacht. Er wordt bij slechts 42 procent van de organisaties een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) gehouden waar ook de digitale werkplek onderdeel van uitmaakt.

Weinig investering in digitale werknemerservaring
Het aantal bedrijven dat investeert in het verbeteren van de digitale werknemerservaring is eveneens minder dan de helft. Slechts 49 procent van werkend Nederland geeft aan dat hun organisatie dit doet. Een nog kleinere groep, slechts 36 procent, geeft aan dat er iets gedaan wordt met hun feedback over de digitale werknemerservaring. Lang niet iedereen weet wie er verantwoordelijk is voor de digitale werknemerservaring. Maar liefst 36 procent weet dit niet te benoemen, 27 procent noemt de CIO/IT-manager en 10 procent van de werknemers geeft aan dat digitale werknemerservaring niet centraal bij iemand is belegd.

Wilbert van Beek, algemeen directeur bij Ictivity: “Bedrijven laten kansen liggen, wanneer zij medewerkers niet voldoende vragen naar de digitale werknemerservaring. Veel werkenden brengen het grootste gedeelte van hun werkdag door achter hun computer, zowel met als zonder digitale werkplek. Zoals er in MTO’s gevraagd wordt naar of men tevreden is met de inrichting van het bedrijfspand, moet er ook gevraagd worden naar de tevredenheid over de digitale werkplek. Op basis van deze informatie is het vervolgens waardevol om te kijken hoe de nu als ‘one-size-fits-all’-ervaren IT-omgeving meer afgestemd kan worden op het type functie. Dit zal niet alleen medewerkerstevredenheid maar zeker ook de productiviteit van medewerkers positief beïnvloeden.”
Laatste van Ictivity
Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Overheid werkt met 2 keer zoveel applicaties dan andere sectoren

Ictivity opnieuw beste IT-partner voor zorginstelling PSW

Logo Marcommit
Ictivity contact

Logo Ictivity

+31(0)88-428 4848
  info@ictivity.nl
  www.ictivity.nl
Ictivity sociaal

Ictivity tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys