Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Herken zakelijke websitebezoekers#INFLUX PR

2512 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Cisco-onderzoek: constante verandering is essentieel in cybersecurity

SAMENVATTING
  • Beveiligingsteams die hun technologie proactief updaten hebben over de hele linie het meeste succes, wat het belang van cloud en software as a service (SaaS) oplossingen onderstreept.
  • De implementatie van goed geïntegreerde beveiligingstechnologieën is onlosmakelijk gekoppeld aan het aantrekken en behouden van het beste talent.
  • Opleidingen alleen zijn niet de meest effectieve manier om een succesvolle bedrijfsbrede securitycultuur tot stand te brengen.
Amsterdam, 15 december 2020 - Cisco biedt security professionals met de 2021 Security Outcomes Study bruikbare inzichten waar zij het komende jaar hun cybersecurity op moeten richten. Het dubbelblinde, onafhankelijk geanalyseerde onderzoek onder 4.800 beveiligings-, IT- en privacy-professionals in 25 landen laat zien welke specifieke oplossingen de security bevorderen. De resultaten bieden beveiligingsteams een blauwdruk voor succes die verder gaat dan risicobeheer, maar ook efficiënte business en operaties mogelijk maakt.

Uit het onderzoek blijkt dat verandering de voornaamste factor is voor het succes van cybersecurity. Gemiddeld hebben programma's met een goede en proactieve verversingsstrategie voor de technologie, 12,7% meer kans op algemeen beveiligingssucces. Helaas hebben niet alle organisaties het budget of de expertise om deze ‘security bottom line’ te realiseren. Migreren naar cloud- en SaaS-beveiligingsoplossingen kan dit gat dichten. Oplossingen op basis van abonnementen zijn betaalbaar, eenvoudig te implementeren en te integreren, terwijl automatische updates ervoor zorgen dat de technologie voortdurend zonder extra kosten of moeite up-to-date wordt gehouden.

Andere belangrijke bevindingen uit het rapport zijn:
  • Een goed geïntegreerde technologiestack is de op één na belangrijkste factor voor cybersecurity-succes. Het heeft een positieve invloed op bijna alle geëvalueerde resultaten, de kans op algemeen succes neemt met gemiddeld 10,5% toe. Interessant is dat integraties ook gunstig zijn voor werving en behoud van talent, aangezien securityteams willen werken met de beste technologie en burnouts willen voorkomen.
  • Integratie is het belangrijkste voor het tot stand brengen van een beveiligingscultuur voor de hele organisatie. In plaats van traditionele securitytrainingen zonder correlatie met een positieve cultuur, moet worden geïnvesteerd in technologie die flexibel is en zonder gedoe kan samenwerken.
  • ‘Weten wat de potentiële cyberrisico’s zijn’ hangt het minst samen met het algehele succes. Dit lijkt verrassend, maar het wijst op het belang van een uitgebreid programma voor dreigingsinformatie en incidentmanagement met mogelijkheden voor het beperken van de impact en het herstellen van schade. Praktijken zoals het tijdig reageren op incidenten en het accuraat opsporen van dreigingen correleren in feite veel sterker samen met het algehele succes van security.
“Securityprofessionals moeten snel en met kennis van zaken beslissingen nemen. Maar ze werken vaak met tientallen tools van verschillende leveranciers die een behoorlijke hoeveelheid ‘plakband’ nodig hebben om ze te laten samenwerken. Dit zorgt voor complexiteit, kosten en overhead”, zegt Michel Schaalje, Directeur Security Cisco Nederland. “Cisco's 2021 Security Outcomes Study helpt teams met het prioriteit geven aan oplossingen die niet alleen het bedrijf beveiligen, maar ook een belangrijke rol spelen bij het mogelijk maken van de groei en het succes van het bedrijf. Zelfs in het licht van een steeds veranderend dreigingslandschap en krimpende budgetten is succesvolle security mogelijk.”

Meer informatie:

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.com

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

To Pay or Not to Pay, dat is de vraag

Cisco publiceert eerste wereldwijde Hybrid Work Index
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo True (Broad Horizon)
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Powerful Business Women’s Club
Logo Cloud Technology Solutions NL
Logo Boomi