Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Onderzoek Tutela: Vodafone biedt in Nederland de beste mobiele ervaring volgens Tutela’s 2020 State of Mobile Report

14 december 2020 - Tutela, een onafhankelijk crowdsourced databedrijf met een wereldwijd panel van meer dan 300 miljoen smartphonegebruikers, onthult zijn 2020 ‘State of Mobile Report’ voor de Benelux-regio. Voor dit rapport analyseerde Tutela in totaal meer dan 2,8 miljard records van smartphonegebruikers, waaronder meer dan 4,7 miljoen snelheids- en latency-tests. Deze zijn uitgevoerd tussen 1 mei en 31 oktober 2020.

Vodafone domineert in Nederland
Uit het rapport blijkt dat in Nederland Vodafone overall de beste mobiele ervaring biedt. Zo domineert het bedrijf in vier van de zes geteste meetwaarden, waaronder de belangrijkste: ‘Excellent Consistent Quality’. Deze waarde geeft aan in welke mate een land of operator goed genoeg presteert voor veeleisende toepassingen zoals 1080p videostreaming, videogroepsgesprekken in HD en realtime mobiele gaming. Vodafone scoorde het hoogst: 92% van de verbindingen haalde de ‘Excellent Consistent Quality’-drempelwaarde, gevolgd door T-mobile met 91,7% en KPN met 87,7%.

Behalve ‘Excellent Consistent Quality’ is ‘Core Consistent Quality’ ook een belangrijke maatstaf voor Tutela, aangezien het betrekking heeft op verbindingen die goed genoeg zijn voor SD-videostreaming, het delen van content op sociale media en webbrowsen. T-Mobile scoorde hier het hoogst: 97% van de verbindingen haalde de ‘Core Consistent Quality’-drempelwaarde, gevolgd door Vodafone met 96,5% en KPN met 94,6%.

Andere belangrijke bevindingen voor Nederland:
  • Vodafone had de snelste mediane downloadsnelheid met 43,8 Mbps, gevolgd door KPN met 33,6 Mbps en T-Mobile met 30,5 Mbps.
  • Vodafone had het meest responsieve netwerk met een latency van 14,2 ms, gevolgd door T-Mobile met 14,5 ms. en KPN met 14,9 ms.
  • Vodafone had ook de hoogste relatieve geografische dekking - zowel in het algemeen als specifiek voor 4G- of 5G-verbindingen. Het geografische gebied dat door elke operator wordt bestreken, in verhouding tot het totale dekkingsgebied van het land, wordt door Tutela weergegeven als een score van x op 1.000. Vodafone had een totale dekkingsscore van 751, op de voet gevolgd door KPN met een score van 742. T-Mobile lag daar iets verder achter met een score van 705.
  • KPN nam de eerste plaats in voor de gemiddelde upload-doorvoersnelheid, met 15,0 Mbps, gevolgd door T-Mobile met 14.8 Mbps en Vodafone met 14.3 Mbps.
Nederland scoort het hoogst in de Benelux
Binnen de Benelux-regio bood Nederland in het algemeen de beste mobiele ervaring aan zijn mobiele abonnees in vergelijking met gebruikers in België en Luxemburg. Nederland scoorde het hoogst op Excellent Consistent Quality, met 90,6% van de tests die voldeden aan de ‘Excellent’-drempelwaarden. België kwam op de tweede plaats met een Excellent Consistent Quality-percentage van 88,2%, gevolgd door Luxemburg met 84.6%.

Tom Luke, Vice President van Tutela zegt: “Mobiele abonnees in de Benelux-regio ervaren verbindingen van uitzonderlijk goede kwaliteit. Zowel Vodafone in Nederland als POST in Luxemburg toonden echt hun bekwaamheid om hun gebruikers continu de beste mobiele ervaring te bieden. Hoewel de Benelux-regio bekendstaat om zijn draadloze netwerken van wereldklasse, is de aanschaf en implementatie van 5G langzamer verlopen dan elders in de wereld. We blijven de regio met belangstelling volgen om te zien hoe de regio, en zijn individuele landen en operators, deze voorsprong kunnen behouden nu we het 5G-tijdperk ingaan."

Het volledige rapport is hier beschikbaar.

Over Tutela
Tutela Technologies, Ltd., is een onafhankelijk crowdsourced databedrijf met een wereldwijd panel van meer dan 300 miljoen smartphonegebruikers. Het verzamelt informatie over mobiele infrastructuur en test de draadloze ervaring, waardoor organisaties in de mobiele industrie de netwerken over de hele wereld kunnen begrijpen en verbeteren. Gegevens en inzichten die door Tutela worden verstrekt, worden vertrouwd door de engineeringteams van mobiele netwerkoperatoren en fabrikanten van netwerkapparatuur van over de hele wereld. Ze worden gebruikt om operators te vergelijken en om geïnformeerde beslissingen te nemen bij netwerk- en infrastructuurplanning en -optimalisatie. Het hoofdkantoor van de organisatie is gevestigd in Victoria, British Columbia, Canada.

Tutela verzamelt geen gevoelige persoonlijke gegevens en voldoet aan internationale privacyregelgeving, waaronder GDPR en CCPA. Het privacybeleid en de activiteiten van Tutela zijn beoordeeld door PricewaterhouseCoopers. Voor meer informatie: www.tutela.com

Whizpr
Marjan Schrader
E-mail: tutela@whizpr.nl
Laatste van Tutela
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials